Nowy Citroën Basalt został zaprezentowany w Brazylii, a wraz z nim gama silników spalinowych, która jest bogatsza niż to, co możemy kupić w Europie. Pod maską Basalta można bowiem mieć silnik 1.6 VVTi o mocy 115 KM, dobrze nam znany ze starszych modeli marki. A kiedy ten model pojawi się w Polsce?
Brazylijczycy to mają dobrze. Nie dość, że nowe modele Citroëna są tam prezentowane bardzo szybko, produkcja odbywa się lokalnie, w fabryce w Porto Real, to jeszcze mają nieco większy wybór silników niż my tutaj. Citroën Basalt to coś w rodzaju SUV-a coupé o niewielkich rozmiarach, bazujący na modelu C3 Aircross. Wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 490 litrów. W zakresie napędów dostępne są trzy opcje:

- 1.2 Turbo 200 o mocy 120 KM współpracujący ze skrzynią CVT
- 1.6 VVTi o mocy 115 KM,
- 1.0 o mocy 75 KM, montowany w podstawowej wersji z manualną skrzynią biegów
Tak tak, dobrze czytacie – aż trzy silniki i żadnego elektryka.
Citroën w Brazylii. Z wizytą w salonie dealerskim Citroën Le Lac w Kurytybie
Citroën Basalt wyróżnia się przede wszystkim wysokim komfortem jazdy. Nowoczesna, wyróżniająca się sylwetka, to efekt lawinowego wzrostu popularności tego typu nadwozi w wyższych segmentach i próba przeniesienia tej mody do aut miejskich.

Zobacz: testy samochodów Citroën. Pomiary, opinie i spalanie
Citroën będzie się też charakteryzował znakomitą ceną – marka realizuje strategie operowania w popularnym segmencie cenowym i chce niskimi kosztami produkcji a co za tym idzie przystępną kwotą dla klienta walczyć o rynek, co w Brazylii zresztą udaje się całkiem dobrze.

Zobacz: nowe samochody Citroën. Promocje
Citroën Basalt w Europie, ale kiedy?
Model ten zobaczymy w Europie dopiero za rok. Citroën ma na spore opóźnienie z premierą nowego C3, co powoduje, że marka traci udziały w rynku, bowiem poprzedni model został właściwie wyprzedany i u dealerów zostały już ostatnie egzemplarze.
Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?
Najnowsze komentarze