Po wprowadzonych do gamy DS 4 na francuskim rynku w listopadzie silnikach PureTech 130 oraz BlueHDi 120 (pisaliśmy o tym 12.XII.2014) pod maskę tego stylowego kompaktowego trafiają teraz trzy kolejne silniki, a w zasadzie zespoły napędowe: THP 165 S&S EAT6, BlueHDi S&S 150 z 6-biegowym manualem oraz BlueHDi S&S 180 EAT6.
Tak więc w ciągu kilku miesięcy DS 4 przechodzi wielką zmianę napędową. Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie te jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Dzięki niskiemu spalaniu i dużej wydajności nie tylko dają dużo przyjemności z jazdy, ale i windują DS 4 na szczyt w swojej kategorii!
A do tego trzeba doliczyć jeszcze bogatsze wyposażenie, w tym nawigację z 7-calowym dotykowym ekranem, czy bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu.
Nowe silniki oferują od 240 Nm do nawet 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spalanie (oczywiście wg norm) na poziomie od 3,7 l/100 km do 5,5 l/100 km.
Benzynowy silnik 1.6 THP 165 Stop&Start, to jednostka niesamowita. I piszę to z pełną odpowiedzialnością – właśnie testuję samochód z takim motorem, większy od DS 4, i jestem pod wielkim wrażeniem jeśli chodzi o spalanie. W lżejszym DS 4 zużycie paliwa będzie pewnie jeszcze niższe. No chyba, że automat skonsumuje różnicę wynikającą z masy – aktualnie jeżdżę autem z manualną skrzynią biegów. W DS 4 ta jednostka połączona jest z automatyczną sześciobiegową skrzynią. Ma oczywiście system Stop&Start i palić ma 5,5 l/100 km, co jest wynikiem o 29% lepszym, niż było to w wersji 1.6 THP 156. Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynosi 240 Nm i jest dostępny już przy 1.400 obr./min. Średnia emisja dwutlenku węgla nie przekracza 130 g/km. W efekcie jest to jeden z najlepszych silników w swojej klasie.
Motor BlueHDi 150 Stop&Start łączony z sześciobiegową skrzynią manualną oferuje 50 Nm momentu więcej, 25 KM mocy więcej i 20% mniej emisji dwutlenku węgla, aniżeli silnik dotychczas oferowany. Nic więc dziwnego, ze zabiegi inżynierów zaskutkowały znaczącym ograniczeniem spalania – DS 4 napędzane tą jednostką zużywa (wg testów producenta) tylko 3,9 l/100 km i emituje tylko 100 g dwutlenku węgla na każdy kilometr. Oferuje za to maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm – o 20-70 Nm więcej, niż rywale z manualnymi skrzyniami.
Niskie spalanie i wysoki moment oferuje silnik BlueHDi 180 Stop&Start z automatyczną przekładnią sześciobiegową. 4,3 l/100 zużycia oleju napędowego i jedynie 113 g/km średniej emisji dwutlenku węgla, to naprawdę nieźle, jak na tak mocny silnik. Maksymalny moment obrotowy, to w tym motorze równych 400 Nm – o 50 Nm więcej, niż w poprzednich rozwiązaniach..
DS 4 staje się jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją rynkową. Nie znamy jeszcze polskich cen, ale we Francji cennik prezentuje się następująco:
PureTech 130 S&S BVM6 Chic – 23.250 euro
PureTech 130 S&S BVM6 So Chic – 25.750 euro
THP 165 S&S EAT6 So Chic – 28.700 euro
THP 165 S&S EAT6 Sport Chic – 32.300 euro
THP 200 BVM6 Sport Chic – 32.450 euro
e-HDi 115 BVM6 Chic – 25.200 euro
e-HDi 115 ETG6 Chic – 25.900 euro
BlueHDi 120 S&S BVM6 Chic – 25.800 euro
e-HDi 115 BVM6 So Chic – 27.700 euro
e-HDi 115 ETG6 So Chic – 28.400 euro
BlueHDi 120 S&S BVM6 So Chic – 28.300 euro
BlueHDi 150 S&S BVM6 So Chic – 29.750 euro
BlueHDi 180 S&S EAT6 So Chic – 32.200 euro
BlueHDi 150 S&S BVM6 Sport Chic – 33.150 euro
BlueHDi 180 S&S EAT6 Sport Chic – 35.600 euro
7-calowy ekran dotykowy z nawigacją oraz system bezkluczykowy jest standardem w wersjach Sport Chic i wyposażeniem opcjonalnym w wersjach So Chic.
KG
Najnowsze komentarze