Nowy Peugeot 208 i 2008 otrzymały małą aktualizację wnętrza. W wersjach z automatyczną przekładnią EAT8 wymieniono drążek skrzyni biegów na selektor, który jest już obecny m.in. w 308 III generacji.
Do sezonowego face liftingu hatchbacka pozostało jeszcze trochę czasu. Nowy Peugeot 208 pojawił się na rynku w 2019 roku równolegle z Renault Clio zatem modernizacja jest przewidywana dopiero na przyszły rok. Francuski producent nie czekał ze wszystkimi zmianami do tego czasu i zdecydował się zaktualizować wersje z automatyczną przekładnią oferując nowy selektor zamiast dotychczasowej dźwigni. To pozwoliło zwolnić nieco miejsca na konsoli centralnej i poprawić przejrzystość wnętrza.
Skrzynia EAT8 współpracuje w Peugeot 208 z jednostkami benzynowymi 1.2 PureTech o mocy 100 lub 130 KM. Oszczędność przestrzeni, Peugeot zafundował także wersji elektrycznej. Selektor znamy już z modelu 308, a także innych samochodów Stellantis m.in. nowego Citroena C4. Znalazł się także w C5 X, czyli flagowym modelu spod znaku szewronów oraz luksusowym DS 4. W ten sposób, 208 zbliżył się do najnowszych modeli w ofercie a dla Stellantis oznacza to ujednolicenie produkcji. Zgrabny suwak pojawił się nie tylko w 208, ale także w 2008, w którym automat EAT8 sprzężono z silnikami PureTech o mocy 130 i 155 oraz dieslem BlueHDi o mocy 130 KM.
Wkrótce zmiany powinny być widoczne także w ofercie Opla Corsy, który jest technologicznym bliźniakiem Peugeot 208, zwłaszcza że Mokka jest już dostępna z nowym selektorem od momentu premiery. DS Automobiles na razie wstrzymało się ze zmianami w DS 3 Crossback, ale spodziewamy się, że crossover straci dotychczasowy drążek zmiany biegów przy okazji face liftingu.
Stellantis przygotowuje również nową automatyczną skrzynię biegów e-DCT firmy Punch Powertrain, która zadebiutuje w Peugeot 3008 III generacji.
Najnowsze komentarze