sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Nowe Renault Mégane E-Tech 2022 oficjalnie. To prawdziwa rewolucja, zasięg do 470 km, 8 lat gwarancji

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-09-06
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
1.2k 91
33
1.1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Nowe Renault Mégane E-Tech został oficjalnie zaprezentowany. Samochód wygląda niesamowicie a niektóre rozwiązania, związane z wykończeniem wnętrza, przywodzą na myśl topowe produkty klasy wyższej.

Zacznijmy od tego, że nowe Renault Mégane to przede wszystkim zmiana stylu – przechodzimy z hatchbacka w stronę crossovera. Sylwetka jest wizualnie bardziej masywna, wrażenie pogłębiają 20″ felgi. Po raz pierwszy w tym modelu zostało zastosowane nowe logo marki. Z zewnątrz Mégane prezentuje się dobrze – ma zgrabne proporcje i nowoczesną sylwetkę. Wąski przedni pas zawiera wspomniane już logo, które tym razem jest płaskie – pod taflą tworzywa. Klamki są chowane w drzwiach przednich. Z tyłu klamki zintegrowano z trójkątnymi elementami na wysokości szyb, podobnie jak w ZOE. Producent nie zdecydował się jednak na lusterka w formie kamer jak w koncepcyjnym modelu Mégane EVision. Zamiast tego mamy tu tradycyjne rozwiązanie.

Co ciekawe, długość mégane to zaledwie 4,21 metra – przy czym rozstaw osi wynosi aż 2,7 metra, co umożliwiło skonstruowanie bardzo przestronnego wnętrza. Tendencja do konstruowania krótszych samochodów związana jest z zatłoczeniem w miastach i dobrze, że Renault idzie w tą stronę. Krótsze nadwozie było możliwe dzięki napędowi elektrycznemu, mniejszej ilości elementów i podzespołów. Wysokość samochodu wynosi 1,59 metra.

Wnętrze zaprojektowano zupełnie od nowa. W topowej wersji mamy tutaj dwa duże 12″ wyświetlacze wysokiej rozdzielczości. W tańszych na centralnej konsoli będzie ekran 9″. Do produkcji wykorzystuje się materiałową tapicerkę, wykonaną w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. W ogólne Renault mocno stawia na ekologię i gospodarkę wykorzystującą surowce z odzysku a samochód ma mieć możliwość recyklingu w 95%.

Najmocniejsze Mégane E-Tech będzie miało 218 KM i 300 Nm. Przyspieszenie do setki to zaledwie 7,4 sekundy. Słabsza wersja będzie dysponowała silnikiem o mocy 130 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wbrew wcześniejszym doniesieniom na początku pojawią się dwa mniejsze akumulatory: o pojemnościach odpowiednio 40 oraz 60 kWh. Tańsze Mégane będzie miało zasięg 300 kilometrów, droższe 470 kilometrów. Akumulatory objęte są ośmioletnią gwarancją a w przypadku spadku pojemności poniżej 70%, Renault będzie go wymieniać bezpłatnie.

Nowe Renault Mégane E-Tech będzie obsługiwać ładowanie do 130 kW przez złącze sałoprądowe (DC) oraz 22 kW przy ładowaniu prądem zmiennym (AC). Według producenta półgodzinne ładowanie powinno wystarczyć na 300 kilometrów zasięgu w droższym modelu lub 200 kilometrów przy prędkości autostradowej.

Zamówienia na nowe Renault Mégane E-Tech będą otwarte prawdopodobnie w lutym 2022 r.

Imponujący kokpit i nowy design. Skórzana tapicerka otula kokpit razem z elementami drewnianymi. Wystająca konsola i podłokietnik przypominają rozwiązania z Captura.

Mégane E-Tech może być wyposażony w podświetlenie wnętrza. Duże możliwości konfiguracji ekranów i personalizacji wyświetlanej treści.

Nowy design kokpitu – aluminium i drewno przywodzą na myśl samochody klasy wyższej.

Wysokiej jakości system audio firmy Harman Kardon.

Duży schowek z przodu – możliwy dzięki mniejszej ilości elementów w samochodzie elektrycznym.

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault logoRenault Megane E-Tech
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: E-TechMeganeRenault
Udostepnij446Tweet279Udostepnij78
Poprzedni

F1: Ważna zdobycz punktowa Alpine na torze Zandvoort

Następny

Samochody używane są coraz trudniej dostępne. Spadek ilości ofert na rynku wtórnym

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Samochody używane są coraz trudniej dostępne. Spadek ilości ofert na rynku wtórnym

Renault chce, by zakaz sprzedaży samochodów hybrydowych obowiązywał dopiero od 2040 r.

Nadjeżdża nowy SUV – Peugeot 1008. Dwie różne wersje: dla Europy i rynków wschodzących

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
33 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
33
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.