W pierwszych sześciu miesiącach 2019 roku Grupa Renault zanotowała spadek sprzedaży o 6,7%, ale francuski koncern zapowiada ofensywę produktową i spodziewa się wzrostu w drugiej połowie roku dzięki nowym modelom: Renault Clio, Zoe, Triber i Arkana.
Sprzedaż Grupy Renault w pierwszej połowie roku 2019 wyniosła 1,94 mln, była więc o 6,7 proc. niższa niż w analogicznym okresie roku ubiegłego przy ogólnym spadku rynku wynoszącym 7,1%. Mimo zmniejszenia sprzedaży Grupa utrzymała 4,4% udziału w rynku i osiągnęła to „bez nowych produktów”. Na II połowę 2019 roku koncern zaplanował ofensywę modelową, która ma przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Najważniejszą z nowości jest piąta generacja bestsellera marki spod znaku rombu, Renault Clio, które już wkrótce trafi do europejskich salonów.
Nowe Clio to jednak koniec premier. Do salonów dealerskich w II połowie roku 2019 zostanie wprowadzony nowy SUV Renault Arkana. Z kolei do sprzedaży w Indiach trafi nowy, 7-miejscowy minivan o nazwie Triber, który mimo niewielkich wymiarów charakteryzuje się dużymi możliwościami konfiguracji wnętrza. Renault Triber dołączy do modeli Kwid i Duster w ofercie marki. Samochód należy do segmentu, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50% rynku indyjskiego.
Renault zamierza kontynuować również poszerzanie gamy modeli z napędem elektrycznym. W pierwszej połowie 2019 roku, sprzedaż Renault w tym segmencie wzrosła o 42,9% do ponad 30.600 egzemplarzy. Nowych nabywców znalazło 25.041 egzemplarzy Renault Zoe oraz 4.653 sztuki Kangoo Z.E. W drugim półroczu Grupa wprowadzi na rynek chiński Renault City K-ZE. Renault zainwestuje również w firmę JM EV, która jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych w tym kraju. W Europie zadebiutuje nowy model Zoe.
Najnowsze komentarze