Grupa Renault zaprezentowała model koncepcyjny Alpine A390_β, który jest zapowiedzią drugiego z trzech samochodów opracowanych w ramach transformacji producenta z Dieppe. Czym jest Alpine A390_β? To fastback o sportowym charakterze.
Po seryjnej wersji A290 marka Alpine zaprezentowała wizję samochodu, który w niedalekiej przyszłości rozszerzy ofertę francuskiego producenta. Nazwa A390_β jest zgodna z nomenklaturą Alpine, która składa się z litery A, po której następują trzy cyfry. “3” odnosi się do wielkości pojazdu, a liczba “90” do wielofunkcyjnych samochodów codziennego użytku. Grecka litera beta oznacza pośredni etap rozwoju przed oficjalną premierą modelu produkcyjnego.
Alpine A390_β daje wgląd w przyszłość samochodu seryjnego, który będzie można przekształcić w wyścigową bestię, tak jak kultowe A110 poprzez zapewnienie bardziej sportowych wrażeń z jazdy. Marka definiuje koncept jako sportowy model w atrakcyjnym opakowaniu, niczym samochód wyścigowy w szytym na miarę garniturze.
Alpine A390_β w wersji seryjnej w 2025 roku
Podobnie jak koncepcyjny Alpenglow, który zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2022 roku A390_β czerpie inspirację z pasm górskich Alp. Skały, minerały i śnieg to naturalne elementy, które leżą u podstaw projektowania i wyboru materiałów i zdaniem marki nadają modelowi siłę charakteru.
„A390_β jest zapowiedzią przyszłego sportowego fastbacka Alpine, który zaprojektowaliśmy jak A110 z pięcioma siedzeniami. Połączenie wyścigowego ducha i wyrafinowania tego samochodu pokazowego uosabia osiągi i wrażenia z jazdy, które zaoferujemy od 2025 r. w naszym pojeździe seryjnym, produkowanym we Francji w historycznej fabryce w Dieppe. To coś więcej niż obietnica 100% doświadczenia Alpine, to prawdziwe zobowiązanie” – powiedział Philippe Krief, dyrektor generalny Alpine.
Aerodynamika i sportowy charakter
Alpine wspomina o sportowym charakterze i minimalistycznym designie inspirowanym kroplą wody. Uwagę przyciąga gra świateł wraz z linią biegnąca tuż poniżej maski. Nadwozie pokryto intensywnym niebiskim kolorem „Bleu Specular”, który podkreśla ostre kształty samochodu. Projektantom marki przyświecały zasady aerodynamiki, co widać zarówno w sylwetce modelu, jak i obecności elementów poprawiających przepływ powietrza takich jak wloty, czy „latający most” w przedniej części auta.
W połączeniu z tylnym dyfuzorem, marka Alpine zastosowała podświetlany pasek świetlny, który można wysunąć lub wsunąć o 80 mm, umożliwiając zmianę wersji A390_β z wersji „krótkiej” na „długą”. Ta zdolność do rozciągania zmniejsza współczynnik oporu aerodynamicznego i poprawia zasięg pojazdu.
Seryjny Alpine A390 zbliżony do konceptu
Konstrukcja kół samochodu pokazowego A390_β inspirowana jest krystalicznymi właściwościami płatka śniegu. W modelu zastosowano 22-calowe felgi z przodu i 23-calowe z tyłu. Centralne części kół przypominają kamienie szlachetne.
Alpine zapowiada, że wygląd zewnętrzny w 85% pokrywa się z tym, co ujrzymy w wersji seryjnej. A390_β zadebiutuje publicznie podczas salonu samochodowego w Paryżu, który odbędzie się w dniach od 14 do 20 października tego roku.
Ile kosztuje nowe Renault Rafale? Wersje, wyposażenie, cena
Najnowsze komentarze