Renault Megane E-Tech Electric to nowa era dla zakładu w Douai we Francji, który został zmodernizowany z myślą o produkcji aut elektrycznych. Fabryka jest częścią nowej spółki ElectriCity, która ma produkować nawet 400.000 samochodów elektrycznych rocznie.
Grupa Renault utworzyła nową spółkę ElectriCity, która łączy zakłady produkcyjne zlokalizowane w Douai, Maubeuge i Ruitz w regionie Hauts-de-France. Koncern zamierza w ten sposób kontynuować dążenie do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i stworzyć najważniejsze i najbardziej konkurencyjne centrum produkcji samochodów elektrycznych w Europie. Pierwszym modelem strategii jest Renault Megane E-Tech Electric, które w ramach przygotowań do rynkowego debiutu trafiło na linie montażowe w Douai.
Plan ElectriCity jest bardzo ambitny. Firma zamierza produkować w swoich trzech zakładach 400.000 samochodów elektrycznych rocznie do 2025 roku. Aby osiągnąć cel, Grupa Renault musiała przekalkulować koszty i zmodernizować system produkcji. Przystosowanie fabryki w Douai do montażu pojazdów elektrycznych, w tym nowego Megane E-Tech Electric wymagało inwestycji w wysokości ponad 550 mln euro. ElectriCity zatrudnia 5000 pracowników.
Nowe Renault Megane Electric ma już swój konfigurator
Z Douai wyjeżdżały legendy: Renault 5, Scenic, Fuego i R19
W ciągu ostatnich 50 lat z linii produkcyjnych zakładu w Douai wyjechało już ponad 10 mln samochodów Renault. Fabryka przekształcała się i dostosowywała do każdego etapu rozwoju motoryzacji a miliony rodzin jeździły montowanymi tu legendami: Renault 5, Scénic, Fuego, a także Renault 19.
Punktem zwrotnym w historii Douai jest pojawienie się modułowej platformy CMF-EV przeznaczonej do produkcji aut elektrycznych. W 2022 roku z linii montażowej zjedzie pierwszy seryjny egzemplarz Megane E-Tech. Aktualnie trwa produkcja testowa. Oprócz Megane E-Tech Electric z zakładu w Douai wyjedzie elektryczne Renault 5.
Nowy elektryczny Renault 5 będzie kosztować 80 tysięcy złotych? Cenowa rewolucja w motoryzacji
Prace modernizacyjne francuskiego zakładu rozpoczęły się od utworzenia linii montażowej, która będzie w stanie pomieścić szeroką gamę pojazdów elektrycznych należących do różnych segmentów. Zastosowano nowe roboty do obróbki blachy, poprawiono ergonomię linii produkcyjnych, metamorfozę przeszedł dział lakierniczy, produkowane są również baterie. Dzięki partnerstwu pomiędzy Grupą Renault i Envision AESC, w zakładzie w Douai zostanie zainstalowana gigantyczna fabryka akumulatorów.
https://www.youtube.com/watch?v=FhBC7RlVlY0
Najnowsze komentarze