Grupa Renault stawia duże nadzieje w rynku samochodów na prąd w Polsce. W roku 2022 marka chce znaleźć się w pierwszej piątce sprzedaży aut elektrycznych, czyli przynajmniej oczko wyżej niż obecnie. Samochodem, który ma zwiększyć zainteresowanie klientów elektromobilnością jest nowe Renault Megane E-Tech Electric, któremu mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska podczas premiery w Warszawie.
Nowe Renault Megane E-Tech Electric mierzy 4210 mm długości, jest więc dłuższe niż Opel Mokka-e (4151 mm), ale krótsze od Peugeot e-2008 (4300 mm). Konkurentem dla francuskiego elektryka będzie również Volkswagen ID.3 o długości 4262 mm. Nowość spod znaku rombu cieszy oczy projektem przedniego pasa z fantazyjnie wygiętymi reflektorami. Styliści Renault zastosowali zwartą sylwetkę z krótkimi zwisami, dużym rozstawem osi wynoszącym 2,69 m i schowali klamki zarówno przednich, jak i tylnych drzwi. Projekt stał się przez to bardziej przejrzysty i spójny. Atrakcyjności dodaje również ciekawy projekt felg i dwukolorowe nadwozie.
Zobacz także: Nowe Renault Espace w 2023 roku? Konkurent dla Peugeot 5008
Imponujący kokpit: dwa razy po 12 cali
Kabina nie kojarzy się z żadnym modelem obecnym w ofercie marki, układ jest zupełnie nowy. Renault zrezygnowało z tradycyjnej dźwigni przekładni na rzecz selektora przy kierownicy. W ten sposób do dyspozycji mamy większą przestrzeń na konsoli centralnej, która posłużyła do zagospodarowania dodatkowych miejsc do przechowywania drobiazgów oraz ładowarki indukcyjnej. Sprytny system wysuwanych przegród umożliwia oddzielenie od siebie przedmiotów lub przemianę podstawki w dodatkowy cup-holder. Nieco mniej funkcjonalne wydają się niewielkie kieszenie w drzwiach oraz ciasny schowek po stronie pasażera.
Fotele mają duże siedziska i wygodne oparcia a klimatu dodaje podświetlenie wnętrza, ale tym co imponuje w Renault Megane E-Tech Electric najbardziej, jest kokpit składający się z cyfrowych wskaźników o przekątnej 12,3 cali oraz 12-calowego, pionowego wyświetlacza dotykowego. Ekrany układają się w kształt odwróconej litery „L”. Rozwiązanie zadowala szybkością działania i obiecuje łatwy dostęp do aplikacji takich jak Google Maps, czy Spotify w dodatku bez konieczności łączenia naszego smartfona z systemem multimedialnym pojazdu.
Zobacz także: Dacia i Renault wprowadzają nową usługę dla klientów w Polsce
W menu znalazł się sklep Google Play, z którego możemy pobrać potrzebne aplikacje. Polecenia głosowe z poprzednich modeli Renault zastępuje asystent Google i mam nadzieje, że będzie działać tak sprawnie, jak na urządzeniach mobilnych. Renault wymieniło również nagłośnienie na system marki Harman Kardon.
Przy obecności tak dużych ekranów wydawałoby się, że manualne przyciski pójdą w zapomnienie, ale klimatyzacja wciąż ma dedykowane kontrolki, które pozwolą szybko zmienić temperaturę w kabinie. Ciekawym rozwiązaniem jest też lusterko wsteczne z wbudowaną kamerą, które ułatwia manewrowanie w miejscach, w których widoczność jest ograniczona.
Jaki bagażnik ma Megane E-Tech Electric?
Bagażnik nowego Renault Megane E-Tech Electric ma pojemność 440 litrów. Przestrzeń jest regularna, ale z dosyć wysokim progiem. Kable do ładowania samochodu umieścimy w praktycznym schowku pod podłogą dlatego nie będą przeszkadzały podczas pakowania zakupów. Renault nie zapomniało też o haczykach na torby i reklamówki.
Nie za bardzo przypadł mi do gustu system otwierania tylnej klapy. Przycisk nie jest niczym osłonięty i przy mało łaskawej pogodzie, może pobrudzić nam palce. Warto zwrócić też zwrócić uwagę na położenie tylnej półki, aby nie zahaczyć o głową zaglądając do bagażnika.
Kiedy nowe Megane pojawi się w salonach?
W gamie napędów znajdziemy dwie opcje. Słabszą jest 130-konna jednostka powiązana z akumulatorem o pojemności 40 kWh. Klienci mogą zamówić również silnik o mocy 220 KM, który pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w czasie 7,4 s. Elektryczny motor połączono z akumulatorem o pojemności 60 kWh, który według danych WLTP wystarcza na pokonanie dystansu do 470 km. Zasięg zależy od wariantu pojazdu.
Cena Renault Megane E-Tech Electric w słabszej wersji napędowej wynosi na polskim rynku 154.390 zł, na samochód z mocniejszym silnikiem musimy przeznaczyć minimum 189.390 zł. Przy korzystaniu z programu Mój Elektryk będzie nieco taniej. Samochody można zamawiać od 1 lutego, ale by zobaczyć Renault Megane E-Tech w salonach dealerskich musimy poczekać do czerwca 2022 roku. Egzemplarz demonstracyjny, który widzieliśmy w Warszawie zaraz po prezentacji miał wrócić do Francji.
Najnowsze komentarze