Od premiery na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 roku, Nowe Renault MEGANE R.S. jest z niecierpliwością wyczekiwane przez pasjonatów sportowej jazdy. Trzecia generacja MEGANE R.S. jest kwintesencją know-how i pasji Renault Sport. Tak jak jej poprzednicy, ma ambicję wyznaczyć nowy standard na rynku samochodów sportowych z segmentu C.
Wyrazisty design zaprojektowany z myślą o poprawie osiągów potwierdza przynależność Nowego Renault MEGANE R.S. do świata sportów samochodowych. Oferuje przyjemność sportowego trybu jazdy na drodze i na torze wyścigowym.
- Układ jezdny łączy wysokie osiągi, zwrotność, stabilność i komfort z technologią 4CONTROL oraz czterema kołami skrętnymi i czterema amortyzatorami z poduszkami hydraulicznymi.
- Silnik turbo najnowszej generacji o pojemności 1.8 l, o mocy 280 KM i momencie obrotowym 390 Nm został opracowany przez inżynierów Renault Sport Cars i Renault Sport Racing.
- Istnieje możliwość wyboru spośród czterech wersji dostosowanych do różnych zastosowań dzięki podwójnej ofercie skrzyni biegów (manualna lub EDC) i zawieszenia (Sport lub Cup).
- Wprowadzono najnowsze technologie pokładowe, takie jak R.S. Vision, system MULTI-SENSE i nowa wersja systemu R.S. Monitor.
Od pierwszej generacji Megane R.S. z 2003 roku oferujemy coraz wyższe osiągi i więcej technologii dla większej przyjemności ze sportowej jazdy. Przy tym nie ograniczamy możliwości codziennego użytkowania tego pojazdu. Wprowadzone na rynek w 2009 roku Megane III R.S. stało się kultowym modelem. Opracowanie nowej generacji było prawdziwym wyzwaniem dla całego zespołu. Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć samochód, który skuteczniej pokonuje zakręty, między innymi dzięki technologii 4CONTROL. Optymalizuje ona zwrotność w ciasnych zakrętach i stabilność w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością na drodze i na torze wyścigowym. Nowe Renault MEGANE R.S. to model o sportowym rodowodzie. To samochód zaprojektowany przez pasjonatów dla pasjonatów. Jego wszechstronność sprawia, że doskonale nadaje się do codziennego użytku – Patrice Ratti, dyrektor generalny Renault Sport Cars
W 2017 roku zaangażowałem się w prace rozwojowe i jestem bardzo dumny, że zostałem ambasadorem Nowego Renault MEGANE R.S. Miałem okazję prowadzić samochód na różnych torach: Monaco, Montlhéry, Spa-Francorchamps i jestem pod wrażeniem skuteczności najnowszych technologii pokładowych. System 4CONTROL spełnia marzenia każdego kierowcy pod względem osiągów, ponieważ poprawia zarówno zwrotność, jak i stabilność pojazdu. Szkoda, że stosowanie układu czterech kół skrętnych jest zabronione w Formule 1 – Nico Hülkenberg, kierowca Renault Sport Formula One Team i ambasador Renault Sport Cars
ZAWIESZENIE ŁĄCZĄCE WYSOKIE OSIĄGI, ZWROTNOŚĆ I STABILNOŚĆ AUTA NA DRODZE
4CONTROL – jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie w tym segmencie samochodów
Po Megane III R.S., reprezentującym najwyższy standard pod względem zachowania na drodze, inżynierowie z Renault odpowiedzialni za układy jezdne przesunęli granice jeszcze dalej i wprowadzili w Nowym MEGANE R.S. technologię 4CONTROL.
Ten montowany w standardzie w wersjach z zawieszeniem „Sport” i „Cup” system z czterema kołami skrętnymi stanowi światową premierę w segmencie hot-hatchy.
Specjaliści z Renault Sport w zakresie układów jezdnych gruntownie zmodyfikowali nastawy systemu 4CONTROL, aby dostosować go do potrzeb sportowego auta o wyjątkowych osiągach. W efekcie uzyskano jeszcze intensywniejsze doznania z jazdy, wywołujące u kierowcy wrażenie, jak gdyby auto poruszało się wręcz „przyklejone” do drogi.
System 4CONTROL pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów:
- Przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. System 4CONTROL ukazuje pełnię swoich możliwości na krętych odcinkach dróg. Dobrane nastawy zapewniają precyzyjniejsze utrzymanie toru jazdy przy pokonywaniu zakrętów i zapewniają wręcz unikatową radość z jazdy w segmencie samochodów z napędem przednim.
- Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia. Dzięki perfekcyjnym nastawom tylnego zawieszenia zwiększa się stabilność samochodu, umożliwiając kierowcy sportową i zarazem bezstresową jazdę.
- Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów. System 4CONTROL ułatwia kierowcy dobranie idealnego toru jazdy samochodu i umożliwia wcześniejsze rozpoczęcie przyspieszania na wyjściu z zakrętu.
Kolejna generacja Megane R.S. i jak zawsze świetne parametry
Montowane już od pierwszej generacji Megane R.S. wprowadzonej na rynek w 2004 roku, przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem (T.A.P.I.) jest doskonałym przykładem know-how Renault Sport w zakresie układów jezdnych. Zaprojektowane na potrzeby wyścigów samochodowych, jest przeznaczone dla samochodów z przednim napędem dysponujących dużą mocą, zwłaszcza dla wersji wyposażonych w samoblokujący mechanizm różnicowy.
Przednie zawieszenie Nowego MEGANE R.S. zostało całkowicie przeprojektowane w celu dostosowania geometrii do szerszych, 19-calowych kół oraz zwiększenia sztywności.
Nowe Renault MEGANE R.S. jest oferowane z dwoma wersjami zawieszenia: Sport i Cup. Oferta ta umożliwia klientom wybór pomiędzy dwoma profilami zachowania auta na drodze, różniącymi się parametrami pracy zawieszenia (sprężyn, amortyzatorów, odbojników i stabilizatorów poprzecznych).
Zawieszenie Sport Nowego MEGANE R.S. zapewnia większą skuteczność na drodze. Jest znacznie bardziej uniwersalne i przystosowane do wszelkich, nawet najbardziej zniszczonych nawierzchni. Wykorzystano w nim nowy typ amortyzatorów oraz elektroniczny system rozdziału momentu obrotowego. Technologia ta działa niezależnie na hamulce kół pędnych i pozwala ograniczyć podsterowność auta oraz zoptymalizować skuteczność napędu przy wychodzeniu z zakrętów.
Natomiast zawieszenie Cup jest przystosowane do intensywnej sportowej jazdy, w szczególności na torach wyścigowych. Charakteryzuje się twardszymi o 10% amortyzatorami i nowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen®. Dzięki zmienionym w stosunku do poprzedniej generacji nastawom, nowy mechanizm różnicowy poprawia zachowanie samochodu na drodze we wszystkich fazach jazdy:
- przy zwalnianiu i hamowaniu zmniejszony stopień przeniesienia momentu obrotowego (25% zamiast 30% w Megane III R.S.) zapewnia precyzyjniejszy tor jazdy przy pokonywaniu zakrętów,
- przy przyspieszaniu zwiększony stopień przeniesienia momentu obrotowego (45% zamiast 38% w Megane III R.S.) zwiększa skuteczność napędu i ogranicza podsterowność charakterystyczną dla samochodów z przednim napędem.
Powszechnie ceniony już w Megane III R.S. układ hamulcowy został dodatkowo udoskonalony w celu zapewnienia jeszcze większej mocy i wytrzymałości, a tym samym zwiększenia zaufania kierowcy do auta.
Średnica przednich tarcz hamulcowych została zwiększona do 355 mm (+15 mm w porównaniu do poprzedniej generacji). W przypadku zawieszenia Cup dostępne są w opcji dwumateriałowe tarcze hamulcowe, aluminiowo-żeliwne, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania. Skok pedału hamulca dobrano pod kątem zwiększenia precyzji dozowania siły hamowania, aby umożliwić kierowcy zachowanie pełnej kontroli, zwłaszcza podczas jazdy na torze.
Cztery hydrauliczne odbojniki
Druga, unikatowa nowość w układzie jezdnym Nowego MEGANE R.S. jest ukryta w zawieszeniu. Również i na tym polu Renault Sport dowodzi swojej przewagi – wszystkie cztery amortyzatory są wyposażone w hydrauliczne odbojniki.
Wywodząca się ze świata rajdów technologia polega na zastosowaniu „amortyzatora w amortyzatorze”. Przed końcem skoku amortyzatora dodatkowy tłok amortyzuje ruch koła zanim dojdzie do zetknięcia z odbojnikiem. Dzięki rozproszeniu energii bez jej ponownego skierowania na koło – jak to się dzieje w przypadku klasycznych odbojników – hydrauliczne odbojniki dobicia pozwalają zapobiegać efektowi podskakiwania kół, zapewniając optymalny kontakt opon z nawierzchnią.
Oprócz zwiększenia komfortu jazdy przy pokonywaniu codziennych przeszkód drogowych (spowalniacze, dziury w nawierzchni), hydrauliczne odbojniki filtrują nierówności nawierzchni przy dużych prędkościach:
- W przypadku zawieszenia Sport ułatwiają sportową jazdę z zapewnieniem najwyższego poziomu skuteczności w tym segmencie;
- W przypadku zawieszenia Cup potęgują sportowy temperament auta. Redukują ryzyko odchyleń od zamierzonego toru jazdy, utrudniających kierowcy prowadzenie auta.
MEGANE R.S.: TO JUŻ PIĘTNAŚCIE LAT!Renault Megane II R.S. poszerzyło ofertę sportowych modeli marki. Zostało zaprezentowane podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku. Na rynku pojawiło się w następnym roku, wyposażone w silnik o mocy 225 KM i przednie zawieszenie z niezależnym sworzniem (T.A.P.I.). W 2005 roku pojawiła się wersja Trophy z bardziej ekstremalnym układem jezdnym. Dwa lata później, dla uczczenia zdobytego przez Renault tytułu Mistrza Świata, wprowadzono wersję F1 Team R26 z samoblokującym mechanizmem różnicowym. Przygodę z Megane II R.S. zakończyła w pięknym stylu w 2008 roku limitowana seria R26.R. Wersja lżejsza aż o 123 kg (!), pokonała w rekordowo krótkim czasie 8’17’’ północną pętlę (Nordschleife) toru Nürburgring. Trzecia generacja Megane przejęła pałeczkę w 2009 roku. Napędzana silnikiem o mocy 250 KM, zwracała uwagę bardziej wyrafinowanym stylem, a zwłaszcza listwą aerodynamiczną F1 w przednim zderzaku. |
SILNIK I SKRZYNIE BIEGÓW NOWEJ GENERACJI
Całkowicie nowy silnik 1.8l turbo opracowany w ramach Aliansu Renault-Nissan
W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawi się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc 280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min. Jest jednym z najwyższych w tym segmencie, a jak wiadomo, ma to kluczowe znaczenie dla przyjemności prowadzenia i doznań z jazdy.
W celu uzyskania zakładanych osiągów, konstruktorzy silników Renault Sport zaprojektowali całkowicie nową głowicę o wzmocnionej konstrukcji oraz jeszcze wydajniejszy system chłodzenia, umożliwiający rozpraszanie ciepła już w bezpośrednim sąsiedztwie komory spalania. Realizacja projektu została powierzona zespołowi zadaniowemu („task force”) złożonemu z najlepszych specjalistów Renault Sport Cars, Renault Sport Racing i Technocentre[1] Renault. Dzięki wykorzystaniu mocy obliczeniowych zakładu w Viry- Châtillon czas realizacji został skrócony do rekordowo krótkiego okresu sześciu miesięcy.
Wiele wysiłku włożono również w modyfikację turbosprężarki z podwójnym przepływem („Twin Scroll”), stosowanej już poprzednio w Megane III R.S. Technologia ta pozwala zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach.
W celu zwiększenia dopływu świeżego powietrza do silnika zmodyfikowano układ dolotowy, dodając drugi wlot powietrza i nowy element filtrujący o zwiększonej objętości.
Dążąc do zwiększenia osiągów, powierzchnie współpracujące w silniku Nowego MEGANE R.S. poddano specjalnej obróbce powierzchniowej stosowanej w wyścigach supercars. Zastosowano m.in. technologię DLC (Diamond Like Carbon) w popychaczach zaworów oraz Mirror Bore Coating w przypadku tulei cylindrów.
Nowoczesny silnik z łańcuchowym układem rozrządu wyróżnia się ponadto obniżonym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 (odpowiednio o 11% i 8% w porównaniu do Megane III R.S.).
WERSJA „TROPHY” POD KONIEC 2018 ROKUDo końca bieżącego roku Renault Sport przygotuje wersję „Trophy” z silnikiem o mocy zwiększonej do 300 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Będzie ona oferowana w standardzie z zawieszeniem Cup, |
Manualna skrzynia biegów lub automatyczna skrzynia EDC
Powszechnie doceniana przez posiadaczy Megane III R.S. manualna, 6-stopniowa skrzynia biegów kontynuuje swoją karierę w Nowym MEGANE R.S.
W ofercie znalazła się ponadto – również 6-stopniowa – automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów EDC, już obecnie stosowana w gamie modeli Renault. Dla zapewnienia absolutnej niezawodności została ona wzmocniona ze względu na wysokie obroty i moment obrotowy wybitnie sportowego silnika. Na podstawie założeń dotyczących przyspieszenia przy ruszaniu z miejsca i na wyższych biegach oraz prędkości maksymalnej konstruktorzy Renault Sport określili nowe zestopniowanie skrzyni biegów i algorytmy zmiany przełożeń. W połączeniu z trybami pracy systemu MULTI-SENSE umożliwiają dostosowanie samochodu do stylu jazdy kierowcy.
Skrzynia biegów EDC została wyposażona, podobnie jak w samochodach wyścigowych, w system zmiany przełożeń za pomocą łopatek pod kierownicą. Czas zmiany przełożenia zależy od wybranego trybu pracy systemu MULTI-SENSE:
-
Comfort i Normal: zmiana biegów odbywa się z zachowaniem pełnego komfortu, bez szarpnięć;
-
Sport: szybsza zmiana przełożeń przy wzmocnionym brzmieniu silnika;
-
Race: maksymalna skuteczność bez uszczerbku dla przyjemności prowadzenia i jeszcze szybsza zmiana przełożeń.
W przypadku skrzyni biegów EDC, w trybach Sport i Race dostępne są dodatkowo następujące funkcje:
- Multi Change Down: w fazie hamowania w trybie ręcznym możliwe jest zredukowanie biegów jednym ruchem o kilka przełożeń przez pociągnięcie i przytrzymanie lewej łopatki. Pozwala to na uzyskanie optymalnego przełożenia skrzyni przy wchodzeniu w kolejny zakręt.
- Launch Control: dzięki wstępnemu przygotowaniu sprzęgła i układu doładowania przyspieszenia ze startu zatrzymanego są równie imponujące co w wyścigach samochodowych. W trybie Sport włącza się ponadto system zapobiegania poślizgowi kół napędzanych, aby zapewnić skuteczny start nawet na nawierzchni o słabej przyczepności.
DESIGN ZAPOWIADAJĄCY WYSOKIE OSIĄGI
Większy rozstaw kół i elementy nawiązujące do świata wyścigów samochodowych
Nowe Renault MEGANE R.S jest pełne wyrazu i na wskroś sportowe. Sportowa i dynamiczna stylistyka Nowego Renault MEGANE R.S została zaprojektowana w najmniejszych szczegółach tak, aby zapewnić najlepsze osiągi. Boki zyskały wyjątkowy kształt dzięki błotnikom poszerzonym o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu do Megane GT. Nowe proporcje uzyskane poprzez obniżenie nadwozia o 5 mm w porównaniu do Megane GT i nowe 18- i 19-calowe koła sprawiają, że samochód zyskuje bardziej agresywny wygląd.
Stylistykę wzmacnia szereg elementów nawiązujących do świata wyścigów samochodowych. Pozycjonują one Nowe MEGANE R.S. w segmencie pojazdów wyczynowych:
- przód samochodu z obszernym wlotem powietrza i wbudowaną listwą aerodynamiczną F1 jest charakterystyczny dla designu Renault Sport i nawiązuje do zaangażowania Renault w wyścigi Formuły 1.
- Specjalny grill o trójwymiarowym wzorze plastra miodu został zmodyfikowany przez Renault Sport.
Masywny, lecz zarazem zmysłowy kształt boków nadwozia odziedziczony po modelu Renault Megane podkreślają poszerzone przednie i tylne błotniki.
- Boczne wyloty powietrza ułatwiają jego odprowadzanie z wnęk kół.
- Specjalne spojlery progowe podkreślone czarną listwą wizualnie łączą przód i tył nadwozia i jednocześnie kojarzą się z płaskimi podłogami wyścigowych bolidów.
- Tylny spojler został zmodyfikowany dla zwiększenia siły docisku. Pionowe płetwy podkreślają szerokość samochodu, a jednocześnie zwiększają skuteczność i przyczyniają się do odrywania bocznych strug powietrza.
- Tylny zderzak z wbudowanym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu charakterystyczną dla Megane R.S. podkreśla ozdobne obramowanie.
- Dyfuzor jest bardziej skuteczny w porównaniu do poprzedniej generacji pojazdu. Wzmacniając sportowy wygląd, zapewnia jednocześnie lepszą równowagę aerodynamiczną przy dużych prędkościach.
- Czerwony kolor zacisków hamulców Brembo® wyróżnia wersję z zawieszeniem Cup.
Nowy, elektryzujący kolor nadwozia – Orange Tonic
Nowe Renault MEGANE R.S. wyróżnia się również specjalnym kolorem nadwozia Orange Tonic, który wzbogaca paletę kolorów modeli Renault Sport. Podobnie jak kolor Żółty Sirius nowy lakier został starannie dopracowany, tak aby uzyskać efekt wyjątkowego blasku i połysku i podkreślić sylwetkę samochodu.
W kokpicie dominuje sportowy design:
- Sportowe przednie fotele z wbudowanymi zagłówkami potęgują wrażenie, że jest to wnętrze bolidu.
- Dwa rodzaje tapicerki do wyboru – materiałowa w kolorze grafitowym lub Alcantara[2].
- Kokpit ozdobiony czerwonymi przeszyciami z podsufitką w kolorze czarnym[3].
- Specjalne aluminiowe pedały i aluminiowa gałka dźwigni zmiany biegów.
Szczególną uwagę poświęcono opracowaniu odpowiedniego kształtu foteli i dobraniu materiałów, tak aby znaleźć najlepszy kompromis pomiędzy komfortem w codziennym użytkowaniu, a pozycją wymaganą podczas jazdy po torze.
ZAKŁAD W PALENCJIOd 1995 roku zakład Renault, położony 235 km na północny-zachód od Madrytu w Palencji, wyprodukował ponad 4 miliony samochodów Megane. Dzięki ostatnim inwestycjom w wydział tłoczenia blach, montownię nadwozi, lakiernię i linię montażu, fabryka mogła podjąć się produkcji Nowego MEGANE R.S. Przednie błotniki i poszerzone boki są teraz zintegrowane z nadwoziem bez konieczności montowania elementów łączących, a to wpływa na zdecydowanie wyższą jakość, widoczną już na pierwszy rzut oka. |
TECHNOLOGIA W SŁUŻBIE OSIĄGÓW
R.S. Monitor w nowym wydaniu
Telemetryczny system pokładowy R.S. Monitor został całkowicie zmodyfikowany pod względem ergonomii. Teraz oferuje rozszerzone funkcje i zapewnia nowe doznania z jazdy. Kierowcy Nowego MEGANE R.S. mają do dyspozycji dwie opcje:
- System S. Monitor dostępny w standardowym wyposażeniu, który zbiera informacje z około czterdziestu czujników rozmieszczonych w samochodzie. Dzięki temu na ekranie dotykowym systemu R-LINK 2 można w czasie rzeczywistym wyświetlać wiele parametrów pojazdu: przyspieszenie, hamowanie, kąt skrętu kierownicy, działanie systemu 4CONTROL, poziomy temperatury i ciśnienia, itp.
- Unikatowy w tym segmencie pojazdów system S. Monitor Expert, który umożliwia filmowanie poszczególnych odcinków trasy, a następnie naniesienie na nie danych telemetrycznych i uzyskanie w ten sposób filmów w rozszerzonej rzeczywistości. Filmy wzbogacają doznania z jazdy Nowym MEGANE R.S. i mogą być natychmiast udostępniane w sieciach społecznościowych za pośrednictwem aplikacji dostępnych dla smartfonów z systemami iOS i Android.
Ponadto, dane z systemu R.S. Monitor Expert mogą być wyeksportowane na stronę internetową R.S. Replay. W ten sposób istnieje możliwość odtworzenia jazdy i przeanalizowania w najmniejszych szczegółach kolejnych przejazdów na torze oraz porównania ich z wynikami innych użytkowników społeczności Renault Sport.
R.S. Vision – zaawansowane technologicznie oświetlenie Renault Sport
System wielofunkcyjnych świateł w technologii LED R.S. Vision, oferowany już w Nowym Clio R.S., został wprowadzony w Nowym MEGANE R.S. w standardowym wyposażeniu. Światła, przypominające kształtem flagę z szachownicą, są wbudowane w przedni zderzak i okalają listwę F1.
System oświetlenia R.S. Vision, który nie ma odpowiednika w tym segmencie, zapewnia doskonałą widoczność, odpowiadającą osiągom Nowego MEGANE R.S.
W każdej lampie zainstalowano 9 diod LED, które łączą cztery funkcje wydajnego oświetlenia samochodu: światła pozycyjne, doświetlające zakręty, reflektory przeciwmgłowe i światła drogowe dalekiego zasięgu.
Światła drogowe o zasięgu 460 metrów[4] (+17% w porównaniu do modelu Megane III R.S.) doskonale uzupełniają główne światła, wykonane w technologii Full LED. Po raz pierwszy kierunkowskazy zostały wbudowane w światła o charakterystycznym kształcie litery C (C-Shape).
MULTI-SENSE – sportowe emocje na miarę oczekiwań
System MULTI-SENSE pozwala spersonalizować doznania z jazdy samochodem w zależności od warunków, kontrolując czas reakcji silnika poprzez zmiany parametrów pracy pedału gazu, skrzyni biegów5 oraz oporu działania układu kierowniczego. Dostępnych jest pięć trybów jazdy:
- Comfort: ustawienia czasu reakcji silnika, parametrów i czasów zmiany biegów[5] pomagają ograniczyć zużycie paliwa.
- Normal: zapewnia idealny kompromis pomiędzy komfortem prowadzenia, wrażeniami akustycznymi i osiągami, a progiem aktywacji systemu ESP dopasowanym do użytkowania pojazdu na co dzień.
- Sport: wykorzystuje sportowy temperament samochodu i łączy żywą reakcję silnika, wyraziste brzmienie, usztywnienie układu kierowniczego oraz opóźnienie progu aktywacji systemu ESP.
- Race: odpowiedni do jazdy na torze. System ESP jest całkowicie wyłączony, a bardziej sportowe ustawienia systemu 4CONTROL zapewniają jeszcze większą zwrotność samochodu.
- Perso: umożliwia dowolne włączanie i wyłączanie działania niektórych urządzeń i systemów pokładowych samochodu, aby umożliwić personalizację wrażeń z jazdy.
Poszczególne tryby dostępne są na ekranie dotykowym systemu R-LINK 2. Przycisk R.S. Drive stwarza możliwość szybkiego, bezpośredniego przejścia do trybu Sport (krótkie wciśnięcie) lub Race (długie wciśnięcie).
Technologie ułatwiające wszechstronne użytkowanie
Nowe Renault MEGANE R.S. to samochód sportowy o wyjątkowych osiągach. Jest wszechstronne i doskonale nadaje się do codziennego użytku.
Dla komfortu i bezpieczeństwa kierowcy oraz jego pasażerów został wyposażony we wszystkie zaawansowane technologie odziedziczone po Renault Megane:
- Przezierny, kolorowy wyświetlacz Head-Up, który wyświetla informacje o prędkości, nawigacji i systemach wspomagania prowadzenia samochodu.
- Zestaw kilkunastu systemów wspomagających kierowcę w prowadzeniu auta (ADAS), w tym aktywny regulator prędkości (ACC), aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), system kontroli bezpiecznej odległości między samochodami, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli martwego pola, kamera cofania i system Easy Park Assist (parkowanie bez użycia rąk).
- Multimedialny system R-LINK 2 o dotykowym ekranie o przekątnej 7” lub 8,7”, który umożliwia zarządzanie wszystkimi funkcjami samochodu: aktywacją systemów ADAS, trybami systemu MULTI-SENSE, R.S. Monitor.
- System audio opracowany we współpracy z konstruktorami firmy Bose®. Składa się z przedniego centralnego głośnika, ośmiu innych głośników rozmieszczonych w kabinie oraz subwoofera umieszczonego w bagażniku, dla zapewnienia precyzyjnego, czystego i doskonale zbalansowanego dźwięku.
źródło: Renault Polska
[1] Centrum Inżynieryjne Renault.
[2] Dostępne zależnie od kraju.
[3] Z wyjątkiem wersji z otwieranym dachem.
[4] Zmierzone z dokładnością do 1 luksa – wartości stanowiącej dla oka ludzkiego granicę percepcji światła.
[5] Wyłącznie ze skrzynią EDC.
Najnowsze komentarze