Chat with us, powered by LiveChat

Nowe Renault Zoe wkracza do Europy. Pierwsza jazda na Sardynii

1 735

Nowe Renault Zoe wjeżdża na europejski rynek. Elektryczny samochód został wyposażony w silnik o mocy 100 kW oraz nowy akumulator, dzięki któremu potrafi przejechać na jednym ładowaniu do 395 km. Pierwsze jazdy próbne modelu odbywają się na Sardynii, skąd pochodzą zdjęcia opublikowane przez Renault.

Renault wprowadza na rynek drugą generację swojego elektrycznego bestsellera. Zoe przeszedł delikatne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, otrzymał nowe wnętrze oraz zmiany w napędzie. Pojazd został wyposażony w nowy akumulator o pojemności 52 kWh, dzięki któremu zasięg zwiększył się do 395 kilometrów według cyklu WLTP. W porównaniu do poprzednika jest to wzrost o 25%. Baterie można naładować z terminali prądu stałego o mocy do 50 kW. Renault Zoe odzyska w ten sposób do 150 kilometrów zasięgu w ciągu 30 minut.

Nowe Renault Zoe w wersji R135 jest napędzane za pomocą silnika o mocy 100 kW, czyli 135 KM i momencie obrotowym 245 Nm. Dodatkowa moc zwiększa przyjemność i komfort jazdy. Zoe będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund, a maksymalna prędkość została ograniczona do 140 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa 2,2 sekundy szybciej niż w poprzedniej generacji pojazdu. W nowym Zoe zastosowano nowy tryb jazdy (Tryb B), który powoduje intensywniejsze zwalnianie i ogranicza zużycie pedału hamulca.

W Renault Zoe II generacji wykorzystano 10-calowy wyświetlacz kierowcy oraz centralny ekran dotykowy o przekątnej od 7 do 9,3 cala. W samochodzie zastosowano elektroniczną dźwignię zmiany biegów „e-shifter”, automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold oraz światła LED zwiększające widoczność o 75%.

Renault Zoe II wnętrze

Na pokładzie Zoe II zainstalowano system Easy Conncect, który jest dostępny z systemem multimedialnym Renault Easy Link oraz na smartfonach za pośrednictwem aplikacji MYRenault, aby oferować szereg aplikacji i usług dla kierowców.

Nowe Renault Zoe kosztuje w Niemczech od 21.900 euro, natomiast we Francji model został wyceniony na 23.900 euro.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Należy też podkreślić, że zaletą Renault Zoe chyba w tej chwili jako jedynego spośród elektryków, który umożliwia ładowanie baterii z sieci prądu przemiennego (trójfazowego) z mocą 22 kW. Konkurencyjne samochody elektryczne w chwili obecnej w większości mogą być ładowane w warunkach domowych/garażowych z mocą 11 kW (trojfazowe 3×230 V 16 A) lub z mocą do 7,4 kW (jednofazowe 230V 32 A). Ładowanie z mocą 22 kW z sieci trójfazowej w warunkach domowych/garażowych pozwala na najszybsze naładowanie baterii nawet o dużych pojemnościach i to w czasie obowiązywania niższej taryfy elektrycznej (we wszystkich krajach Europy).