Zasięg i zużycie paliwa podawane w katalogach producentów zazwyczaj nie pokrywają się danymi uzyskanymi w realnych warunkach jazdy. Czy podobnie jest w przypadku hybrydowego Renault Megane Grandtour E-Tech? Prezentujemy wyniki testu spalania, jakie uzyskał portal Automobile Magazine.
Marka Renault wykorzystała w Megane Grandtour ten sam napęd co w modelu Captur E-Tech. Układ łączy silnik benzynowy 1.6 z dwoma silnikami elektrycznymi oraz akumulatorem o pojemności 9,8 kWh. Według cyklu WLTP kombi potrafi przejechać na jednym ładowaniu: 64 km w cyklu miejskim lub 52 km w cyklu mieszanym. Test Automobile Magazine wykazał niższe wartości wynoszące odpowiednio: 46 km w mieście oraz 36 km w cyklu mieszanym. W zależności od stylu jazdy i poziomu naładowania akumulatora silniki pracują na zmianę lub wspólnie w „doskonałej harmonii”, ale ruszanie zawsze odbywa się na prądzie.
Spalanie samochodu znacznie odbiega od niezbyt idealnego testu WLTP, którego wynik wynosi 1,3 – 1,6 l/100km. Francuski portal przekonuje, że realny apetyt jest większy, ale i tak zadowalający. Kombi Renault zużywało podczas testu średnio 6,3 l/100 km w cyklu mieszanym a w trasie 7,3 l/100 km. Megane Grandtour najmniej spragnione pozostało w mieście. Zadowoliło się średnim rezultatem 5,6 l/100 km.
Automobile Magazine uznał, że hybrydowa wersja mimo instalacji akumulatorów pozostaje prawdziwym kombi z przestronnym bagażnikiem. Doceniono również komfort zawieszenia. Do gustu nie przypadła długa regeneracja energii elektrycznej oraz wysoka cena. Na polskim rynku Renault Megane Grandtour E-Tech kosztuje minimum 131.900 zł.
Najnowsze komentarze