Renault Megane przechodzi face lifting. Co nowego przygotował francuski producent dla swojego kompaktu? Delikatną korektę wyglądu zewnętrznego, nowe ekrany, system multimedialny Easy Link zaczerpnięty od modelu Clio oraz nowe napędy. Model będzie oferowany jako hybryda, zadebiutuje też nowy silnik 1.3 TCe o mocy 120 KM.
I generacja Renault Megane zadebiutowała w roku 1995 jako następca Renault 19. Od tamtej pory model doczekał się czterech generacji oraz 7 milionów sprzedanych egzemplarzy. Rok 2020 przyniesie zmiany do całej linii, czyli zarówno do hatchbacka, kombi, wersji R.S. Line, R.S. oraz R.S. Trophy. Samochód trafi do europejskich salonów sprzedaży latem 2020 roku.
Na zewnątrz zmian nie ma zbyt wiele, czego właściwie mogliśmy się spodziewać po prezentacji Clio V generacji, które nie odbiega za bardzo wyglądem od swojego poprzednika. Zgodnie zapowiedzią szefa designu marki, Laurensa van den Ackera, na razie nie będzie rewolucji, tylko ewolucja. Podążając za tymi wytycznymi styliści francuskiej marki poprawili delikatnie wygląd osłony chłodnicy oraz świateł przeciwmgielnych. Samochód korzysta z nowych reflektorów Pure Vision LED, które poprawiają widoczność i komfort jazdy.
Odświeżone Renault Megane oferuje nowy, atrakcyjny kokpit. Na desce rozdzielczej zainstalowano 9,3-calowy ekran multimedialny z przyciskami skrótów umieszczonymi poniżej. Odświeżono również panel klimatyzacji, który otrzymał pokrętła z wyświetlaniem temperatury. Za kierownicą w końcu doczekaliśmy się całkowicie cyfrowych zegarów. Ekran o przekątnej 10,2-cala ma możliwość wyświetlania elementów nawigacji. Samochód korzysta z nowego systemu multimedialnego Easy Link oraz nowych systemów bezpieczeństwa takich jak awaryjne hamowanie z wykrywaniem pieszych oraz system autonomicznej jazdy poziomu 2.
Nowe Renault Megane E-Tech – nadchodzi hybryda
W ofercie podobnie, jak w przypadku Clio oraz Captura znajdziemy wersję hybrydową oznaczoną znakiem E-Tech. Model o mocy 160 KM mocy będzie miał możliwość ładowania z gniazdka. Hybrydowy układ składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra oraz dwóch jednostek elektrycznych. Dzięki obecności akumulatorów o pojemności 9,8 kWh Renault Megane E-Tech potrafi pokonać w trybie elektrycznym do 50 km w cyklu mieszanym oraz do 65 km w cyklu miejskim.
Pod maską nowej Meganki znajdziemy znaną już z oferty Renault benzynową jednostkę 1.3 TCe dostępną w wersjach o mocy 115, 140 i 160 KM. Renault doda do oferty także Megane o mocy 100 KM. 100 i 115-konne wersje będą oferowane z 6-biegową manualną skrzynią biegów. 160-konny model sprzężono z 7-biegowym automatem z podwójnym sprzęgłem. Pod koniec roku do oferty dołączy nowa jednostka 1.0 TCe o mocy 120 KM. Megane będzie dostępny także z dieslem 1.5 Blue dCi o mocy 95 i 115 KM.
Renault Megane RS Line i RS
Renault Megane GT Line ustąpi w ofercie miejsca wersji o nazwie R.S. Line. Zmiany zostaną wprowadzone także do modelu R.S. Samochód będzie napędzany jednostką o mocy 300 KM podobnie jak w wersji Trophy. Moment obrotowy wzrośnie do 420 Nm (+30 Nm) w przypadku modelu wyposażonego w skrzynię EDC i do 400 Nm w przypadku pojazdu z manualną przekładnią, co poprawi przyjemność z jazdy. Podwozie Cup będzie zarezerwowane wyłącznie dla Renault Mégane R.S. Trophy, czyli samochodu zaprojektowanego z myślą o jeździe po torze.
Najnowsze komentarze