Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kolejną partię samochodów a wśród nich znalazło się nowe Renault Kangoo. Kombivan III generacji zdobył cztery gwiazdki.
Nowe Renault Kangoo jest dostępne w sprzedaży od czerwca 2021 roku. W Polsce na razie oferowana jest wersja dostawcza. Wariant osobowy zadebiutuje na rynku najprawdopodobniej w przyszłym roku. Pojazd przekonuje przestrzenią, modułowością wnętrza oraz inteligentnymi przestrzeniami do przechowywania, ale Renault nie zapomniało bezpieczeństwie. Chociaż Kangoo nie zdobył w testach Euro NCAP maksymalnej noty, w związku z rosnącymi wymaganiami organizacji, wynik czterech gwiazdek możemy uznać za zadowalający.
Jak wyglądała punktacja w poszczególnych kategoriach?
Kangoo zdobył 78% w ocenie ochrony dorosłych pasażerów, 87% w ochronie dzieci oraz 67% w odniesieniu do ochrony innych użytkowników dróg. Euro NCAP uznało również, że obecność i skuteczności działania systemów wspomagających bezpieczeństwo zasługuje na notę 72%.
Zobacz: Dlaczego nowe Renault Kangoo 2021 nie ma środkowego słupka?
„Wraz z nowym Kangoo, Renault wprowadziło na rynek godnego szacunku następcę, który w ogólnej ocenie sprawdza się dobrze. Jeśli chodzi o najnowocześniejszą ochronę brakuje mu tylko centralnej poduszki powietrznej” – skomentował wynik sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.
Wyposażenie Kangoo, które poprawia bezpieczeństwo
W pojeździe znalazł się układ automatycznego hamowania zapobiegający kolizjom z samochodami, pieszymi i rowerzystami, który działa zarówno w dzień, jak i w nocy. Wszystkie systemy były poprawnie aktywowane i zyskały aprobatę Euro NCAP. Pojazd otrzymał asystenta utrzymania pasa ruchu, system ostrzegający o przekroczeniu dozwolonej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych, a także tempomat i ogranicznik prędkości (z funkcją kontroli zjazdu ze wzniesienia).
Nowe Renault Kangoo wyposażono w sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły naciągu oraz trzy punkty mocowania fotelików Isofix na przednim fotelu oraz tylnych siedzeniach bocznych. Euro NCAP dobrze oceniło stabilność konstrukcji kabiny i zabezpieczenie pasażerów. Badanie przeprowadzone na manekinach imitujących 6- i 10-latka wykazało optymalną ochronę we wszystkich segmentach ciała.
Najnowsze komentarze