Klienci we Francji mogą już zamawiać nowe Renault Express, którego zadaniem jest zastąpienie na rynku Dacii Dokker. Samochód jest również tańszą alternatywą dla Renault Kangoo Van.
Dacia Dokker zniknęła z rynku francuskiego pod koniec ubiegłego roku. Klienci nad Sekwaną mogą już zamawiać następcę, ale nie pod znaczkiem rumuńskiej marki, ale jako nowe Renault Express. Francuski producent wycenił model na 17.500 euro, czyli o 3200 euro mniej od Kangoo Van. Pierwsze dostawy planowane są na kwiecień.
Express mierzy 4,39 m długości i oferuje do 3,7 m3 przestrzeni ładunkowej. Pojazd ma przesuwane drzwi boczne i możliwość transportu przedmiotów o długości do 1,91 m. Ładowność wynosi 780 kg w wersji benzynowej i 650 kg w przypadku diesla.
Renault Express – silniki
Renault Express powstał na podwoziu Dacii Dokker i będzie produkowany w tej samej fabryce w Tangerze w Maroku co poprzednik. Jest to prostsza i tańsza alternatywa dla modelu od Kangoo, która opiera się na nowoczesnej platformie CMF-C/D zastosowanej w Megane i Talismanie.
Express jest oferowany z 4-cylindrowym silnikiem 1.3 TCe o mocy 100 KM oraz dwoma dieslami 1.5 Blue dCi o mocy 75 lub 95 KM. Co ciekawe, słabszy silnik wysokoprężny występuje w katalogu także w wersji „Ecoleader”, która ogranicza prędkość do 100 km/h, w celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2. Wszystkie silniki sprzężono z 6-biegową manualną skrzynią biegów.
Renault Express dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: Essential i Comfort. W podstawie otrzymamy:
- pomoc przy ruszaniu pod górę;
- przednią poduszkę powietrzną;
- elektryczne szyby przednie;
- sześć pierścieni mocujących
- drzwi przesuwne po prawej stronie;
- 15-calowe felgi stalowe;
- radio R&Go (Bluetooth, USB).
Za dodatkową opłatą można zamówić 8-calowy ekran dotykowy z systemem Easy Link, który łączy się z Apple CarPlay i Android Auto, a także manualną klimatyzację, poduszkę powietrzną pasażera, tylne wspomaganie parkowania, dodatkowe drzwi boczne lub regulację wysokości fotela kierowcy.
Renault Express Comfort kosztuje 18.400 euro i dodaje do wyposażenia podstawowego:
- zamykany schowek na rękawiczki;
- składany kluczyk;
- klimatyzację manualną;
- impulsowe otwieranie szyby po stronie kierowcy
- fotel kierowcy z regulacją wysokości;
- automatyczne wycieraczki
Jako opcję do drugiego poziomu wyposażenia można zamówić
- nawigację
- indukcyjną ładowarkę do smartfonów;
- monitorowanie przestrzeni za pojazdem
- ostrzeżenie o martwym polu;
- kamerę cofania;
- pomoc w parkowaniu przodem;
- podłokietnik przedni
Renault Express – wersja | Essentiel | Comfort |
Benzyna | ||
1.3 TCe 100 | 17 500 euro | 18 400 euro |
Diesel | ||
1.5 Blue dCi 75 | 17 900 euro | 18 800 euro |
1.5 Blue dCi 75 Ecoleader* | 18 100 euro | 19 000 euro |
1.5 Blue dCi 95 | – | 19 800 euro |
Najnowsze komentarze