Renault Kangoo i Renault Master będą oferowane z napędem wodorowym. Ogniwa paliwowe zapewniają do 3 razy większy zasięg niż w przypadku pojazdów elektrycznych, a czas ładowania trwa od 5 do 10 minut.
Renault testuje technologię wodorową od roku 2014 przy współpracy z firmą Symbio. Pierwszy z modeli wykorzystujących ogniwa paliwowe, Renault Kangoo ZE Hydrogen wkrótce trafi na rynek. Pojazd potrafi przejechać dystans do 370 km, czyli o 140 km większy niż w przypadku Kangoo ZE. Samochód dysponuje przestrzenią ładunkową na poziomie 3,9 m³, ale masa pojazdu wzrosła o 110 kg. Renault Knagoo ZE Hydrogen będzie oferowany we Francji pod koniec roku 2019 w cenie rozpoczynającej się od 48.300 euro.
W pierwszej połowie przyszłego roku do gamy lekkich pojazdów dostawczych dołączy Renault Master ZE Hydrogen. Pojazd zostanie wyposażony w dwa zbiorniki wodoru. Z przestrzenią ładunkową o pojemności od 10,8 do 20 m³ oraz dodatkową masą własną 200 kg pojazd będzie w stanie pokonać trzykrotnie większy zasięg niż model elektryczny. Na jednym ładowaniu pokona do 350 km.
Aby zasilić silnik elektryczny Renault Kangoo i Master, ogniwo paliwowe nowych pojazdów łączy wodór ze zbiorników z tlenem pochodzącym z powietrza. Pojazdy są skierowane do firm funkcjonujących w dużych miastach w zakresie transportu i logistyki.
„Grupa Renault uzupełnia gamę lekkich samochodów dostawczych z napędem elektrycznym wprowadzając do swojej oferty Renault Master ZE Hydrogen i Renault Kangoo ZE Hydrogen. Pojazdy zapewniają profesjonalistom zasięg, którego potrzebują na długie trasy, a także rekordowo krótki czas ładowania. Na tym zalety ogniw wodorowych się nie kończą, ponieważ Renault Master ZE Hydrogen i Renault Kangoo ZE Hydrogen wpływają na zmniejszenie CO2 w i oferują pełen komfort jazdy modelu elektrycznego„– powiedział Denis Le Vot, Alliance starszy wiceprezes, Renault-Nissan LCV Business Unit.
Najnowsze komentarze