• Najnowsze

Nowe Sandero na piątkę z plusem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 04-05/2021

2021-02-03

Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ

2021-02-26
Nissan Qashqai

Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!

2021-02-26

Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona

2021-02-26

Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi

2021-02-26

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Nowe Sandero na piątkę z plusem! Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 04-05/2021

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2021-02-03
w Przeglad Prasy
Czas czytania10min
491 37
6
453
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Używany Citroen C5, Peugeot 407 i Renault Laguna – duże, komfortowe i dobre do LPG. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 08/2021

Chcesz poczytać o Oplach? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 07-08/2021

Peugeot 2008 pokonał Audi Q2. I to nie ceną! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 07/2021

AUTO ŚWIAT ukazał się w ubiegłym tygodniu jako numer podwójny, ale że już środa, więc czas najwyższy opublikować stronniczy przegląd tego pisma. Stronniczy, bo skupiamy się na samochodach produkowanych przez francuskie koncerny. I pozwalamy sobie czasem na żarty z innych marek, zwłaszcza tych z koncernu VAG. Ale to rzadko.

 

AUTO ŚWIAT nr 04-05 (1287) z 25.I.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C3, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, ë-C4, Jumpy, Spacetourer, DS 4, 7 Crossback, 108, 208, 2008, 308, 3008, 406, 508, Boxer, Expert, Rifter, Traveller, Captur, Clio, Kangoo, Master, Megane, R5, Scenic, Talisman, Trafic, Twingo, Zoe, Bigster, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Combo, Grandland

 

Na okładce widać małe zdjęcie Dacii Sandero oraz większe Renault Clio.

O Dacii Bigster już słyszeliście – pisaliśmy na jej temat już kilkakrotnie. Teraz poświęcił jej miejsce także AUTO ŚWIAT. Artykuł o tym planowanym samochodzie znajdziecie na stronie 7. Będzie to projekt, w który zaangażuje się także Łada, w której Renault ma pokaźny pakiet udziałów. W tekście napisano, że Bigster powstanie na tej samej płycie podłogowej, która służy do budowy Renault Clio, Nissana Juke’a, czy najnowszych odmian Dacii Logan i Sandero. Ale Bigster będzie większy od Dustera – jego długość ma wynosić ok. 460 cm.

Kolejna strona przynosi informacje o planach przywrócenia Renault 5. tyle, że teraz będzie to auto na miarę trzeciej dekady XXI wieku. Nowoczesne, elektryczne, ale odwołujące się do nostalgicznych uczuć. Za stylistykę odpowiada niedawny projektant… Peugeota, Gilles Vidal. To on przewodził projektom, w wyniku których mamy aktualne wersje 208, 3008, czy 508. AUTO ŚWIAT zastanawia się, czy w takim razie Renault 5 zastąpi Renault Zoe? Cóż – niekoniecznie, moim zdaniem. Jak dla mnie mogłyby to być nawet bliźniacze modele oferowane z różną karoserią. Tak od lat robi pewien niemiecki koncern i nikt z tego powodu szat nie rozdziera. Klienci o nastawieniu bardziej retro sięgną po nowe R5, fani Zoe pozostaną przy nim. W czym problem?

Nowa „piątka” ma powstawać na tej samej platformie, którą będzie wykorzystywać nowe Megane. Oczywiście będzie to płyta modularna.

Już dziś rozpoczynają się polskie testy prasowe nowego Citroëna C4. Będziemy tam, rzecz jasna, a zanim przeczytacie naszą relację z tego wydarzenia, AUTO ŚWIAT ma dla Was materiał pochodzący zapewne z „Auto Bilda”. Na stronach 16-17 opisano ten samochód, który – jak przystało na Citroëna – trudno jednoznacznie sklasyfikować. Redakcja też ma z tym problem – zastanawia się, czy to kompakt, czy crossover, czy bliżej mu do Peugeota 308 i Opla Astry, czy raczej do 3008 i Grandlanda.

Auto jest nastawione na komfort – siedzi się tu wygodnie, a zawieszenie wyposażono w progresywne ograniczniki hydrauliczne (poza najtańszymi wersjami). AUTO ŚWIAT twierdzi, że działa to dobrze, choć o komforcie analogicznym do tego z hydropneumatyków mówić tu nie można. Gama silnikowa wydaje się być wystarczająca, choć niektórzy rywale oferują też mocniejsze silniki. W C4 można mieć co najwyżej 155 KM.

AUTO ŚWIAT twierdzi, że jakość wykończenia i zastosowanych materiałów jest nienaganna. Ergonomia również (…). Auto jest dobrze wyposażone pod kątem bezpieczeństwa. Za to nie spodobała się słaba widoczność do tyłu. Ostateczna nota, to cztery z pięciu możliwych do zdobycia gwiazdek.

Na stronie 20. znajdziecie wzmiankę o tym, że ceny nowej Dacii Sandero startują z poziomu 40.900 zł.

Strona 21. przynosi 5 faktów o nowym koncernie Stellantis, który powstał na skutek połączenia PSA i FCA.

Porównanie hybrydowych odmian Renault Clio i Forda Fiesty znajdziecie na stronach 22-26. To to samo Clio, którym i ja miałem przyjemność niedawno jeździć i je dla Was opisać. Francuskie auto generuje nieco mniej systemowej mocy maksymalnej (140 KM vs 155 KM), ale ma automatyczną skrzynię biegów (w Fordzie jest manualna). Clio E-Tech okazuje się jednak wyraźnie droższe od konkurenta – różnica w cenie bazowej, to blisko 14.000 zł. Po doposażeniu rośnie do blisko 20.000 zł. Tyle, że Ford ma trzycylindrowy silnik, dla wielu nie do zaakceptowania. Jego pojemność skokowa, to zaledwie 999 cm³, ale mocy dostarcza więcej dzięki turbosprężarce. Benzynowa jednostka Renault jest wolnossąca. No i skoro jesteśmy przy napędzie, to Clio jest tzw. pełną hybrydą (samoładowalną), zaś Fiesta, to hybryda miękka. I pewnie stąd w dużej mierze wynika różnica w cenie.

Clio może jeździć w trybie wyłącznie elektrycznym. Ba – ono się stara tak poruszać, kiedy tylko może! W ruchu miejskim, gdzie sporo się hamuje i w efekcie doładowuje akumulatory, ta jazda zeroemisyjna może stanowić naprawdę spory procent dystansu! Ford co najwyżej wspomaga silnik spalinowy energią elektryczną. Jest to więc innego rodzaju hybryda. Ale tańsza i nie znaczy, że jakaś zła. Tyle, że przez miękkie hybrydy Renault przechodziło już dobrych kilka lat temu – stosowano takie rozwiązania!

No ale akumulatory trakcyjne Clio, choć niezbyt duże, trochę miejsca jednak potrzebują. Odbija się to na wielkości bagażnika. Na szczęście na masie w minimalnym tylko stopniu. Jednakże Fieście przyznano więcej punktów za przestronność (choć Clio V jest całkiem sporym samochodem), a w kategorii Nadwozie francuskie auto wygrało – i to nieznacznie – jedynie za jakość wykończenia.  Nieco lepiej wypadło natomiast w kategorii Napęd i zawieszenie, a konkretnie zdobyło istotne punkty za wyciszenie oraz… skuteczność hamulców. No i za skrzynię biegów. Clio przegrało jednak Koszty i ostatecznie musiało uznać wyższość Fiesty. Ford uzbierał 420 punktów, Clio 409, ale w mieście okaże się jednak lepsze od Forda.

Test Opla Combo Life znajdziecie na stronie 27. to bliźniak Citroëna Berlingo i Peugeota Riftera. Auto wypadło dobrze (ocena 4+), bo przejęło mnóstwo zalet od francuskich braci.

Na stronach 38-40 AUTO ŚWIAT zastanawia się, czy najnowsza generacja Dacii Sandero Stepway to jeszcze auto budżetowe. Owszem, ceny wzrosły, ale poprawiło się też wyposażenie, materiały, a do tego pod coraz bardziej atrakcyjną karoserią jest coraz lepsza technika. Z drugiej strony aż 65% klientów decydujących się na Sandero wybierało wersję Stepway, a więc nie szukali realnie najtańszych odmian. Sandero III okazuje się przestronne, dobrze wykończone i nieźle wyposażone. Ma wygodne fotele, jest przestronne i funkcjonalne. W wersji dwupaliwowej (z fabrycznie montowaną instalacją LPG) oferuje imponujący zasięg, a AUTO ŚWIAT ocenił ten samochód na… nie uwierzycie! 5+!!! Fakt, w sześciostopniowej skali, ale nareszcie Dacia jest doceniana. W żadnej z siedmiu kategorii nota Dacii nie była mniejsza, niż pięć gwiazdek! W dwóch miała po 5, w pięciu pozostałych po 5,5. Być może dlatego, że autorem tekstu jest Redaktor Borkowski, którego cenię za obiektywizm.

Samochód straży pożarnej na bazie ciężarówki Renault można dostrzec na zdjęciu zamieszczonym na stronie 49.

Inną ciężarówkę Renault w postaci pługopiaskarki widać na zdjęciu na stronie 55.

Dodatek wszyty w klasyczny numer i ze zwykłą numeracją stron zawiera tym razem min. Raport jakości 2021. Znajdziecie go na stronach 58-67. Citroën (wraz z DS Automobiles) uzbierał 49 punktów, a to niezbyt dużo. AUTO ŚWIAT informuje o 14 akcjach naprawczych ogłoszonych w ubiegłym roku, z których całkiem sporo dotyczyło modeli Spacetourer i Jumpy. Wzywano do serwisów także modele C4, C4 Picasso, DS 4 i DS 7 Crossbacka. W rankingu TÜV też Citroëny na wiele liczyć nie mogą (tu wspomniano modele C3, C1 i C4 Cactus. Ten ostatni średnio wypadł też w teście długodystansowym.

Dacia uzbierała 64 punkty – nie miała żadnych akcji naprawczych, ale raport TÜV tradycyjnie modele tej marki krytykuje. Praktycznie wszystkie modele – Dokker, Duster, Lodgy, Logan i Sandero okupują dolną część tabeli rankingu. Za to w teście długodystansowym Lodgy wypadło całkiem dobrze.

Peugeot zdobył o 10 oczek mniej niż Dacia – tylko 54. Miał 15 akcji naprawczych dotyczących łącznie 11.328 aut. AUTO ŚWIAT wspomina modele 208, 2008, 308, 3008, Boxera, Experta i Travellera. W raporcie TÜV też bez rewelacji – najwyżej plasuje się 208-ka (pozycja 49.), gorzej wypadły modele 108, 308 i 2008. Co ciekawe ten ostatni dobrze wypadł w teście długodystansowym. 308-ka też się obroniła.

Bardzo dobry wynik – 68 punktów – wywalczyła marka Renault. Miała w ubiegłym roku cztery akcje przywoławcze dotyczące łącznie tylko 320 samochodów: Scenic’ów, Meganek, Talismanów, Clio, Capturów, Zoe, Trafic’ach i Masterach. TÜV wspomniał m.in. Captura, Scenic’a, Twingo (całkiem dobre lokaty), Megane, Clio i Kangoo (tu już gorsze). Megane i Twingo świetnie spisały się w testach długodystansowych, Clio IV nieco gorzej.

A jak wypadły te wyniki na tle konkurentów? Renault zajęło siódme miejsce, Dacia jedenaste, Peugeot dziewiętnaste, a Citroën dwudzieste pierwsze.

Na okładce tygodnika AUTO ŚWIAT sprzed ćwierć wieku, o czym dowiecie się zaglądając do działu Z naszego archiwum na stronie 78. pojawił się Peugeot 406 Supertourismo.

Na stronie 80. zamieszczono ranking ubiegłorocznej sprzedaży marek premium w Polsce. Na miejscu dziesiątym – DS Automobiles z wynikiem 271 aut.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w pierwszym tegorocznym, podwójnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT. Tym razem warto kupić!

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Galeria

Newsletter

2.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108200820830083084065087 CrossbackBerlingoBigsterBoxerC1C3C4C4 CactusC4 PicassoCapturCitroenClioComboDaciaDokkerDS 4DS AutomobilesDustere-C4E-TechExpertGrandlandJumpyKangooLodgyLoganMasterMeganeopelPeugeotR5RenaultRifterSanderoScenicSpacetourerStellantisTalismanTraficTravellertwingozoe
Udostepnij181Tweet113Udostepnij32
Poprzedni

Marki Renault i Dacia ze wzrostem satysfakcji dealerów w Polsce

Następny

Peugeot Bobslid 2000: joystick zamiast kierownicy

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Peugeot Bobslid 2000: joystick zamiast kierownicy

Ile kosztuje ładowanie samochodu elektrycznego? Pierwszy miesiąc z Renault Zoe

Renault Master

Renault i Mercedes rozważają współpracę. Nowy Master na bazie Sprintera?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Krzysztof o Opel ma nowy salon dealerski w Łodzi. Jaszpol rozszerza ofertę o nową markę
    • Maro o Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Smoczyca o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Ahmed o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Ozzzyyy o Nowa Dacia Logan III po raz pierwszy w Polsce! Jak zmienił się budżetowy sedan?
    • Marek o Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Anonimowo o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Maciek o Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Lukasz o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën Ami z tytułem Mikrosamochodu Roku 2021 wg GQ
    • Nowy Nissan Qashqai już w Polsce!
    • Opel/Vauxhall: przyszłość fabryki w Wielkiej Brytanii zagrożona
    • Luksusowy DS 3 Crossback Ines De La Fressange Paris – limitowana seria godna uwagi
    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    6
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.