poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Nowe systemy bezpieczeństwa wymagane od 2024 w samochodach. Utrzymanie pasa ruchu obowiązkowe

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-04-06
w Wiadomości
Czas czytania 2 minut
412 21
13
371
UDOSTĘPNIEŃ
1.2k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Od połowy 2024 roku wszystkie nowe samochody w Europie będą musiały być wyposażone w szereg nowych systemów bezpieczeństwa i wspomagania, w tym np. układ utrzymania samochodu na pasie.

Nowe układy mają zmniejszyć ilośc wypadków i zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników dróg. Dużo uwagi poświęcono bezpieczeństwu rowerzystów i pieszych.

Jakie systemy będą musiały się znaleźć obowiązkowo w nowych samochodach od połowy 2024 roku? 

  • Zaawansowane hamowanie awaryjne (osobowe, dostawcze)
  • Ułatwienie instalacji blokady alkoholowej (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Wykrywanie senności i obniżenia uwagi (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Rozpoznawanie i zapobieganie rozproszeniu (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Rejestrator danych (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Sygnał zatrzymania awaryjnego (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Ulepszone pasy (osobowe i dostawcze)
  • Poszerzona strefa uderzenia głową dla pieszych i rowerzystów – szkło ochronne w razie wypadku (osobowe i dostawcze)
  • Inteligentne wspomaganie prędkości (osobowe, dostawcze, ciężarowe, autobusy)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (osobowe, dostawcze)
  • Ochrona pasażerów w przypadku zderzenia bocznego ze słupem (osobowe, dostawcze)
  • Kamera cofania lub system wykrywania przeszkody (osobowe, dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (dostawcze, ciężarówki, autobusy)
  • Wykrywanie użytkowników dróg i ostrzeganie z przodu i z boku pojazdu (ciężarówki i autobusy)
  • Poprawa bezpośredniej widoczność drogi z pozycji kierowcy (ciężarówki i autobusy)

Rok później, od 2025 roku, zacznie obowiązywać norma emisji spalin Euro 7, której celem jest istotne ograniczenie emisji szkodliwych substancji z wydechów i wsparcie rozwoju samochodów elektrycznych.

Producenci samochodów spodziewają się, że nowe wymagania zwiększą koszt zakupu samochodów o kilkanaście procent.

źródło: Komisja Euopejska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: przepisy
Udostepnij148Tweet93Udostepnij26
Poprzedni

UOKiK: Opel Grandland X do serwisu

Następny

Nowa Dacia Duster III 2024. Nowy design, logo i napędy hybrydowe

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Duster III 2024. Nowy design, logo i napędy hybrydowe

Citroën C5 Aircross najlepszym hybrydowym SUV-em! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 14/2021

Nowa Dacia Spring: polska premiera w sieci Traficar już w środę, 14 kwietnia 2021

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.