czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Stellantis

Nowy Abarth Pulse jako samochód bezpieczeństwa podczas brazylijskiej serii F4

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-07-30
w Stellantis, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
64 2
2
57
UDOSTĘPNIEŃ
189
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?

Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

SUV marki Abarth sygnowanej logo ze skorpionem będzie samochodem bezpieczeństwa w brazylijskiej serii Formuły 4, która w ten weekend gości z drugą rundą na torze Interlagos.

Po ponad miesiącu od debiutu, certyfikowane przez FIA Mistrzostwa Brazylii F4 powracają na tor i robią to w postaci podwójnej rundy na najbardziej kultowym brazylijskim torze: Interlagos. Na torze w São Paulo tytuł Formuły 1 rozstrzygał się kilka razy, a młodzi kierowcy brazylijskiej Formuły 4 za dwa tygodnie będą zaangażowani w podwójnej rundzie po otwarciu sezonu w Velocittà. Najważniejszą nowością brazylijskiej serii będzie jednak nowy Abarth Pulse, SUV marki Abarth, który od drugiej rundy sezonu staje się oficjalnym samochodem bezpieczeństwa tej serii wyścigowej w Brazylii.

Opracowany na rynek brazylijski i oczekiwany na drogach w tym półroczu, Abarth Pulse to pierwszy SUV Skorpiona wyposażony w kilka całkowicie nowych części opracowanych z myślą o najlepszych osiągach, które pozwalają mu osiągnąć 100 km/h w mniej niż 8 sekund i uzyskać prędkość maksymalną ponad 210 km/h. Niejako za Abarthem Pulse odbędzie się wielka bitwa o dogonienie Pedro Clerota (BRA – Full Time Sports), który odniósł dwa zwycięstwa w pierwszej rundzie i od razu objął prowadzenie w tabeli, a za nim plasuje się jego kolega z drużyny Ricardo Gracia (BRA – Full Time Sports) oraz Nicholas Monteiro (BRA – TMG Racing).

Na torze Interlagos w drugiej rundzie weźmie udział 16 kierowców, podzielonych między cztery zespoły biorące udział w pierwszym sezonie Mistrzostw Brazylii F4 Powered by Abarth. Program obejmuje dwie wolne sesje treningowe w piątek 29 lipca o godzinie 8:35 i 10:40 lokalnego czasu oraz kwalifikacje, które rozpoczną się o godzinie 15:40. Dwa wyścigi w sobotę 30. lipca o godzinie 9:38 i 14:33 przed wielkim finałem w niedzielę 31. lipca, a trzeci i ostatni wyścig, który rozpocznie się o 11:33, podobnie jak pozostałe dwa wyścigi, będzie można oglądać na kanałach społecznościowych i YouTube brazylijskiej serii.

Po krótkiej letniej przerwie, w ten weekend wróćą też do walki kierowcy w brytyjskiej serii F4 na torze Knockhill w Szkocji. Po pierwszych pięciu rundach Alex Dunne (IRL – Hitach GP) nadal prowadzi w tabeli przed Oliverem Grayem (GBR – Carlin), który jednak zmniejszył swoją stratę do zaledwie 51 punktów. W F4 British Championship certyfikowanym przez FIA wystartuje także 16 bolidów Tatuus F4 T421, napędzanych 180-konnym silnikiem Abarth T-Jet 1.4, który wyruszy na 2.046-metrowy tor znajdujący się kilka kilometrów od Edynburga. Po dwóch wolnych sesjach treningowych w piątek młodzi mistrzowie brytyjskiej serii zmierzą się w sobotę o 11:15 w kwalifikacjach, a następnie odbędzie się pierwszy wyścig o 16:15. W niedzielę 31. lipca rozpoczną się dwa wyścigi, które zamkną szóstą rundę sezonu o godz. 10:20 i 15:45.

Swoją drogą fajnie byłoby znaleźć w europejskiej ofercie takiego Abarth Pulse, prawda?

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Stellantis

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AbarthAmeryka ŁacińskaPulseSportStellantiswyścigi
Udostepnij23Tweet14Udostepnij4
Poprzedni

Nowy Megane E-Tech Electric: prawdziwa skarbnica innowacyjnych rozwiązań. Smart cocoon – patent na izolację dźwiękową

Następny

Lancia Delta powróci. Carlos Tavares zapowiada świetlaną przyszłość dla marki

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Lancia Delta powróci. Carlos Tavares zapowiada świetlaną przyszłość dla marki

Citroen 2CV Fourgonnette

Nowy Citroën 2CV Fourgonnette na bazie Berlingo. Nowoczesna wersja na licencji Citroena

Jak zaoszczędzić za kierownicą, jadąc bezpieczniej?

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Jakub - Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Irbis78 - Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • khoral - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Witek - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Bart - DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Chip - UOKiK: 32 egzemplarze Peugeot 508 do serwisu
  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Jak wygląda struktura dostawców przy produkcji samochodu elektrycznego?
  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.