luca de meo 1 Wiadomości
Wiadomości

Szef Renault, Luca de Meo i jego książka z duszą i przesłaniem

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Alfa Romeo Junior
Wiadomości

Alfa Romeo Junior i Junior Zagato 1600 na zlocie Forza Italia 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
r5 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault 5 w Norwegii. „Śniegu prawie u nas nie ma”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault kardian projekt Wiadomości
Wiadomości

Renault rozbudowuje swoje centrum projektowe RDCL 2027. Tu powstał model Kardian

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
samochód, serwis, części
Wiadomości

Dlaczego niektóre części w samochodzie wymieniamy parami?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Renault Kangoo: pierwsza jazda. Dlaczego nie ma środkowego słupka? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-17
w Wiadomości, Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.4k
A A
2
Renault Kangoo 2021

Na polskim rynku zadebiutował nowy Renault Kangoo Van, który ma konkurować m.in. z Citroenem Berlingo Van i Peugeot Partnerem. Atutem Kangoo jest imponująca szerokość załadunku po boku, którą uzyskano poprzez pozbycie się słupka B.

Zaprezentowana w 1997 roku I generacja Renault Kangoo wprowadziła do segmentu furgonetek wiele innowacji takich jak rozsuwane drzwi boczne, asymetrycznie otwierane drzwi tylne, czy składany fotel pasażera. Od debiutu kombivana minęło już ponad 20 lat a rozwiązania wciąż są aktualne. Wraz z pojawieniem się trzeciej generacji marka Renault zadbała o odpowiedni poziom udoskonalenia pojazdu i nie zawiodła, o czym przekonaliśmy się podczas pierwszych jazd testowych.

Kangoo z nowymi możliwościami zabudowy

Idea, która przyświecała inżynierom Renault była prosta: zrezygnować ze słupka B dla zwiększenia szerokości załadunku. Pomysł stosowany od czasu do czasu w modelach osobowych, w lekkim samochodzie dostawczym staje się nie mniej ciekawy. Rozwiązanie nazywane przez marką Open Sesame by Renault, zwiększa otwór boczny do 1446 mm. To dwukrotnie więcej niż w poprzednim Kangoo. System jest dostępny wyłącznie z prawej strony oraz w wersji o standardowej długości 4486 mm. Słupki powracają w Renault Kangoo Maxi.DSC 0017 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

Peugeot

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20
PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

Głównym zastosowaniem Open Sesame by Renault jest ułatwienie załadunku towarów w trudno dostępnych miejscach, zwłaszcza gdy samochody parkują jeden za drugim, w bliskiej odległości od siebie. Otwieranie drzwi tylnych jest wówczas utrudnione a wąska luka po boku może okazać się mało praktyczna.

Brak słupka B docenią również firmy korzystające z pojazdów specjalistycznych. Szybki i łatwy dostęp do wnętrza bez konieczności wchodzenia do przestrzeni ładunkowej ma wiele zastosowań. Podczas premiery prasowej oglądaliśmy przykładową zabudowę mobilnego warsztatu z obrotowym regałem, która w wersji ze słupkiem nie byłaby aż tak funkcjonalna. Po złożeniu przedniego fotela i przesunięciu bocznej kratki w kilka sekund, cały potrzebny ekwipunek wysuwał się z przestrzeni ładunkowej. Zabudowa została wykonana we Francji, ale Renault Polska już pracuje nad tym, aby podobne rozwiązanie wkrótce pojawiło się w naszym kraju.20210615 142223 scaled Wiadomości

Rury, listwy i deski

Składany na płasko prawy fotel zwiększa przestrzeń ładunkową do 3,9 m3 i umożliwia transport przedmiotów o długości 3,05 m a to już pole do popisu przy transporcie listw, czy rur. Wystarczy podnieść siedzisko i umieścić oparcie w powstałą w ten sposób lukę. Mechanizm nie wymaga od nas siły, system jest prosty i intuicyjny.DSC 0036 Wiadomości

Renault zapewniło przestrzenie do przechowywania w kabinie o łącznej pojemności 50 litrów. Kierowca Kangoo otrzymał duży, komfortowy podłokietnik ze schowkiem, do którego zmieścimy więcej niż tylko drobiazgi. Przedmioty ulokujemy również w skrytce pod przednią szybą, na półce podsufitowej oraz w szufladzie po stronie kierowcy. Pomysł pożyczono z modelu Captur. Inżynierowie Renault zapewnili miejsce na smartfon a jeśli jesteśmy posiadaczami więcej niż jednego urządzenia, również nie będzie problemu ze znalezieniem dla nich wolnej powierzchni. Na konsoli centralnej zagospodarowano dwie półki, dodatkowo w cenie 100 zł dostępny jest uchwyt mocowany w pobliżu zegarów. W Kangoo cup-holderów jest więcej niż w tańszym modelu Express i lepiej trzymają swoją zawartość.DSC 0047 scaled Wiadomości

Komfortowa jazda

Fotel kierowcy pozwala zająć komfortową pozycję w samochodzie i zapewnia dobre podparcie dla pleców. Pod prawą ręką znajduje się niewielki drążek zmiany biegów o dosyć krótkich i precyzyjnych przełożeniach. Podczas prac nad Kangoo, francuska marka dużą uwagę poświęciła izolacji akustycznej. Czy odniosły skutek? Wyciszenie jest o wiele lepsze niż w Renault Express, ale wciąż idealne nie jest. Szumy będą wyraźnie dochodziły do naszych uszu powyżej 120 km/h.

Renault Kangoo i Express otrzymały ten sam 8-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym Easy Link oraz nawigacją, które zamówimy jako opcję w cenie 2900 zł. Jazdy testowe pokazały, że czasem warto skorzystać z nawigacji samochodowej zamiast z aplikacji dostępnych przez Android Auto, zwłaszcza jeśli trasa jest wyznaczona z góry. Uparliśmy się przy nawigacji Google, ale zamiast dotrzeć na miejsce szybciej, czas dojazdu znacznie się wydłużył z powodu zamkniętej drogi i prób znalezienia właściwej trasy. Renault pomyślało o tym wcześniej i ustawiło nawigację z ominięciem niedostępnych punktów, o czym dowiedzieliśmy się dopiero później.20210615 122257 scaled Wiadomości

Jazdę Kangoo wspomaga rozbudowane opcjonalne wyposażenie. Zamówimy m.in.: 7-calowy wyświetlacz z widokiem do tyłu, lusterko o szerokim kącie widzenia w osłonie przeciwsłonecznej pasażera, kamerę cofania, asystenta parkowania, system utrzymania pasa ruchu, czy aktywny system hamowania awaryjnego.20210615 113040 scaled Wiadomości

Pod maską testowego Renault Kangoo znalazł się silnik Blue dCi o mocy 95 KM połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Wysokoprężna jednostka o pojemności 1,5 litra pozwala na dynamiczne przyspieszanie pojazdu oraz sprawne wyprzedzanie. Nowe Kangoo prowadzi się pewnie i stabilnie bez tendencji do przechyłów nadwozia, których doświadczyliśmy podczas pierwszej jazdy modelem Express. W gamie znajduje się również 75-konny diesel oraz silnik benzynowy 1.3 TCe o mocy 100 oraz 130 KM. W przyszłości dołączy wariant elektryczny E-Tech Electric.DSC 0020 scaled Wiadomości

Ile kosztuje nowe Renault Kangoo?

W polskich salonach dealerskich zamówimy Renault Kangoo wyłącznie w wersji wyposażenia ClimPack, która kosztuje 76.900 zł netto. W poszukiwaniu tańszego dostawczego Renault możemy zajrzeć do oferty modelu Express, która rozpoczyna się od 48.950 zł. Model nie otrzymał jednak systemu Open Sesame by Renault. Rozwiązanie jest znakiem rozpoznawczym Kangoo III generacji i dostaniemy je w standardzie. Dopłaty nie wymaga również klimatyzacja manualna, podłokietnik, elektryczne szyby i lusterka, automatyczne wycieraczki i reflektory oraz radio. Za najtańszy wariant z dieslem zapłacimy 81.900 zł.

Na polskim rynku zadebiutował wyłącznie dostawczy model Kangoo Van. Dokładna data premiery wersji osobowej nie jest znana, ale debiut nie nastąpi wcześniej niż w 2022 roku.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210615 142223 WiadomościDSC 0897 1 WiadomościDSC 0898 WiadomościDSC 0903 WiadomościDSC 0907 WiadomościDSC 0908 WiadomościDSC 0912 WiadomościDSC 0914 WiadomościDSC 0918 WiadomościDSC 0922 WiadomościDSC 0931 WiadomościDSC 0945 WiadomościRenault Kangoo 2021DSC 0959 WiadomościFotoJet 63 Wiadomości20210615 122257 Wiadomości20210615 112049 Wiadomości20210615 113040 WiadomościDSC 0056 WiadomościDSC 0055 Wiadomości20210615 142358 Wiadomości20210615 142455 WiadomościDSC 0005 WiadomościDSC 0006 WiadomościDSC 0007 WiadomościDSC 0011 WiadomościDSC 0012 WiadomościDSC 0017 WiadomościDSC 0020 WiadomościDSC 0024 WiadomościDSC 0029 WiadomościDSC 0034 WiadomościDSC 0037 WiadomościDSC 0039 WiadomościDSC 0042 WiadomościDSC 0044 WiadomościDSC 0047 WiadomościDSC 0036 Wiadomości
3 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: PartnerExpressPeugeotRenaultKangoo
Udostepnij500Tweet312Udostepnij87
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4123 udostępnienia
    Udostepnij 1649 Tweet 1031
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1157 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 300x225 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM Exclusive 2012 – praktyczne auto do miasta i w trasę okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2012-11-13
Peugeot 508 II SW GT
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW Plug-in Hybrid okiem właściciela. Opinia, zalety i niedociągnięcia

autor Gabi Rusek
2024-11-27
dacia spring 2 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Spring. Najtańszy samochód elektryczny do miasta

autor Tomasz Nowicki
2024-11-17
ds7crossback 6 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
renault espace iconic 2023 test 200km 18 Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-11-09

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Dacia Spring kontra Audi E-tron GT. Który samochód wygra?

Polacy w Formule Renault

Duval znowu w Xsarze?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz