Citroën zaprezentuje wersję kombi najprawdopodobniej podczas jesiennego Salonu Samochodowego we Frankfurcie nad Menem. Wiele komponentów użytych do budowy średnioklasowego kombi pochodzić będzie z Peugeota 407, ale próżno ich będzie szukać na zewnątrz – niemal wszystkie elementy zaprojektowano specjalnie dla C5 Break.
Jak więc będzie wyglądało nowe kombi? Zanosi się na auto z większym, niż w dotychczasowej wersji, rozstawem osi. Cały samochód ma sięgnąć 490 cm długości. Co więcej – zostanie też nieco obniżony standardowy prześwit, ale oczywiście znakomite hydropneumatyczne zawieszenie pozostanie – z tego nie da się zrezygnować ;-) Stylistyka zewnętrzna auta ma być znacznie bardziej agresywna, dynamiczna, niż dwie pierwsze odsłony.
Zmiany designu pociągną za sobą niezłą rewolucję we wnętrzu. Pojawi się kierownica z nieruchomą częścią centralną (znana już z C4 i obu wersji C4 Picasso). Nie zabraknie oczywiście systemu AFIL, który jednakże już teraz można mieć w C5. Wnętrze ma zostać całkowicie przekonstruowane – na desce rozdzielczej pojawią się wyświetlacze – jeden za kierownicą, jeden centralnie na podszybiu, a i na konsoli pewnie żadnego nie zabraknie. Znowu dziennikarze polskojęzycznych gazet będą mieli problemy z odczytam informacji ;-)
C5 ma otrzymać nowe fotele z jeszcze lepszym trzymaniem bocznym zachęcającym do dynamicznej jazdy. Na pokładzie pojawi się zapewne automatyczny hamulec postojowy, a oświetlenie będzie wykonane w technologii LED.
Trudno jeszcze na 100% przewidywać, jakie jednostki napędowe trafią do C5 Break nowej generacji, ale dobrze poinformowane źródła twierdzą, że zmieniona będzie gama diesli. Być może Citroën wycofa silnik 1.6 HDi, ale na pewno pozostawi wersje 2.0 HDi (o mocy 150 KM) i 2.2 HDi (o mocy 170 KM). Mówi się też o niemal pewnym montażu w topowych wersjach znakomitego sześciocylindrowego 2.7 HDi rozwijającego 208 KM, znanego już choćby z flagowego C6.
Prawdę mówiąc już się nie możemy doczekać, by zobaczyć to auto. Niestety wygląda na to, że minie jeszcze z pół roku, ale postaramy się dla Was wybrać na Salon Samochodowy do Frankfurtu i pokazać Wam to auto tak szybko, jak to będzie możliwe. Zresztą pewnie Citroën wcześniej udostępni oficjalne fotografie…
KG
Najnowsze komentarze