Nowe Renault Clio pozostaje liderem europejskiej sprzedaży segmentu B w styczniu. Bardzo duży wzrost odnotował nowy Peugeot 208. Potężny spadek sprzedaży zaliczył Volkswagen Polo. Na czwartym miejscu zestawienia segmentu znajduje się Opel Corsa, która również zyskała klientów w porównaniu do zeszłego roku.
Nowe Renault Clio jest jednym z największych hitów w segmencie B. Auto cieszy się powodzeniem wśród klientów za wygodne i stosunkowo obszerne wnętrze, komfortowe jak na segment zawieszenie i wyjątkowo korzystny stosunek ceny do jakości. Samochód zbiera bardzo pozytywne recenzje posiadaczy. Model ten jest ewolucją w stosunku do poprzednika.
Z kolei nowy Peugeot 208 to na swój sposób rewolucja. Zupełnie nowy wygląd zewnętrzny, wnętrze inspirowanie dużo większym 508, nowe materiały wykończeniowe i znacznie lepsze wyposażenie powodują, że model ten odnotował duży wzrost sprzedaży w Europie. W Polsce jego popularność jest nieco mniejsza z uwagi na stosunkowo wysoką cenę, ale to się może w najbliższym czasie zmienić. Dużym plusem 208 jest wyciszenie i komfort jazdy oraz jakość użytych materiałów.
Także Citroen C3 radzi sobie nieźle. Chociaż nie załapał się na pierwszą piątkę w naszym zestawieniu, to producent sprzedaż w styczniu prawie 15 tysięcy samochodów.
Marka i model |
Sprzedaż |
Zmiana % |
Renault Clio |
21.615 |
-10% |
Peugeot 208 |
20.348 |
10% |
Volkswagen Polo |
20.037 |
-21% |
Opel Corsa |
18.769 |
7% |
Toyota Yaris |
17.634 |
-14% |
źródło danych: Jato Dynamics
Najnowsze komentarze