Nowe Renault Mégane E-Tech został oficjalnie zaprezentowany. Samochód wygląda niesamowicie a niektóre rozwiązania, związane z wykończeniem wnętrza, przywodzą na myśl topowe produkty klasy wyższej.
Zacznijmy od tego, że nowe Renault Mégane to przede wszystkim zmiana stylu – przechodzimy z hatchbacka w stronę crossovera. Sylwetka jest wizualnie bardziej masywna, wrażenie pogłębiają 20″ felgi. Po raz pierwszy w tym modelu zostało zastosowane nowe logo marki. Z zewnątrz Mégane prezentuje się dobrze – ma zgrabne proporcje i nowoczesną sylwetkę. Wąski przedni pas zawiera wspomniane już logo, które tym razem jest płaskie – pod taflą tworzywa. Klamki są chowane w drzwiach przednich. Z tyłu klamki zintegrowano z trójkątnymi elementami na wysokości szyb, podobnie jak w ZOE. Producent nie zdecydował się jednak na lusterka w formie kamer jak w koncepcyjnym modelu Mégane EVision. Zamiast tego mamy tu tradycyjne rozwiązanie.
Co ciekawe, długość mégane to zaledwie 4,21 metra – przy czym rozstaw osi wynosi aż 2,7 metra, co umożliwiło skonstruowanie bardzo przestronnego wnętrza. Tendencja do konstruowania krótszych samochodów związana jest z zatłoczeniem w miastach i dobrze, że Renault idzie w tą stronę. Krótsze nadwozie było możliwe dzięki napędowi elektrycznemu, mniejszej ilości elementów i podzespołów. Wysokość samochodu wynosi 1,59 metra.
Wnętrze zaprojektowano zupełnie od nowa. W topowej wersji mamy tutaj dwa duże 12″ wyświetlacze wysokiej rozdzielczości. W tańszych na centralnej konsoli będzie ekran 9″. Do produkcji wykorzystuje się materiałową tapicerkę, wykonaną w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. W ogólne Renault mocno stawia na ekologię i gospodarkę wykorzystującą surowce z odzysku a samochód ma mieć możliwość recyklingu w 95%.
Najmocniejsze Mégane E-Tech będzie miało 218 KM i 300 Nm. Przyspieszenie do setki to zaledwie 7,4 sekundy. Słabsza wersja będzie dysponowała silnikiem o mocy 130 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wbrew wcześniejszym doniesieniom na początku pojawią się dwa mniejsze akumulatory: o pojemnościach odpowiednio 40 oraz 60 kWh. Tańsze Mégane będzie miało zasięg 300 kilometrów, droższe 470 kilometrów. Akumulatory objęte są ośmioletnią gwarancją a w przypadku spadku pojemności poniżej 70%, Renault będzie go wymieniać bezpłatnie.
Nowe Renault Mégane E-Tech będzie obsługiwać ładowanie do 130 kW przez złącze sałoprądowe (DC) oraz 22 kW przy ładowaniu prądem zmiennym (AC). Według producenta półgodzinne ładowanie powinno wystarczyć na 300 kilometrów zasięgu w droższym modelu lub 200 kilometrów przy prędkości autostradowej.
Zamówienia na nowe Renault Mégane E-Tech będą otwarte prawdopodobnie w lutym 2022 r.
Imponujący kokpit i nowy design. Skórzana tapicerka otula kokpit razem z elementami drewnianymi. Wystająca konsola i podłokietnik przypominają rozwiązania z Captura.
Mégane E-Tech może być wyposażony w podświetlenie wnętrza. Duże możliwości konfiguracji ekranów i personalizacji wyświetlanej treści.
Nowy design kokpitu – aluminium i drewno przywodzą na myśl samochody klasy wyższej.
Wysokiej jakości system audio firmy Harman Kardon.
Duży schowek z przodu – możliwy dzięki mniejszej ilości elementów w samochodzie elektrycznym.
Najnowsze komentarze