Po wymianie silników benzynowych przyszła kolej również na diesle. Ze względu na zmiany w przepisach dotyczących emisji spalin, Renault wprowadza do oferty nowe jednostki wysokoprężne 2.0 Blue dCi oraz 1.7 Blue dCi.
Nowe normy emisji spalin oraz procedury testowe samochodów wymusiły na producentach samochodów zmiany w ofercie jednostek napędowych. Nie ominęły one również francuskich koncernów motoryzacyjnych. W przypadku Renault obserwowaliśmy wprowadzenie do gamy napędowej jednostki 1.3 TCe, która trafiła pod maskę modelu Scenic oraz Captur i zastąpiła motor o pojemności 1,2 litra. W ofercie pojawiła się również jednostka 1.8 TCe generująca 225 KM. Wkrótce dołączą diesle 2.0 Blue dCi oraz 1.7 Blue dCi.
Zmiana na 1.5 Blue dCi
Nowe przepisy szczególnie dotknęły jednostki wysokoprężne ze względu na wyższe poziomy emisji tlenków azotu. Nowy silnik trafił już pod maskę Dacii Duster. Produkowany przez Renault Group przystępny cenowo SUV został wyposażony w 1,5-litrowy silnik dCi z przedrostkiem „Blue” w nazwie, który generuje 95 lub 115 KM mocy. Motor otrzymał system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystujący płyn AdBlue do redukcji tlenków azotu. Nowe jednostki wysokoprężne trafią wkrótce także pod maski innych modeli koncernu.
Renault Espace i Scenic z nowym dieslem
Dla pierwszego z wymienionych pojazdów Renault, dostępna będzie jednostka o pojemności 1749 cm3 generująca 120 oraz 150 KM mocy. Silnik o pojemności 1995 cm3 dla Renault Espace również będzie oferowany w dwóch wariantach mocy: 160 i 200 KM i zostanie połączony z automatyczną przekładnią z podwójnym sprzęgłem EDC. Blue dCi 160 generuje 400 Nm momentu obrotowego, czyli o 20 Nm więcej niż 160-konny diesel znajdujący się w aktualnej ofercie Renault Espace. W następnej kolejności napęd powinien trafić pod maskę Renault Talisman.
Na razie nowe jednostki wysokoprężne znajdują się w belgijskiej ofercie Renault, ale wkrótce trafią również do Francji oraz pozostałych krajów europejskich.
Najnowsze komentarze