Renault Clio startuje z poziomu 71.900 zł. Czy to dużo? Samochody segmentu B przyzwyczaiły nas do przystępnych cen, ale w związku z niekończącymi się podwyżkami na rynku granica tej „przystępności” została mocno przesunięta.
W momencie premiery na polskim rynku Clio V generacji kosztowało 46.900 zł a więc o 25 tys. zł mniej niż obecnie. Cena dotyczyła samochodu z silnikiem SCe 65, który został wycofany z oferty, podobnie jak bazowy poziom wykończenia Life. Najbardziej zbliżony wyposażeniem model do najtańszego dziś Clio, w 2019 roku miał cenę 56.400 zł, co i tak daje sporą różnicę.
Wyższe ceny nie dotyczą wyłącznie modelu Clio. Większość konkurentów przekroczyło już granicę 70 tys. zł a model Renault jest jednym z tańszych! Za Citroena C3 musimy zapłacić 74.700 zł, Peugeot 208 i Opel Corsa to koszt ponad 77 tys. zł a żeby stać się posiadaczem Fiesty musimy dodać do tego jeszcze prawie 10 tys. zł więcej. Jeśli chcemy zaoszczędzić, możemy udać się do salonu Dacii po nowe Sandero, ale wyposażenie nie będzie już tak atrakcyjne jak u Renault.
Renault Clio z silnikiem benzynowym, z LPG i w hybrydzie
Pod maską najtańszego Renault Clio znajduje się 1-litrowa jednostka benzynowa TCe o mocy 90 KM, która współpracuje z 6 biegową manualną przekładnią. Aby wybrać bezstopniowy automat X-Tronic, musimy zaznaczyć w konfiguratorze drugi poziom wyposażenia techno i dopłacić do podstawy 14 tys. zł. Popularnym wyborem jest 100-konne Clio z instalacją LPG, która pozwoli na niższe wydatki na stacjach paliw. Klienci, którzy cenią dynamiczną jazdę, mogą wybrać model z benzynowym motorem 1.3 o mocy 140 KM za 93.900 zł lub hybrydową wersję z motorem 1.6 i automatem, która zamyka cennik kwotą 103.900 zł.
Katalog Clio składa się z trzech wersji wyposażenia: equilibre, techno oraz R.S. line. Renault zapewnia w podstawie 16-calowe obręcze stalowe, przednie reflektory Full LED Pure Vision w kształcie litery C oraz biały lakier nadwozia. Za każdy inny odcień musimy dopłacić minimum 2200 zł. W standardzie otrzymujemy klimatyzację manualną, elektryczne przednie szyby i multimedia, które połączymy z aplikacjami Android Auto i Apple Car Play. W samochodzie znajduje się zespół analogowych zegarów z ekranem komputera pokładowego o przekątnej 4,2 cala oraz 7-calowy wyświetlacz dotykowy. Całkiem nieźle jak na start.
18 kwietnia 2023 roku Renault zaprezentuje odświeżoną wersją Clio z nowym logo i przeprojektowanym przednim pasem. Face lifting pewnie będzie wiązał się z podniesieniem ceny modelu, ale mamy nadzieję, że francuska marka dokona podwyżki w granicach rozsądku.
Renault Clio equilibre (wybrane elementy wyposażenia)
- klimatyzacja manualna
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS)
- system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- system kontroli pasa ruchu (LDW)
- system utrzymania pasa ruchu (LKA)
- tapicerka materiałowa czarno-szara z przetłoczeniami
- stalowe obręcze kół typu Flexwheel 16″, wzór Amicitia
- wielofunkcyjna kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- światła przednie Full LED Pure Vision
- czujnik zmierzchu (ALS) • zespół wskaźników i zegarów z kolorowym wyświetlaczem 4,2”
- zespół wskaźników i zegarów 4,2″
- system EASY LINK z ekranem dotykowym 7″, Bluetooth®, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona (Apple CarPlay™ i Android Auto™)
techno:
- klimatyzacja automatyczna
- chromowana listwa ozdobna grilla przedniego i chromowane boczne listwy drzwi
- kierownica pokrytwa skórą ekologiczną
- obręcze kół ze stopu metali lekkich 16″, wzór Philia, srebrne
- tapicerka materiałowa prążkowana w kolorze grafitowym z elementami skóry ekologicznej
- światła tylne Full LED Pure Vision w kształcie litery C z pojedynczym światłem cofania
- czujnik deszczu
- karta Renault Hands Free
- tylne cujniki parkowania z kamerą cofania
- zespół wskaźników i zegarów z cyfrowym 7″ ekranem TFT
- system EASY LINK z ekranem dotykowym 7″, Bluetooth®, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona (Apple CarPlay™ i Android Auto™) z nawigacją
- antena w kształcie płetwy rekina
- fotel kierowcy i pasażera z przodu z regulacją wysokości
R.S. Line
- system ostrzegania o nadmiernej prędkości i system rozpoznawania znaków
- drogowych (OSP+TSR)
- szyby tylne boczne i tylne przyciemniane
- obręcze kół ze stopu metali lekkich 17″, wzór R.S. szare
- tapicerka R.S. Line w kolorze grafitowym z czerwonymi przeszyciami
- elementy ozdobne wnętrza R.S. Line (linia na desce rozdzielczej, obramowanie dźwigni zmiany biegów)
- system EASY LINK z ekranem dotykowym 9,3″, z nawigacją, Bluetooth®, 2xUSB, 1xJack, funkcja kompatybilności smartfona (Apple CarPlay™ i Android Auto™), dostęp do usług online
Najnowsze komentarze