Renault Espace przeszedł facelifting. Teraz ten samochód jest jeszcze bardziej elegancki, a co najważniejsze na pokładzie znalazło się jeszcze więcej technologii. Wyposażenie jest bogatsze i pojawiły się elementy, których wcześniej marka Renault nie oferowała. Na razie podamy Wam najistotniejsze dane, a wkrótce powinniśmy zamieścić szersze dossier prasowe Espace V po liftingu.
Renault Espace trafi na rynek w 1984 roku. Była to nowatorska konstrukcja i do dziś taka pozostała. Przez minione 3,5 dekady sprzedało się 1,3 miliona egzemplarzy pięciu generacji tego minivana. Aktualna, piąta, straciła nieco rodzinnego charakteru zyskując nieco elementów klasyfikujących go do crossoverów. Jest to jednak wciąż samochód bardzo interesujący, choć już chyba bardziej biznesowy, niż rodzinny. Osobiście uwielbiam piątą generację Espace, za jego stylistykę, elegancję i za mnóstwo nowoczesnych technologii. A teraz, po liftingu, tych technologii jest jeszcze więcej.
Linia najnowszej odsłony Renault Espace pozostała w zasadzie bez zmian, choć pojawiły się nowe elementy, które także z zewnątrz wyróżniają ten samochód. Jest więcej technologii, która jest widoczna z zewnątrz. Najważniejszy chyba element, to adaptacyjne reflektory LED MATRIX VISION – po raz pierwszy zastosowane w Renault – które optymalizują oświetlenie drogi i zapewniają większe bezpieczeństwo.
Dostępne są także asystent utrzymania pasa ruchu i jazdy autostradowej, które wspierają kierowcę w kierunku jazdy autonomicznej (poziom 2). Renault EASY CONNECT wprowadza nowy system, który przenosi mobilność w sieci do nowego wymiaru. Zintegrowany jest z nowym systemem multimedialnym Renault EASY LINK z wyświetlaczem i obsługą za pośrednictwem centralnie umieszczonego 9,3-calowego monitora dotykowego i cyfrowego „wyświetlacza kierowcy” (na desce rozdzielczej przed kierującym) wyposażonym w 10,2-calowy monitorem prezentujący wskaźniki. A ich grafika może być oczywiście różna, zależnie od preferencji kierowcy.
Prowadzenie, dynamikę jazdy, zwinność i komfort podróży nowym Espace można spersonalizować na wysokim poziomie za pomocą systemu MULTI-SENSE, układu czterech skrętnych kół 4CONTROL i elektronicznie sterowanych amortyzatorów (zmienne siła tłumienia).
Te elementy sprawiają, że nowy Espace jest bardziej niż kiedykolwiek najlepszym modelem marki Renault. Wraz z nowym Koleosem (SUV), Talismanem (sedan) i Talismanem Grandtour (kombi), Espace tworzy wyższą klasę Renault.
Od debiutu Espace V generacji miks sprzedaży jest bardzo korzystny – aż 60% klientów wybrało wersję Initiale Paris. „Potwierdza to nowe pozycjonowanie Espace jako crossovera wysokiej jakości. Klienci doceniają postępy w projektowaniu i technologii, a także komfort i przestrzeń, które stały się cechą charakterystyczną modelu już od 35 lat. Nowe Espace – bardziej niż kiedykolwiek – jest przeznaczone do podróżowania i zapewniania komfortu samochodowej klasie biznesowej” – powiedziała Valérie Candeiller, dyrektorka marketingu segmentu klasy wyższej w Reanult.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze