Już dziś na targach Fleet Market 2016, Peugeot zaprezentuje swoją długo oczekiwaną nowość – nowego SUV-a 3008, który właśnie debiutuje na polskim rynku. Dysponuje mocnymi atutami – spektakularnym PEUGEOT i-Cockpit® najnowszej generacji, przykuwającym wzrok designem, zoptymalizowaną konstrukcją i zaawansowanym technologicznie wyposażeniem. Nowy SUV PEUGEOT 3008 ma ambicję zdobycia liczącej się pozycji na rynku. Jednocześnie staje się symbolem nowej gamy SUV-ów marki.
Zapraszamy na uroczystą premierę na stoisko nr 44, hala nr 3, o godzinie 9:40
Poza nowym SUV-em Peugeot 3008 oraz jego wersją GT marka zaprezentuje również nowego Peugeot Travellera oraz zabudowy na swoich samochodach dostawczych:
– Camper na bazie modelu Peugeot Boxer furgon (ELCAMP)
– Zabudowa kurierska na bazie modelu Peugeot Boxer furgon (LAMAR)
– Food Truck na bazie modelu Peugeot Boxer platforma (LAMAR )
– Koniowóz na bazie modelu Peugeot Boxer platforma (LAMAR)
– Straż pożarna na bazie modelu Peugeot Boxer rama z podwójną kabiną (IUVO CARS)
– Izoterma wewnętrzna na bazie modelu Peugeot Expert (LAMAR-COOL)
Dodatkowo na stoisku prezentowane będą wszystkie rozwiązania biznesowe: Flotowy Program Serwisowy, Centra Biznesowe, akcesoria Peugeot. Będzie również możliwość skonfigurowania oferty finansowej Peugeot Perfect Drive.
Kilka faktów o nowym SUV-ie PEUGEOT 3008
Zajęcie miejsca w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 jest jak przeniesienie się do innego świata – zaskakującego, oryginalnego i robiącego wrażenie wysoką jakością. Nasz wzrok natychmiast przyciąga spektakularny kształt wręcz futurystycznej deski rozdzielczej. Najnowsza generacja PEUGEOT i-Cockpit® – nowatorskiego rozwiązania miejsca kierowcy, które stanowi przewrót w obowiązujących kanonach – jest niezwykle spójna stylistyczne i zaawansowana technologicznie. W proponowanym przez markę rozwiązaniu wszystko wydaje się być skupione na zapewnieniu kierowcy przyjemności i wysokiej koncentracji uwagi dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii.
Jeszcze bardziej kompaktowa kierownica została przeprojektowana i posiada obecnie dwa spłaszczenia zapewniające lepszy chwyt. Dzięki mniejszym wymiarom dodatkowo zwiększa pole widzenia i ilość miejsca na nogi kierowcy. Staranny dobór materiałów i precyzyjnie dopracowane detale – koło kierownicy pokryte skórą licową już od drugiego poziomu wyposażenia, chromowane wstawki, elementy o połysku fortepianowej czerni – składają się na wrażenie najwyższej jakości i stanowią o atrakcyjności wnętrza.
Duży, 8-calowy ekran dotykowy wygląda jak tablet umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. Jest wyposażony w technologię pojemnościową, zapewniającą większą czułość i bardziej praktyczną w obsłudze. Nie sposób pominąć sześciu eleganckich przełączników typu „toggle switch”, które zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu i mobilnych aplikacji.
Dostępna w standardowym wyposażeniu tablica cyfrowych zegarów zwraca uwagę wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 12,3’’ i futurystycznym interfejsie. Kierowca może dowolnie zmieniać i personalizować jego ustawienia. Można na nim wyświetlić wszystkie informacje, jakie kierowca pragnie mieć bezpośrednio w swoim polu widzenia. Pięć trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwia kierowcy dobranie odpowiadających mu ustawień. Może on skonfigurować, za pomocą ekranu dotykowego, najbardziej optymalny dla siebie tryb wyświetlania szeregu informacji: z nawigacji, systemów wspomagania prowadzenia, parametrów silnika, danych dotyczących jazdy, itd. Wszystkie konfiguracje zwracają uwagę świetną estetyką animacji i przejść obrazu, które stanowią prawdziwą ucztę dla oka.
Stylistyka nadwozia nowego PEUGEOT 3008 jest unikalna na rynku. Linia auta jest niezwykle udana, jakość konstrukcji podnosi jego atrakcyjność, a zaawansowane technologie pokładowe obiecują niezapomniane wrażenia.
Już na pierwszy rzut oka nowy PEUGEOT 3008 zaskakuje siłą wyrazu. Z miejsca jasne jest, że mamy do czynienia z SUV-em. Nowy model marki posiada wszystkie elementy tego typu aut:
– pionowy przód,
– długą, poziomą maskę,
– wysoką linię szyb,
– poszerzone nadwozie (dolne osłony zderzaków, nakładki ochronne na nadkola i progi),
– duże koła,
– zwiększony prześwit,
– wyprofilowane relingi dachowe.
Dzięki nowej platformie EMP2 i jej uznanym atutom pod względem dynamiki jazdy nowy PEUGEOT 3008 zapewnia świetne połączenie komfortu i zachowania na drodze, absolutnie wyjątkowego w tym segmencie. Układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Nowa platforma pozwoliła także obniżyć masę samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów.
Nowy PEUGEOT 3008 jak każdy prawdziwy SUV, potrafi porzucić utarte szklaki, w szczególności dzięki systemowi Advanced Grip Control. Zapewnia on lepszy napęd i obejmuje następujące funkcje:
– zoptymalizowany system zapobiegania poślizgowi z pięcioma trybami pracy (ESP standard, Śnieg, Off-Road, Piasek i ESP OFF) sterowany za pomocą pokrętła umieszczonego na środkowej konsoli,
– specjalne opony 18’’ M+S (Mud & Snow),
– system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HADC) – nowa funkcja ułatwiająca bezpieczny zjazd dzięki pełnej kontroli nad samochodem i torem jazdy po zboczach o dużym nachyleniu. Ten innowacyjny system utrzymuje bardzo niską prędkość samochodu (3 km/h), zapewniając kontrolę nad autem i bezpieczeństwo w stresujących sytuacjach. Funkcję można aktywować za pomocą przycisku na środkowej konsoli.
Nowy PEUGEOT 3008 to prawdziwe zaproszenie do podróży w luksusowych warunkach dzięki doskonałemu wyciszeniu kabiny i bogatemu wyposażeniu podnoszącemu komfort, w większości przypadków znacznie wychodzącemu poza rynkowy standard:
– wyprofilowane przednie siedzenia z dostępnym w opcji systemem 8-punktowego masażu pneumatycznego,
– duży panoramiczny otwierany dach, wyposażony w roletę i listwy świetlne,
– system Hi-Fi Premium FOCAL®, dzieło renomowanej francuskiej marki.
Dzięki współpracy na zasadzie wyłączności z najwyższej klasy marką FOCAL®, PEUGEOT jest pierwszym producentem na świecie oferującym montowany fabrycznie system Hi-Fi wykorzystujący technologie FOCAL®.
Spotęgowana dzięki kompaktowej kierownicy przyjemność prowadzenia stanowi prawdziwą radość dla kierowcy, który może w pełni korzystać z właściwości jezdnych swojego SUV-a, zwłaszcza dzięki zainstalowanym w aucie licznym systemom wspomagania prowadzenia.
Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnowszej generacji zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń:
– System automatycznego hamowania awaryjnego (Active Safety Brake) i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert),
– System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning),
– System wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert),
– System automatycznego przełączania świateł Smartbeam,
– System monitorowania ograniczeń prędkości (Speed Limit Information),
– Adaptacyjny Tempomat (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów EAT6),
– System aktywnego monitorowania martwego pola (Active Blind Spot Detection).
Podczas jazdy po mieście kierowca ma również do dyspozycji dodatkowe systemy wspomagania wykorzystywane przy niektórych manewrach, takie jak 2 Pakiety VisioPark (widoczność w zakresie 360°) czy też najnowszą generację systemu Park Assist.
Nowy PEUGEOT 3008 zapewnia też kierowcy utrzymywanie stałej łączności ze światem za kierownicą i możliwość niczym niezakłóconej nawigacji, np. dzięki takim rozwiązaniom jak funkcja MirrorScreen, układ bezprzewodowego ładowania smartfonów (urządzenia spełniające normę Qi) czy też nawigacja 3D z modułem łączności z Internetem.
Nawigacja 3D idzie jeszcze dalej w swoim realizmie proponując odwzorowanie budynków i zabytków z uwzględnieniem nachylenia terenu. Jednym ruchem pokrętła na kierownicy można ją dla lepszej czytelności przełączyć bezpośrednio z ekranu dotykowego na cyfrowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej. Natomiast TomTom® Traffic umożliwia wizualizację zdarzeń drogowych istotnych dla prowadzenia samochodu w czasie rzeczywistym i natychmiastowy dostęp do licznych informacji: lokalna prognoza pogody, parkingi, stacje benzynowe, itd. W opcji możliwe jest nawet wykupienie w nawigacji TomTom® abonamentu na funkcję wyświetlania stref niebezpiecznych, zapewniającą wiarygodne informacje dotyczące stałych lub tymczasowo niebezpiecznych stref na drogach.
Funkcja MirrorScreen umożliwia skopiowanie ekranu smartfona na ekranie dotykowym samochodu i bezpieczne korzystanie z zainstalowanych na nim aplikacji. Jest ona kompatybilna z MirrorLink (smartfony z systemem Android), Android Auto i Apple CarplayTM (od modelu iPhone 5 wzwyż).
Jedno wciśnięcie przycisku w kierownicy umożliwia korzystanie z systemu poleceń głosowych za pośrednictwem smartfona (S-Voice Android i Siri Apple). Kierowca zyskuje dzięki temu możliwość w pełni bezpiecznego korzystania z szeregu funkcji bez odrywania wzroku od drogi: realizowanie połączeń telefonicznych, wybieranie utworów muzycznych, odczyt i pisanie sms-ów oraz wytyczanie tras.
Jeśli chodzi o PEUGEOT Connect, zwiększa on możliwości, jakie oferują nowe technologie w trzech następujących zakresach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i przeglądów (zdalne usługi PEUGEOT Connect Packs).
Wszystkie te informacje są dostarczane kierowcy w maksymalnie prostej i intuicyjnej formie. Zastosowane w nowym PEUGEOT 3008 interfejsy umożliwiają bezproblemowe opanowanie wszystkich tych funkcji.
Jeśli chodzi o silniki to zarówno w wersji benzynowej jak i wysokoprężnej, nowy SUV PEUGEOT 3008 wyposażony jest w mocne, a zarazem wyjątkowo oszczędne silniki spełniające normę Euro6.1.
W gamie silników benzynowych wszystkie oferowane jednostki są „Best in class” w swoich kategoriach mocy. Emisja silnika 1,2 PureTech 130 KM S&S zaczyna się od 117 g CO2/ km, podczas gdy 1,6 THP 165 KM S&S EAT6 emituje jedynie 129 g CO2/km. Polska gama obejmuje 3 propozycje:
– 1,2 PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– 1,2 PureTech 130 KM S&S EAT6,
– 1,6 THP 165 KM S&S EAT6.
W przypadku silników wysokoprężnych technologia BlueHDi pozwala na utrzymanie niskiej emisji wszystkich jednostek napędowych w zakresie od 104 do 121 g CO2 /km przy mocach wynoszących 120 i 150 KM. Wersja silnikowa 2,0 BlueHDi o mocy 180 KM również należy do najlepszych na rynku ( 124 g CO2 /km):
– 1.6 BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– 1.6 BlueHDi 120 KM S&S EAT6,
– 2.0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach,
– 2.0 BlueHDi 180 KM S&S EAT6 (dla wersji GT).
źródło: Peugeot Polska
Najnowsze komentarze