Wraz nowym Berlingo, Citroën ma obecnie najszerszą i najpełniejszą w historii firmy gamę samochodów dostawczych. Wprowadzenie nowego Berlingo na rynek następuje po nowym Jumperze, nowym Jumpy oraz najmniejszym modelu w tej rodzinie – Nemo.
Po premierze Berlingo w 1996 roku, Citroën umocnił swoją pozycję wiodącej marki na rynku furgonetek (17% udziałów w rynku 27 krajów UE na koniec listopada 2007 roku). Berlingo stanowi obecnie 48% sprzedaży pojazdów dostawczych Citroëna w Europie (w 27 państwach – dane na koniec listopada 2007 r.), przy czym należy pamiętać, że niemal co piąty samochód Citroëna sprzedawany w Europie, to lekki pojazd dostawczy. Od chwili wprowadzenia wersji dostawczej Berlingo na rynek, na całym świecie sprzedanych zostało ponad 800.000 sztuk tego modelu.
Nowe Berlingo trafi do sprzedaży w drugim kwartale 2008 roku, obok obecnej wersji Berlingo, która pozostanie w ofercie Citroëna w podstawowej wersji wyposażenia i będzie nadal dostępna na niektórych rynkach z silnikami HDi 75 KM i 1.4i 75 KM pod nazwą Berlingo First. Dysponując modelami Nemo, Berlingo First i Nowym Berlingo, Citroën będzie mógł zaoferować pełną gamę furgonetek, dostosowaną do zróżnicowanych potrzeb klientów.
Kluczowe hasło Nowego Berlingo to: funkcjonalność i wysokie osiągi, ale również nowoczesna stylizacja, komfort i niskie koszty użytkowania.
W dążeniu do jak najlepszego spełnienia oczekiwań klientów firmowych w zakresie pojemności ładunkowej i przestronności, kabinę Nowego Berlingo wyposażono w system umożliwiający zmianę konfiguracji wnętrza Extenso®, pozwalający na przewóz ładunków o długości do 3 metrów lub przewóz 3 osób z przodu. Posiada on również tylne, asymetryczne dwuskrzydłowe drzwi oraz dysponuje przestrzenią ładunkową, umożliwiającą załadunek 2 europalet (do 3,7 m3 i do 850 kg ładowności w zależności od wersji). Ponadto, Nowe Berlingo może być wyposażone w 1 lub 2 boczne drzwi przesuwne, ułatwiające dostęp do przewożonego ładunku. Od września 2008 r., będzie on również dostępny w wersji „platforma”, przeznaczonej pod specjalne rodzaje zabudowy.
Wspomniane wyżej dążenie do połączenia praktyczności i komfortu znajduje swoje odzwierciedlenie w stwarzającej jednocześnie wrażenie solidności i dynamiki stylizacji tego pojazdu. Przy pracach nad wyglądem Nowego Berlingo kierowano się ideą odejścia od tradycyjnego pojazdu dostawczego na rzecz stworzenia nowej osobowości samochodu, dodającej prestiżu kierowcy i wpływającej korzystnie na wizerunek jego firmy.
W Nowym Berlingo zadbano również o pasażerów – zaoferowano im szereg wysokiej jakości elementów wyposażenia unikalnych w segmencie furgonetek (układ wspomagania ruszania na wzniesieniu, automatyczna klimatyzacja), również wyposażenia podnoszącego komfort (kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach) lub zapewniającego lepsze zachowanie na drodze (układ jezdny C4 Picasso, ESP i dostępny w opcji układ ostrzegający o spadku ciśnienia w oponach) oraz podnoszącego bezpieczeństwo (do 6 poduszek powietrznych).
Berlingo jest skuteczne pod każdym względem: moc, oszczędność paliwa i bezpieczeństwo w kabinie zostały maksymalnie zoptymalizowane. Jest równie doskonałe jeśli chodzi o zarządzanie. W Nowym Berlingo dostępna będzie bowiem innowacyjna funkcja umożliwiająca zdalne, systematyczne i automatyczne przesyłanie informacji niezbędnych do optymalnego zarządzania flotą pojazdów.
Więcej o Citroënie Berlingo w wersji dostawczej możecie przeczytać tutaj.
Źródło:Citroën Polska
Najnowsze komentarze