Nowy Koleos, którego światowa premiera odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie w 2016 roku, sprzedawany już w Australii, krajach Zatoki Perskiej, niektórych krajach Ameryki Południowej oraz w Azji, zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie w czerwcu 2017 roku. W Polsce samochód pojawi się w sprzedaży we wrześniu br.
Ten prawdziwy SUV z segmentu D jest połączeniem solidnego, masywnego stylu z elegancją, wyrafinowaniem i komfortem właściwymi dla dużego sedana. To także:
– uznana technologia napędu na cztery koła
– możliwość jazdy po wszystkich nawierzchniach dzięki dużemu prześwitowi
– wyrafinowane wnętrze, zapewniające komfort na najwyższym poziomie w tym segmencie
– długość 4,67 m i rozstaw osi 2,71 m, co stanowi rekord przestronności w tej klasie
– dostępność do usług online dzięki tabletowi R-LINK 2.
Nowe Renault Koleos, obok modeli Talisman, Talisman Grandtour i Espace, jest przedstawicielem samochodów wyższej klasy Renault, a jednocześnie uzupełnia gamę crossoverów złożoną z modeli Captur i Kadjar, jako jej najbardziej luksusowy przedstawiciel. Jest to również kolejny model z gamy Renault, po modelach Espace, Talisman i Captur, oferujący wersję INITIALE PARIS, która jest synonimem szczytowych osiągnięć know-how Grupy Renault pod względem elegancji, komfortu i wyposażenia.
Nowy Koleos korzysta ze sprawdzonych rozwiązań mechanicznych i technologicznych. Oferta jednostek napędowych – dwóch silników wysokoprężnych, dostępnych zarówno ze skrzynią biegów mechaniczną, jak i automatyczną X-Tronic, została stworzona z myślą o zaspokojeniu potrzeb i oczekiwań rynków europejskich.
Nowy Koleos: flagowy model gamy Premium Renault
Nowy Koleos dopełnia odnowę stylistyczną gamy Renault rozpoczętą wraz z Clio w 2012 roku. Jestem designerem i muszę przyznać, że zaprojektowanie zarazem eleganckiego, dynamicznego i nowoczesnego SUV-a było sporym wyzwaniem. Nie staraliśmy się maskować typowych dla SUV-a cech. Wprost przeciwnie – podkreśliliśmy je jeszcze mocniej poprzez napięte, poziome i mocne linie, muskularne nadkola i duży prześwit. W efekcie Nowy Koleos emanuje siłą spokoju. To zarazem autentyczny SUV, jak i prawdziwy samochód Renaul – Laurens van den Acker, dyrektor designu przemysłowego.
Przejaw nowego stylu Renault
Styl zdecydowanie luksusowy
Nowy Koleos, podobnie jak modele Espace, Talisman i Talisman Grandtour, należy do segmentu D, a więc do gamy samochodów klasy wyższej Renault. Jest to również widoczne w stylu nadwozia.
– Nowy Koleos jest bardzo podobny do modeli Talisman i Talisman Grandtour. Te samochody zostały zaprojektowane przez Alexisa Martota w ramach prac nad stylistyką nadwozia obejmujących te trzy modele.
– Najbardziej widoczne podobieństwa znajdują się z przodu nadwozia ozdobionego pionowym logo marki Renault, umieszczonym na szerokim, chromowanym grillu.
– Podobieństwo można odnaleźć także w muskularnych nadkolach i wyważonych proporcjach oraz w zredukowanych zwisach. Talisman i Nowy Koleos mają ten sam stosunek długości do rozstawu osi.
– Dynamikę podkreśla rozmiar kół (730 mm) i wysokość nieprzekraczająca 1,68 m.
– Charakterystyczny i atrakcyjny styl już na pierwszy rzut oka pozwala skojarzyć Nowego Koleosa z modelami klasy wyższej gamy Renault.
Charakterystyczny układ świateł full LED
Spójność z modelami Espace i Talisman wyraża się także w stylistyce przednich i tylnych świateł z charakterystycznym układem świateł full LED.
– Z przodu światła w kształcie litery „C” („C-Shape”), podobnie jak w modelu Talisman, wychodzą poza obrys bloku świateł.
– W zależności od wersji, Nowy Koleos może być wyposażony w światła full LED „Pure Vision”, które są jednocześnie światłami mijania i drogowymi.
– Światła do jazdy dziennej podkreślają przenikliwość i wyjątkowość „spojrzenia”. Technologia zapewnia o 20% mocniejsze światło niż wiązka halogenowa i znacznie poprawia widoczność w nocy.
– Włączone na stałe światła tylne są wyposażone w technologię Edge Light, która zapewnia efekt 3D z czystym i jasnym światłem, widocznym z daleka i z bliska.
– Skośny kształt świateł, podobnie jak w modelu Talisman, poszerza optycznie pojazd i podkreśla umieszczone pośrodku klapy logo Renault.
Doskonale widoczna osobowość
Imponująca sylwetka Nowego Renault Koleos, która podkreśla jego osobowość, powstała dzięki zastosowaniu innowacyjnych zabiegów stylistycznych.
– Chromowane i błyszczące elementy z przodu potęgują wrażenie wysokiej jakości. Na przykład, chromowana listwa, która biegnie od reflektora przez całą długość błotnika, poszerza optycznie maskę. Ten element wyróżnia Nowego Koleosa również na tle modeli konkurencji.
– W nadwoziu przynależność do samochodów wyższej klasy podkreślają precyzyjnie spasowane elementy i przetłoczenia.
– Kształt tylnych świateł, które zachodzą na błotniki, w połączeniu z przetłoczeniem w zderzaku, wizualnie obniża pojazd.
– Chromowane wstawki w dolnej części tylnego zderzaka podkreślają podwójny wydech i natychmiast przyciągają wzrok.
Elegancki i wyrafinowany design
Nowy Koleos może być personalizowany szczyptą elegancji i wyrafinowania dzięki dostępnej palecie kolorów nadwozia i obręczy kół.
– Osiem kolorów nadwozia: Jasny Srebrny, Szary Metalic, Niebieski Saxe, Czerń Nocy, Beż Mineralny, Czerwony Senois, Biały Perłowy, Biel Arktyczna.
– Cztery rodzaje obręczy kół: 17-calowe Esquis szaro-srebrne, 18-calowe Taranis szaro-srebrne, 18-calowe diamentowane Argonaute, 19-calowe diamentowane Proteus.
Maksymalny komfort dla wszystkich pasażerów
Bez kompromisu pomiędzy designem i funkcjonalnością
W przypadku Nowego Koleosa to Renault dokonało wyboru, aby nie było trzeba wybierać pomiędzy designem i komfortem. Kształt nadwozia zapewnia jednocześnie pięciu pasażerom najwyższy poziom komfortu w środku.
– Rozstaw osi 2710 mm przy długości całkowitej wynoszącej 4673 mm jest jednym z największych w tej kategorii. Dzięki temu Nowy Koleos ma rekordowo przestronne wnętrze.
– Tylne siedzenia oferują największą przestrzeń w tej kategorii dzięki promieniowi na wysokości kolan wynoszącemu 289 mm, dużej odległości siedzenia do dachu i szerokości na wysokości ramion i łokci.
Rekordowej przestrzeni dla pasażerów towarzyszy modularny, bardzo pojemny bagażnik i duża liczba schowków.
– Pojemność bagażnika wynosi 498 dm³ VDA (579 litrów), a pomysłowa półka umieszczona na poziomie progu pozwala uzyskać płaską podłogę.
– System „Easy Break” dzięki umieszczonym w bagażniku dźwigniom pozwala jednym ruchem złożyć tylne oparcia siedzeń w proporcji 1/3-2/3 i uzyskać w ten sposób całkowitą objętość bagażnika równą 1706 dm³ VDA (1795 litrów).
– Nowy Koleos wyposażony jest w schowki o łącznej pojemności 35 litrów, w tym 11-litrowy schowek w desce rozdzielczej oraz 7-litrowy schowek w konsoli centralnej.
Komfort i wyrafinowanie na wszystkich miejscach
Nowy Koleos zadba o komfort każdego, zarówno z przodu, jak i z tyłu, kierowcy czy też pasażerów. To prawdziwy luksus à la française.
– Przednie fotele Nowego Koleosa dzięki swoim kształtom, piance o zmiennej gęstości w połączeniu z ich rozmiarem, zapewniają komfort na najwyższym poziomie w tej kategorii pojazdów.
– Fotele są w zależności od wersji elektrycznie regulowane w sześciu płaszczyznach, z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego dla fotela kierowcy. Mają podgrzewane siedzenie i oparcie oraz dwustopniową funkcję wentylacji.
– Centralny podłokietnik przesuwa się na długości 80 mm. Jest to dodatkowa możliwość regulacji pozwalająca kierowcy wybranie najlepszej pozycji do jazdy.
– Kształt oparć przednich siedzeń nadaje lekkości wnętrzu i zwiększa przestrzeń dla pasażerów na tylnych siedzeniach.
– Pasażerowie na bocznych miejscach z tyłu mogą również korzystać z podgrzewanych foteli, co jest rzadkością w tym segmencie.
– Dostęp do wnętrza ułatwiają drzwi o szerokim kącie otwarcia, najlepszym w tej kategorii: 70° z przodu i 77° z tyłu.
– Budowa drzwi chroni próg przed brudem z zewnątrz, a tym samym pasażerów wsiadających do samochodu.
Komfort przede wszystkim
Na pokładzie Nowego Koleosa wszystko zostało zaprojektowane w najdrobniejszych szczegółach, tak aby zapewnić dobre samopoczucie pasażerów.
– Wygląd auta i wrażenie jakości są na poziomie gamy Premium, zarówno SUV-a czy sedana z segmentu D, dzięki zastosowaniu wytrzymałych materiałów wysokiej klasy.
– W Nowym Koleosie zastosowano na przykład ultracienki matowy chrom do wstawek na kierownicy, na dźwigni zmiany biegów i na otworach wentylacyjnych. Wykończenie konsoli środkowej jest wytrzymałe i przyjemne w dotyku. Materiały ze spienionej pianki wykorzystano do wykończenia deski rozdzielczej i drzwi.
– Fotele ze skóry i podłokietniki są zdobione kontrastowymi przeszyciami.
– Personalizowane oświetlenie ambientowe we wnętrzu wpływa na dobre samopoczucie. Dzięki zastosowaniu diod LED może być zielone, niebieskie, żółte, czerwone lub fioletowe w zależności od upodobań kierowcy i pasażerów.
– Wnętrze Nowego Koleosa jest również bardzo jasne dzięki szerokiemu szklanemu otwieranemu dachowi. Ma powierzchnię 0,80 m2 i sięga aż nad głowy pasażerów siedzących z tyłu.
– Innymi elementami komfortu i wyrafinowania godnymi auta z segmentu Premium są przednie uchwyty na kubki z funkcją podgrzewania lub chłodzenia do wyboru.
INITIALE PARIS: najlepsze rozwiązania Renault
w europejskiej wersji Nowego Koleosa
Unikatowy design nadwozia
Potężne i muskularne kształty Nowego Renault Koleos przyciągają uwagę specjalnymi elementami zewnętrznej stylizacji wersji INITIALE PARIS, które czynią model jeszcze bardziej wyjątkowym:
– kolor Fioletowy Améthyste, który jest dopełnieniem pozostałych ośmiu kolorów nadwozia
– 19-calowe diamentowane obręcze kół
– oznakowanie wersji na osłonie chłodnicy, znajdujące się pod logo Renault
– chromowana boczna listwa na przednim błotniku.
Komfort i wyjątkowa jakość w środku
We wnętrzu Nowego Koleosa INITIALE PARIS poczucie komfortu jest większe dzięki elementom wykończenia oraz specjalnemu wyposażeniu dostępnemu w standardzie, jak na przykład:
– tapicerka ze skóry licowej Nappa, w kolorze czarnym lub cieniowana szaro-czarna
– wyprofilowane zagłówki na przednich siedzeniach
– kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończone skórą licową Nappa
– specjalne listwy ozdobne INITIALE PARIS na desce rozdzielczej i na panelach drzwiowych
– deska rozdzielcza wykończona skórą z przeszyciami
– podgrzewane i wentylowane fotele przednie, regulowane elektrycznie w sześciu płaszczyznach oraz dwóch płaszczyznach dla regulacji lędźwiowej po stronie kierowcy
– szyby boczne klejone dla większego komfortu akustycznego
– wewnętrzne oznakowanie INITIALE PARIS: nakładki na progi, wstawki na kierownicy, górna część oparć przednich siedzeń, listwy z tyłu zagłówków przednich siedzeń
– karta Renault Hands Free specjalna dla modelu INITIALE PARIS
– system audio BOSE© z 13 głośnikami o wysokiej wydajności (szczegóły w dalszej części materiału).
Wybrana ze względu na wyjątkowe doznania wzrokowe i dotykowe skóra licowa Nappa jest jednym z głównych elementów identyfikacji wersji INITIALE PARIS. Podczas garbowania skóra przechodzi przez specjalny proces przetwarzania dla wydobycia jej naturalnej faktury. Dzięki temu pozostaje gładka i miękka. Przeszycia i spasowanie skórzanej tapicerki na siedzeniach, wykonywane ręcznie przez wykwalifikowany personel, są gwarancją precyzyjnego wykończenia.
Nowy Koleos: duży SUV, który uzupełnia gamę crossoverów Renault
Nowy Koleos uzupełnia gamę crossoverów premium marki Renault, składającą się z modeli Captur, Kadjar i Espace, oferując pojazd z napędem na cztery koła. Geny SUV-a zostały wzmocnione niezawodną platformą podłogową, gamą uznanych silników i skrzyń biegów Aliansu. Dzięki wyjątkowo dużemu prześwitowi, wysokiej pozycji za kierownicą oraz wygodnemu i przytulnemu wnętrzu model zapewnia bezprecedensowe w tej gamie wrażenia z jazdy i stanowi spójną ofertę, która z powodzeniem zachwyci klientów na całym świecie – Ali Kassaï, dyrektor produktu Grupy Renault.
Prawdziwy SUV
Mocny i atletyczny
Nowy Koleos jest SUV-em z prawdziwego zdarzenia. Wyróżnia się wszystkimi elementami wpisanymi w kanony estetyczne tego segmentu, począwszy od napiętych i mocnych linii, podkreślających wizualnie solidność oraz silną osobowość.
Nowy Koleos jest wyposażony w dodatkowe elementy techniczne:
– boczne osłony drzwi
– duże koła o średnicy nawet do 19 cali.
Dostępny jest również szeroki wybór akcesoriów, zarówno estetycznych, jak i praktycznych, które dodają charakteru i wyrafinowania. Należą do nich:
– doskonale zintegrowany pakiet stopni bocznych
– hak, który można zdemontować bez użycia narzędzi
– elektrycznie wysuwany hak (zobacz szczegóły poniżej)
– zestaw akcesoriów do przewożenia bagażu na dachu, w tym aluminiowe poprzeczki dachowe QuickFix
– dyfuzory powietrza z przodu
– nakładki na progi drzwi i na bagażnik
– pełna gama akcesoriów do ochrony i organizacji wnętrza bagażnika.
Bezpieczeństwo i ochrona
Typowe dla SUV-a elementy można znaleźć również we wnętrzu Nowego Koleosa. Styl wnętrza dodaje mu elegancji i zapewnia poczucie bezpieczeństwa.
– Pozycja za kierownicą, wyższa o 150 mm w porównaniu z Talismanem, zapewnia doskonałą widoczność. Ten element jest dla klientów SUV-ów ważnym kryterium zakupu.
– Wysoka, szeroka i ustawiona pionowo deska rozdzielcza, zaprojektowana w kształcie litery „T”, sprawia wrażenie solidności i daje poczucie bezpieczeństwa.
– Duży pionowy ekran (do 8,7 cala) umieszczony w środkowej części deski rozdzielczej i z nią w pełni zintegrowany wraz z konsolą środkową tworzą oś samochodu, która kojarzy się z mocą i z napędem na cztery koła.
– Umieszczone po obu stronach konsoli środkowej uchwyty są celowym ukłonem w stronę świata 4×4. Chronią wnętrze i jednocześnie nadają mu sportowy charakter.
Możliwości terenowe uzupełniające codzienne użytkowanie
Gotowy do przygód i poznawania świata
W ramach strategii designu Renault, wprowadzonej przez Laurensa van den Ackera w 2010 roku, Nowy Koleos odpowiada obszarowi „EXPLORE”, kojarzącemu się z wytrzymałością i przygodą.
– Ten obszar symbolizuje przede wszystkim prześwit dochodzący do 210 mm, jeden z największych na rynku.
– To również kąty natarcia i zejścia o wartościach odpowiednio 19° i 26°, które umożliwiają jazdę po bezdrożach.
Prosta i łatwa w użytkowaniu technologia 4×4
Technologia ALL MODE 4×4-i Nowego Koleosa sprawdziła się już w milionach samochodów Aliansu Renault-Nissan sprzedawanych na całym świecie. Ten system napędu na wszystkie koła zapewnia stałe monitorowanie przyczepności kół na drodze, zapewniając doskonałą trakcję w każdych warunkach.
W przeciwieństwie do wielu konkurentów Nowy Koleos posiada przełącznik umożliwiający kierowcy w prosty sposób wybranie trybu napędu. Przełącznik, umieszczony po lewej stronie kierownicy, pozwala wybierać pomiędzy trybami „2WD”, „4WD AUTO” i unikatowym trybem „4WD LOCK”.
– W trybie „2WD” Nowy Koleos zachowuje się jak samochód ze stałym napędem na przednie koła, niezależnie od warunków przyczepności, optymalizując tym samym zużycie paliwa.
– W trybie „4WD AUTO” system ALL MODE 4×4-i stale monitoruje zmieniające się warunki jazdy i przyczepności. Następnie przetwarza informacje pochodzące z czujników dla idealnej dystrybucji momentu obrotowego na przednią i tylną oś. W razie potrzeby do tylnych kół może być wysłane do 50% możliwego momentu obrotowego.
– Podczas jazdy terenowej lub przy niskiej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piasek) i przy niskiej prędkości (poniżej 40 km/h) kierowca może ustawić na stałe napęd, aktywując tryb „4WD LOCK” w celu rozłożenia siły napędu na przednią i tylną oś w proporcji 50/50. Powyżej 40 km/h oraz przy każdym ponownym uruchomieniu silnika opcja włącza się automatycznie.
SUV, który czuje się swobodnie w każdych warunkach
System ALL MODE 4×4-i nie tylko poprawia właściwości terenowe Nowego Koleosa. Pozwala ponadto na bardziej dynamiczne osiągi, zapewnia większą stabilność i większe bezpieczeństwo na drodze.
– W trybie „4WD AUTO” wszystkie czujniki nieustannie monitorują przyspieszenie boczne i wzdłużne, ruchy oscylacyjne oraz kąt skrętu kierownicy.
– W ten sposób rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami przednimi i tylnymi jest zoptymalizowany (od 100% na przód/0% na tył do 50% na przód/50% na tył) dla zapewnienia lepszej przyczepności i zneutralizowania ryzyka nad- lub podsterowności.
Platforma podłogowa i układy napędowe
dopasowane do potrzeb rynku
Sprawdzona i wielofunkcyjna struktura
Nowy Koleos bazuje na modułowej platformie CMF-C/D Aliansu Renault-Nissan, wspólnej dla wielu pojazdów, takich jak Renault Espace, Talisman i Kadjar, czy też Nissan X-Trail i Qashqai.
– Stosowanie wspólnych elementów w tych pojazdach jest dowodem dużego doświadczenia Aliansu we wszystkich segmentach, zarówno sedanów, crossoverów, jak też SUV-ów.
– Takie podejście umożliwia współdzielenie części i niewidocznych podzespołów pojazdu przy jednoczesnym zachowaniu odrębnego designu i tożsamości każdej z marek.
– Uzyskane oszczędności zostały zainwestowane, aby zapewnić jak najwyższej jakości wyposażenie.
Dwa silniki wysokoprężne o mocy 130 oraz 177 KM
Oferta silników i skrzyń biegów Nowego Koleosa została stworzona z myślą o jak najlepszym dopasowaniu do potrzeb i oczekiwań rynków europejskich, na których model będzie sprzedawany.
– Gama składa się z dwóch silników wysokoprężnych o mocy 130 i 177.
– Silniki mogą współpracować z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, jak również z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic.
– Dwa silniki wysokoprężne Nowego Koleosa odpowiadają normie Euro 6b i są wyposażone w system Stop & Start, filtr NOx i filtr cząstek stałych.
Pierwszy z nich to silnik 1.6 dCi, znany ze swojej oszczędności.
– Czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik ma moc 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min i momentem obrotowym 320 Nm w zakresie od 1750 do 2250 obr./min.
– Jest oparty na wyjątkowo korzystnej konstrukcji (budowa „kwadratowa”, downsizing, turbosprężarka) i jest efektem doświadczenia marki Renault w zakresie budowy silników, nabytego podczas startów w wyścigach samochodowych, a zwłaszcza w Formule 1.
– W zależności od rynku sprzedaży silnik jest dostępny tylko dla wersji z napędem na dwa koła, z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z automatyczną skrzynią biegów X‑Tronic (na rynku polskim z manualną skrzynią biegów).
Drugi silnik 2.0 dCi ma największą moc spośród silników oferowanych w Nowym Koleosie.
– Ten czterocylindrowy, 16-zaworowy silnik jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, w układ Common Rail o ciśnieniu do 1600 barów oraz we wtryskiwacze piezoelektryczne.
– Dostarcza moc 177 KM (130 kW) przy 3750 obr./min i moment obrotowy 380 Nm w zakresie
od 2000 do 3000 obr./min.
– Blok silnika 2.0 dCi pochodzi z Aliansu i zapewnia szybkie wejścia na wysokie obroty, jak również dynamiczne przyspieszenia dzięki momentowi obrotowemu dostępnemu w szerokim zakresie.
– W zależności od rynku może być z automatyczną skrzynią biegów X-Tronic (dla wersji z napędem na dwa i cztery koła) lub z manualną sześciobiegową skrzynią biegów (tylko dla modeli z napędem na wszystkie koła). W Polsce dostępny będzie z napędem 4×4 w wersji z manualną skrzynią biegów oraz skrzynią X-Tronic.
Automatyczna skrzynia biegów X-Tronic
Automatyczna skrzynia biegów X-Tronic została zaprojektowana z zamiarem zwiększenia przyjemności z jazdy i zmniejszenia zużycia paliwa w porównaniu z konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów.
– W przeciwieństwie do starych skrzyń biegów CVT, skrzynia X-Tronic Nowego Koleosa przypomina zachowanie wielostopniowych automatycznych skrzyń biegów podczas gwałtownych przyspieszeń.
– Jednakże bezstopniowa przekładnia eliminuje zjawisko utraty przyspieszenia podczas zmiany biegów. To optymalizuje komfort w warunkach niewielkich przyspieszeń, na przykład podczas jazdy w korkach.
– Dzięki zmiennym przełożeniom skrzynia biegów X-Tronic oferuje niezliczoną ilość przełożeń i stwarza optymalne warunki pracy silnika (przy wysokich obrotach i przy obciążeniu), poprawiające zużycie paliwa i akustykę.
– Kierowca ma również możliwość wyboru trybu sekwencyjnego o siedmiu przełożeniach w celu hamowania silnikiem.
– Wynikiem tego jest natychmiastowa reakcja przy gwałtownych przyspieszeniach, bardziej płynne i ciche doświadczenia z jazdy oraz zoptymalizowane zużycie paliwa przy stałej prędkości.
Nowe Renault Koleos sprzedawane na rynkach w całym świecie
Dla opracowania Nowego Koleosa zmobilizowane zostały zespoły Grupy Renault na całym świecie. Model został poddany tysiącom godzin rygorystycznych testów statycznych i dynamicznych dla zapewnienia zgodności ze standardami Renault i potwierdzenia niezawodności. Nowy Koleos, dostępny na pięciu kontynentach, miał spełnić wymagania kierowców niezależnie od warunków klimatycznych i rodzaju dróg.
– Wiele ośrodków badawczo-testowych Grupy przyczyniło się do stworzenia i rozwoju Nowego Koleosa, w tym Technocentre, centra techniczne w Aubevoye i w Lardy we Francji oraz centrum techniczne Renault Samsung w Korei Południowej.
– Podczas prac nad modelem przejechano ponad 1.100.000 km w warunkach intensywnych testów na torach testowych w ośrodkach badań, tak aby potwierdzić jego wytrzymałość. Biorąc pod uwagę zużycie, była to równowartość ponad 3.300.000 kilometrów przejechanych w rzeczywistych warunkach.
– Nowy Koleos został również przetestowany w warunkach rzeczywistych podczas sesji testowych i drogowych w Laponii oraz na zniszczonych drogach w samym sercu Rosji.
– Ponadto 20 pojazdów serii przedprodukcyjnej przejechało ponad milion kilometrów w celu wykrycia potencjalnych usterek i wprowadzenia odpowiednich modyfikacji.
– W uzupełnieniu testów dynamicznych, Renault opracowało zestaw testów statycznych oceniających trwałość Nowego Koleosa pod względem wyglądu, jak i eksploatacji (test EDAU): ustawianie foteli, obsługa elektrycznych podnośników szyb, zapinanie i rozpinanie pasów, manipulowanie dźwignią zmiany biegów i hamulca ręcznego, otwieranie i zamykanie drzwi itp.
– Czynności te, powtarzane tysiące razy, 24 godziny na dobę, umożliwiły symulację wielu lat użytkowania samochodu w ciągu zaledwie kilku tygodni.
Nowy Koleos: SUV na rynkach europejskich
Nowy Koleos, wprowadzony do sprzedaży w ponad 80 krajach na pięciu kontynentach, jest szczególnie doceniany przez naszych klientów ze względu na design i komfort wnętrza. Chcąc dostosować go do wymogów europejskiego rynku wzbogaciliśmy naszą ofertę o takie technologie, jak AEBS City i podłączanie smartfonów z systemem Android i Apple, które jest dostępne w zależności od rynku. Oferta silników została również uzupełniona o mechaniczną skrzynię biegów montowaną w silnikach dCi 130 i dCi 175, która daje pojazdowi siłę uciągu 2T. Europejska wersja Nowego Koleosa wyróżnia się przede wszystkim wykończeniem Initiale Paris, na które składają się unikatowe wzornictwo, siedzenia i kierownica pokryte skórą Nappa oraz dopracowane materiały. Ta wersja przenosi naszych klientów w ekskluzywny świat, łączący elegancję i komfort – Sandra Gomez, dyrektor programu – Segment D.
Nowoczesne wyposażenie i usługi mobilne
Nowa jakość usług mobilnych z R-LINK 2
Nowy Koleos już od pierwszego poziomu wyposażenia w Polsce oferuje system multimedialny R-LINK 2. System ten jest wspólny dla całej gamy pojazdów premium Renault. Pozwala na obsługę większości funkcji za pomocą tabletu (multimedia, nawigacja, telefon, radio, systemy wspomagające prowadzenie i parkowanie itp.). Jest to możliwe dzięki:
– intuicyjnemu interfejsowi oferującemu taką samą jakość dotykową, jak zwykłe tablety, dzięki zastosowaniu technologii „pojemnościowej”: powiększanie dwoma palcami, przewijanie stron, funkcja przeciągnij/upuść;
– dwóm rozmiarom ekranów (w zależności od wersji), doskonale zintegrowanym z deską rozdzielczą: poziomym o przekątnej 7 cali lub pionowym o przekątnej 8,7 cala;
– nawigacji GPS z realistycznym odwzorowaniem terenu i budynków w 3D;
– czterem dającym się personalizować stronom głównym, które umożliwiają szybki dostęp do najczęściej używanych funkcji za pomocą widgetów;
– funkcji rozpoznawania głosu w modułach nawigacji, telefonu, aplikacji, czytania e-maili i słuchania radia, w celu łatwego i bezpiecznego dostępu do tych funkcji;
– aplikacjom stworzonym specjalnie do wykorzystania w samochodzie i dostępnym na stronie R-LINK Store;
– licznym możliwościom podłączeń urządzeń i łączności dla wszystkich pasażerów: Bluetooth do telefonów i do audio streamingu, porty USB, gniazdo jack 3,5 mm, wyjście 12 V oraz czytnik kart SD w zależności od wersji.
Oprócz tabletu R-LINK 2 informacje dla kierowcy są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 7 cali, znajdującym się za kierownicą. Ekran pozwala na spersonalizowanie typowych wskazań z instrumentów, takich jak prędkość pojazdu, prędkość obrotowa silnika, zużycie paliwa i nawigacja (w trybie „turn-by-turn”).
Najwyższa jakość przestrzennego dźwięku Bose© dopasowanego do wnętrza tego modelu
Od 2008 roku firmy Bose© i Renault wspólnie pracują na rozwojem systemów audio najwyższej jakości. Dlatego firma Bose© opracowała dla Nowego Koleosa system skrojony na miarę, dopasowany do właściwości akustycznych wnętrza. Składa się on z 13 wysokiej klasy głośników:
– dwudrożnego głośnika średnio- i wysokotonowego o średnicy 8 cm, umieszczonego centralnie w desce rozdzielczej
– dwóch tweeterów neodymowych o średnicy 2,5 cm na krańcach deski rozdzielczej
– dwóch głośników szerokopasmowych o średnicy 16,5 cm w przednich drzwiach
– dwóch tweeterów neodymowych o średnicy 2,5 cm w tylnych drzwiach
– dwóch głośników szerokopasmowych o średnicy 16,5 cm w tylnych drzwiach
– dwóch głośników średnio- i wysokotonowych o średnicy 7 cm w tylnych słupkach
– dwóch subwooferów o średnicy 11,5 cm umieszczonych w specjalnej obudowie znajdującej się pod podłogą bagażnika.
Technologia Bose© specjalnie zaprojektowana dla Nowego Koleosa dostarcza autentyczny i czysty dźwięk, o realistycznym brzmieniu zbliżonym do muzyki granej „na żywo”. Dzięki technologii Bose© Centerpoint© 2 pełny i doskonale zbalansowany przestrzenny dźwięk otacza kierowcę i pasażerów, niezależnie od zajmowanego przez nich miejsca.
Całkowite bezpieczeństwo
Nowy Koleos czerpie z doświadczenia Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego i dąży do osiągnięcia doskonałości w testach niezależnej organizacji NCAP. Przede wszystkim zastosowanie stali o wysokiej sprężystości w ramie podsilnikowej oraz stali o wysokiej odporności do budowy konstrukcji kabiny chroni wnętrze nawet w najbardziej niekorzystnych okolicznościach. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje:
– dwie przednie poduszki powietrzne, które dostosowują stopień napełnienia do rodzaju uderzenia i pozycji pasażera i kierowcy
– dwie boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową i ramiona w fotelach przednich
– dwie poduszki kurtynowe
– przednie i tylne zagłówki chroniące przed skutkami zderzenia tylnego
– przednie siedzenia z systemem zapobiegania zjawisku nurkowania
– mocowania ISOFIX na tylnych bocznych siedzeniach do fotelików dziecięcych, odpowiadające normie i-Size
– pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia dla wszystkich pasażerów.
W dziedzinie bezpieczeństwa czynnego podstawowe wyposażenie Nowego Koleosa, takie jak kontrola trakcji, system kontroli toru jazdy najnowszej generacji, elektroniczny rozdział siły hamowania, system wspomagania przy ruszaniu pod górę itp., jest uzupełnione systemami wspomagającymi prowadzenie (ADAS) najnowszej generacji. Systemy te włączane za pomocą tabletu R-LINK 2, pozwalają:
– chronić: dzięki aktywnemu systemowi wspomagania nagłego hamowania (AEBS City i Inter-Urban);
– ostrzegać: dzięki systemowi kontroli pasa ruchu (LDW), systemowi monitorowania martwego pola (BSW) i systemowi rozpoznawania znaków drogowych;
– ułatwiać: dzięki kamerom i czujnikom, automatycznej zmianie świateł drogowych na mijania (adaptacyjne światła drogowe), wspomaganiu parkowania przód/tył/bok oraz wspomaganiu parkowania hands free Easy Park Assist.
Model stworzony z myślą o Europie
Specyficzne elementy wyposażenia
Nowy Koleos od początku został zaprojektowany z myślą o rynku europejskim. W modelach przeznaczonych na ten rynek zostały zastosowane specyficzne rozwiązania, które odróżniają je od wersji przeznaczonych na pozostałe rynki. Na przykład:
– deska rozdzielcza pokryta specjalnym materiałem (od poziomu wykończenia Intens) i miękkie w dotyku panele drzwiowe. Te elementy wykończenia współgrają z większą izolacją dźwiękową wnętrza, tak aby zapewnić całkowity relaks we wnętrzu Nowego Koleosa;
– różnorodność elementów wykończenia wnętrza, takich jak wewnętrze klamki ze szczotkowanego chromu, automatycznie zwijana przesłona bagażnika oferowana w standardzie itd.;
– zewnętrzne elementy stylistyczne, takie jak lakierowane osłony przedniej części podwozia, antena na dachu w kształcie płetwy rekina, nakładki na progi drzwi itd.;
– opony letnie poprawiające drogę hamowania;
– aktywny system wspomagania nagłego hamowania w mieście i w trasie (AEBS city & inter-urban);
– wreszcie specyficzne zespoły napędowe z mechaniczną skrzynią biegów dla silników dCi 130 i dCi 175, z siłą uciągu 2 ton w przypadku silnika dCi 175.
Produkcja na wszystkie rynki z wyjątkiem Chin skoncentrowana w jednym zakładzie w Busan w Korei, który jest jedną z najlepszych fabryk Aliansu pod względem doskonałości i zapewnia najwyższą jakość.
SUV przyjazny w użytkowaniu
Nowy Koleos jest jednocześnie SUV-em luksusowym i rodzinnym. Jest pełen pomysłowych rozwiązań ułatwiających życie i urządzeń dostosowanych do różnych warunków klimatycznych w miejscach, w których jest sprzedawany.
– Klapa tylna została wyposażona w praktyczny elektryczny bezdotykowy system otwierania. Przy rękach zajętych bagażami i z kartą hands free w kieszeni wystarczy po prostu przesunąć nogą pod zderzakiem, żeby otworzyć bagażnik.
– Wychodząc naprzeciw warunkom sprzyjającym najniższym temperaturom, samochód oferuje, w zależności od wersji, podgrzewaną kierownicę i przednią szybę z wbudowanymi przewodami grzewczymi, zapewniającymi szybkie i łatwe usuwanie szronu.
– Po raz pierwszy Renault zaproponowało w ofercie akcesoriów wyposażenie Nowego Koleosa w elektrycznie wysuwany hak holowniczy, który rozkłada się w sposób całkowicie automatyczny i bez wysiłku fizycznego. Po naciśnięciu przycisku znajdującego się w bagażniku hak rozkłada się w 15 sekund. W przypadku napotkania przeszkody system blokujący zatrzymuje automatycznie jego ruch.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze