Nowe Renault Megane-e zadebiutuje na rynku europejskim w 2022 roku. Będzie to pierwszy masowo produkowany model wyposażony w nowoczesny system My Link z wbudowanymi usługami Google.
Aktualnie w samochodach marki Renault za multimedia odpowiada technologia Easy Link, która zadebiutowała w roku 2019 wraz z modelami Clio i Captur. System jest szybszy niż poprzednik (R-Link 2) i oferuje nowe funkcje, kilka profili użytkowników oraz widżety pozwalające na lepszą personalizację interfejsu ekranu. W wyższych wersjach wyposażenia Renault stosuje pionowy wyświetlacz o przekątnej 9,3 cali. Francuska marka nie zamierza spocząć na laurach, w planach jest już kolejny, jeszcze nowocześniejszy system My Link.
Pierwszym modem, który zostanie wyposażony w My Link będzie Renault Megane-e, które jest seryjną wersją konceptu Megane e-Vision. Pojazd zadebiutuje na rynku w 2022 roku, ale pierwsze zdjęcia powinniśmy zobaczyć jeszcze pod koniec roku 2021. Podczas konferencji Renaulution, dyrektor generalny Grupy Renault, Luca de Meo z dumą zapowiedział model jako pierwszy sprzedawany na skalę masową samochód z wbudowanymi usługami Google.
Kierowca będzie mógł korzystać z ulubionych aplikacji ze sklepu Google Play i kontrolować funkcje za pomocą komend głosowych Asystenta Google. Oznacza to znaczne ułatwienia obsługi oraz poszerzenie zakresu możliwości pojazdu. Zgodnie z zapowiedzią, samochody Renault będą stawały się „bardziej inteligentne każdego dnia” i lepiej dostosują się do potrzeb kierowcy. Po Megane-e system My Link powinien pojawić się w w Renault Kadjar II generacji oraz w nowym wcieleniu legendarnego Renault 5.
Nowe Renault Megane-e w dużej mierze podąży za modelem koncepcyjnym zarówno jeśli chodzi o design, jak i napęd. Samochód otrzyma akumulatory o pojemności 60 kWh, które umożliwiają pokonanie do 450 km na jednym ładowaniu. Mierzący 4,21 m długości crossover powstał na platformie CMF-EV, czyli tej samej, którą Nissan wykorzystał w modelu Ariya.
Najnowsze komentarze