Nowe Renault Megane E-Tech Electric zostało dzisiaj zaprezentowane dziennikarzom w Warszawie. Jest to przełomowy model zarówno pod względem designu, technologii pokładowej, jak i napędu elektrycznego.
Renault Megane znajduje się na rynku od 1995 roku, ale po raz pierwszy będzie dostępne w wersji elektrycznej. W modelu IV generacji mamy już wprawdzie ładowany z gniazdka wariant hybrydowy, ale przyszła kolej na rezygnację z napędu spalinowego i nowe rozwiązania technologiczne. Francuska marka mogła wymyślić zupełnie nową nazwę, ale wolała wykorzystać plakietkę dobrze znaną i budzącą pozytywne skojarzenia. Nowe Megane E-Tech Electric nie będzie jednak konkurentem Golfa, ani nawet e-Golfa, ale nowego Volkswagena I.D. 3. Niemiecka marka miała nieco inny pomysł na swojego elektryka.
Samochód korzysta z zupełnie nowej, dedykowanej dla pojazdów na prąd platformy CMF-EV Aliansu Renault Nissan Mitsubishi i wprowadza do gamy modelowej język stylistyczny o lekko futurystycznym zabarwieniu. Elementy świetlne robią duże wrażenie i sądzimy, że model powinien zwracać na siebie uwagę na drodze.
Zobacz także: Używany Renault Megane III 2008-2016: rozsądny wybór wśród kompaktów
To, co najbardziej ciekawi mnie w tym aucie, to nowy system OpenR, który korzysta z asystenta Google do wybierania głosowego, zdalnych aktualizacji i zapewnia dostęp do większej liczby aplikacji niż do tej pory. Prezentacja w Warszawie pewnie nie pozwoli nam jednak dokładnie sprawdzić funkcjonowania systemu w połączeniu ze smartfonem w praktyce. Przekonamy się o tym dopiero podczas pierwszej jazdy.
Kokpit składa się z dużych ekranów ułożonych w kształcie odwróconej litery „L”. 12,3 calowy zestaw cyfrowych wskaźników połączono z pionowym ekranem dotykowym o lekko fantazyjnym kształcie i przekątnej 12 cali. Taki sam układ znajdziemy w nadchodzących modelach marki, także w Renault Austral, który zastąpi w katalogu Kadjara.
Zobacz także: Nowy Renault Austral: wnętrze to prawdziwa rewolucja. Wielkie Wow!
Nowe Renault Megane E-Tech będzie można zamawiać już od 1 lutego 2022 roku. Ceny startują z poziomu 154.390 zł z wersję Equilibre z silnikiem elektrycznym o mocy 130 KM oraz akumulatorem o pojemności 40 kWh. W ofercie znalazła się również większa bateria o pojemności 60 kWh, którą powiązano z 220-konną jednostkę napędową. Renault zapowiada, że na jednym tankowaniu prądu Megane E-Tech Electric przejedzie dystans do 470 km, czyli o ponad 70 km więcej niż Renault Zoe.
Najnowsze komentarze