Citroën przyspiesza swoją międzynarodową strategię rozwoju, prezentując dziś nowy C3 Aircross – przyjazny rodzinie i wszechstronny B-SUV o wytrzymałym wyglądzie zewnętrznym i komfortowym wnętrzu dla maksymalnie siedmiu osób. Model został opracowany z myślą o zaspokojeniu specyficznych potrzeb klientów na kluczowych rynkach Indii, Azji Południowo-Wschodniej i Ameryki Południowej. Samochodu tego nie zobaczymy w Polsce.
Nowy C3 Aircross oraz wprowadzony już na rynek kompaktowy nowy C3 stanowią ważne kamienie milowe w strategii internacjonalizacji Citroëna. Marka z podwójnym kątem zamierza do 2025 roku osiągnąć 30% swojej globalnej sprzedaży pojazdów w regionach i na rynkach poza Europą. W tym kontekście tzw. program „C-Cubed” przewiduje wprowadzenie do 2024 roku trzech pojazdów zorientowanych międzynarodowo, które są specjalnie ukierunkowane na międzynarodowe rynki wzrostu. Opiera się on na trzech kluczowych kryteriach: konkurencyjnej, wiodącej na rynku ofercie o wyrazistej stylistyce, wrażeniach z jazdy Citroënem zaprojektowanych z myślą o komforcie na pokładzie oraz cechach dostosowanych do specyficznych potrzeb regionów. Te samochody Citroëna są produkowane w poszczególnych regionach przy bardzo dużym zaangażowaniu lokalnym.
Indie, Azja Południowo-Wschodnia i Ameryka Południowa to obiecujące i szybko rozwijające się rynki, które w istotny sposób przyczynią się do realizacji międzynarodowych ambicji Citroëna. W 2022 roku rejestracje marki wzrosły o 56,9% w Azji i regionie Azji i Pacyfiku oraz o 21,2% w Ameryce Południowej w porównaniu z rokiem 2021. W Indiach Citroën osiągnął w 2022 roku 6 588 rejestracji (wzrost o 872,6%), natomiast rejestracje w Brazylii wzrosły o 37,6% (32 128), a w Argentynie o 11,3% (13 846). Obecność marki Citroën w tych dwóch regionach została zdecydowanie wzmocniona dzięki udanemu wprowadzeniu na rynek nowego kompaktowego C3.
Nowy C3 Aircross jest obecnie drugim z trzech modeli Citroëna, które zostaną wprowadzone na rynek w ramach programu „C-Cubed” rozpoczętego w 2019 roku. Kluczowym aspektem jest fakt, że B-SUV jest opracowywany i produkowany lokalnie – w zakładach Thiruvallur w Indiach i Porto Real w Brazylii – przy poziomie integracji wynoszącym 90%. Zapewnia to zadowolenie klientów dzięki gamie idealnie dostosowanej do ich potrzeb, szybszej dostępności części i ogólnie niższym kosztom eksploatacji.
Siedem i pięć miejsc
Nowy C3 Aircross nosi niepowtarzalny znak rozpoznawczy Citroëna. To wytrzymały SUV dostępny zarówno w wersji 5-miejscowej, jak i 7-miejscowej, który będzie wprowadzany na rynek w Indiach i Ameryce Południowej od końca 2023 roku. Od 2024 roku będzie również oferowany na rynku indonezyjskim, na który Citroën wszedł we współpracy z Indomobil Group jako wyłączny dystrybutor w październiku 2022 roku.
„Powodzenie strategii Citroëna, polegającej na napędzaniu jego globalnego wzrostu i osiągnięciu celu, jakim jest 30% sprzedaży na rynkach międzynarodowych poza Europą do 2025 roku, zależy od naszej zdolności do skutecznego sądzenia klientów w więcej niż jednym regionie. Nasza strategia polega na wejściu i rozwoju w kluczowych regionach i rynkach o wysokim potencjale i szybkim wzroście. Osiągamy to dzięki konkretnym modelom, które są przystępne cenowo, dostosowane do lokalnych potrzeb, budowane lokalnie, wyróżniają się z tłumu i są najbardziej dostępne w porównaniu z innymi producentami samochodów. Nowy C3 Aircross to kolejny znaczący krok dla Citroëna, ponieważ nadaje marce nowy wymiar i pozwala nam dotrzeć do zupełnie nowej grupy klientów poszukujących atrakcyjnego, przystępnego cenowo i przestronnego rodzinnego B-SUV-a o solidnej, mocnej konstrukcji – mówi Thierry Koskas, szef Citroëna.
Citroën C3 Aircross zbudowany tak, jak życzyli sobie tego klienci
Kluczem do sukcesu „programu C-Cubed” Citroëna jest współpraca między regionalnymi zespołami Citroëna a projektantami i inżynierami firmy. W szczególności w przypadku nowego C3 Aircross dokładnie zbadano realia każdego rynku i przeprowadzono szerokie rozmowy z klientami, aby upewnić się, że B-SUV spełnia ich oczekiwania i potrzeby. Choć w wyniku tych dogłębnych ustaleń między pojazdami oferowanymi na poszczególnych rynkach będą występować niewielkie różnice, to jednak z rozmów z klientami wyłoniło się wiele wspólnych tematów, które bezpośrednio wpłynęły na ostateczny projekt i cechy.
„Wsłuchaliśmy się w życzenia tak wielu potencjalnych klientów na tych rynkach, aby nowy C3 Aircross oferował rodzinom wyjątkowy pakiet całkowity. Udało się to dzięki połączeniu charakterystycznych cech stylistycznych marki Citroën z typowymi atrybutami SUV-a. C3 Aircross uosabia nasze 360-stopniowe podejście do komfortu i dobrego samopoczucia dla wszystkich dzięki wyjątkowej przestronności, modułowej wszechstronności i przestrzeni dla pięciu lub siedmiu osób. Może pochwalić się wysokim poziomem wyposażenia i technologii, w tym łączności. Rodziny mogą jeszcze bardziej spersonalizować swój pojazd dzięki bogatej ofercie pakietów i akcesoriów dostosowanych do każdego rynku – mówi Laurence Hansen, Dyrektor ds. Produktów i Strategii Citroëna.
Twardy na zewnątrz, komfortowy w środku
Nowy C3 Aircross to 4,32-metrowy rodzinny B-SUV o solidnym, wyrazistym wyglądzie. Charakteryzuje go zdecydowany przód z wysoką maską, szerokim rozstawem kół, charakterystycznymi światłami Citroëna i wyrazistym grillem oraz niższą osłoną podwozia, która pozwala radzić sobie ze zmiennymi warunkami drogowymi i optymalizować chłodzenie. Sylwetka charakteryzuje się prześwitem 200 mm, wyrazistymi nadkolami z dużymi kołami i oponami oraz solidnymi okładzinami ochronnymi.
Solidność, elegancja
Szeroki słupek C dodaje stabilności nadwoziu, a eleganckie tylne szyby boczne zwiększają poczucie światła i przestrzeni dla pasażerów. Okna i wydłużone tylne drzwi dają poczucie wysokości, światła i widoczności oraz umożliwiają łatwy dostęp do tylnych rzędów siedzeń.
Szeroka gama pakietów tematycznych
Aby podkreślić dumę ze swojego pojazdu, klienci w każdym regionie mogą wybierać z szerokiej gamy pakietów tematycznych i akcesoriów, które są dostosowane do rynku i podkreślają charakter, prezencję na drodze i wartość pojazdu. Ponadto, charakterystyczne dla Citroëna kontrastowe kolory dachu zapewniają przyciągający wzrok dwutonowy efekt dla właścicieli, którzy chcą nadać swojemu pojazdowi wyjątkowy charakter.
Bezpieczeństwo i najwyższy komfort
Pasja Citroëna do tworzenia pomysłowych koncepcji, które zapewniają kierowcom i pasażerom niezrównane bezpieczeństwo i komfort, jest widoczna w każdym szczególe nowego C3 Aircross. Przestronne wnętrze zapewnia doskonałe samopoczucie dzięki zestrojonemu zawieszeniu, które maksymalizuje komfort i minimalizuje przechyły nadwozia w trudnych sytuacjach drogowych i na różnych nawierzchniach. Do tego dochodzi zestrojony przez Citroëna układ kierowniczy i promień skrętu, który zapewnia większą zwinność i łatwość manewrowania w gęstym ruchu miejskim. Nawet struktura podwozia i kąty natarcia zostały opracowane tak, aby nowy C3 Aircross mógł z łatwością pokonywać nierówności drogi i wjeżdżać lub zjeżdżać ze stromych zboczy bez ich dotykania.
Duży prześwit, solidne zderzaki
Solidne zderzaki oraz duży prześwit ułatwiają pokonywanie wysokich krawężników i chodników, natomiast sztywność skrętna nadwozia została dokładnie przeanalizowana w celu zmniejszenia drgań i zwiększenia komfortu pasażerów.
Wyjątkowo przestronny: do 482 litrów bagażnika
Ponadto, nowy C3 Aircross jest wyjątkowo przestronny. 5-miejscowa wersja oferuje jedne z najlepszych przestrzeni na kolana dla pasażerów z tyłu i do 482 litrów przestrzeni bagażowej, podczas gdy 7-miejscowa, z trzecim rzędem dwóch pojedynczych foteli, oferuje inteligentną modułowość dla różnych zastosowań. Fotele można złożyć pojedynczo lub wyjąć, jeśli rodzina chce wykorzystać przestrzeń o pojemności do 511 litrów na bagaż lub materiały.
Jasne, przestronne wnętrze
Jasne, przestronne i przyjazne smartfonom wnętrze jest bardzo dobrze wyposażone i ucieleśnia 360-stopniowe podejście Citroëna do komfortu i dobrego samopoczucia pasażerów. Wygodne fotele w połączeniu z wydajnym systemem klimatyzacji i wentylacji zapewniają komfort wszystkim pasażerom – również tym w drugim i trzecim rzędzie w wersji 7-miejscowej – dzięki unikalnemu modułowi wentylacji zintegrowanemu z panelem dachowym. Przemyślane opcje przechowywania obejmują uchwyty na kubki, które służą jako uchwyty na smartfony oraz do pięciu gniazd USB, które pozwalają pasażerom zasilać swoje urządzenia i pozostawać w kontakcie lub bawić się w podróży.
Multimedia na najwyższym poziomie
Z przodu uwagę przykuwa poziomo ułożona tablica przyrządów, na której środku znajduje się unikalne, miękkie w dotyku ziarno. W topowych wersjach nowy C3 Aircross jest wyposażony w 7-calowy zestaw wskaźników TFT. Dostępny 10-calowy ekran dotykowy – jeden z największych w tej klasie – znajduje się w centrum i zapewnia dostęp do kluczowych usług infotainment i usług połączonych, w tym mirroring umożliwiający dostęp do aplikacji z Apple Car-Play lub Android Auto.
4,32 m długości praktyczne i wytrzymałe
Citroën ciężko pracował nad stworzeniem nowego C3 Aircross o długości 4,32 m, z 5 i 7 miejscami, aby wejść do szybko rosnącego i konkurencyjnego segmentu B-SUV na rynkach Indii, Indonezji i Ameryki Południowej.
W Indiach segment B-SUV podzielony jest na dwie kategorie w oparciu o podatki nakładane na długość pojazdu. Sprzedaż modeli dłuższych niż 4 m wzrosła w 2022 r. o 32% w porównaniu z 2021 r., osiągając poziom 366.432 sztuk. Stanowią one prawie 9,9% rynku samochodów osobowych, co odpowiada około 4 mln sztuk sprzedawanych rocznie. Wraz ze wzrostem liczby kierowców w ciągu ostatnich kilku lat, wzrosła również liczba pojazdów oferowanych w podsegmencie B-SUV, co czyni go niezwykle konkurencyjnym.
Decyzję podejmuje cała rodzina i przyjaciele
„W Indiach decyzja o zakupie B-SUV jest często podejmowana przez całą rodzinę, a nierzadko także przez przyjaciół. Mimo że budżet i całkowity koszt posiadania są najważniejsze, wiemy, że indyjskie rodziny przywiązują dużą wagę do charakterystycznego wyglądu, dowodzącej obecności na drodze i wysokiego poziomu wszechstronnego komfortu z dużą ilością miejsca i elastyczności, łączności i funkcji, ponieważ te atrybuty pojazdu odzwierciedlają ich styl życia i status. Dlatego zrobiliśmy wszystko, aby nowy C3 Aircross był naprawdę atrakcyjny i dostępny dla tych rodzin – mówi Saurabh Vatsa, szef Citroëna w Indiach.
Klienci mają dziś ograniczony wybór, jeśli chcą, aby ich niedrogi samochód rodzinny był wystarczająco przestronny i wszechstronny, aby pomieścić do siedmiu osób, a także oferował charakterystyczny, popisowy wygląd SUV-a o doskonałych osiągach i najnowocześniejszej technologii. Do czasu wprowadzenia na rynek nowego C3 Aircross, jedyną realistyczną opcją dla rodziny z ograniczonym budżetem jest mniej poszukiwany siedmiomiejscowy samochód wielozadaniowy (MPV).
Indie: SUVy stanowią tu prawie 40% rynku
„Nowy C3 Aircross odpowiada na potrzeby kraju, w którym SUV-y stanowią prawie 40% całego rynku. Ponieważ popyt wciąż szybko rośnie, B-SUV-y stały się jedną z wiodących grup w tym segmencie. Zespoły z całego świata współpracowały, aby opracować kolejny pojazd specjalnie dostosowany do Indii, umieszczony pomiędzy nowym C3 a C5 Aircross. C3 Aircross będzie również produkowany w Indiach, korzystając z wiedzy i doświadczenia naszych ośrodków badawczo-rozwojowych w całym kraju, a także zakładu montażu pojazdów w Thiruvallur i zakładu produkującego układy napędowe w Hosur w Tamil Nad – dodał Roland Bouchara, dyrektor generalny i zarządzający Stellantis w Indiach.
Indonezja: dynamiczny rozwój rynku
W Indonezji rynek rozwija się szczególnie dynamicznie i oferuje duży potencjał wzrostu. Oczekuje się, że sprzedaż pojazdów podwoi się w latach 2021-2030, co uczyni go najszybciej rozwijającym się rynkiem w Azji Południowo-Wschodniej i drugim w Azji. Prawie 70% sprzedawanych tu pojazdów to pojazdy 7-miejscowe (MPV i SUV-y). Od 2016 roku rosnący popyt na pojazdy typu B-SUV sprawił, że segment ten stanowi 20% całego rynku.
Wprowadzenie Citroëna do Indonezji jako marki „Dares to Care” następuje w odpowiednim momencie. Nowy 7-miejscowy C3 Aircross spodoba się pracującym profesjonalistom i ich rodzinom, którzy szukają samochodu ułatwiającego codzienne dojazdy do pracy, weekendowe wycieczki i realizację hobby.
Ameryka Południowa kocha Citroëna
W Ameryce Południowej Citroën już teraz cieszy się dużą popularnością w Brazylii i Argentynie, a w latach 2021-2024 stawia sobie ambitny cel czterokrotnego zwiększenia udziału w rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat segment B-SUV rozwijał się najszybciej i obecnie stanowi 20,5% całego rynku, w porównaniu z niecałymi 7% dla segmentu B-Hatch. Jest to również najbardziej konkurencyjny segment, w którym sprzedano już 16 pojazdów w Brazylii i 17 w Argentynie. Nowy C3 Aircross w momencie premiery w 2023 roku będzie jedynym B-SUV-em oferującym opcję siedmiomiejscową, co będzie naprawdę wyjątkowym punktem sprzedaży.
„Citroën dąży do umocnienia swojej obecności w segmencie B-SUV w Ameryce Południowej, gdzie mamy już bardzo dobrą pozycję w Argentynie i rośniemy w Brazylii i na innych rynkach. Nowy C3 Aircross jest niewątpliwie pojazdem, który będzie miał fundamentalne znaczenie dla osiągnięcia tego celu. Projektując tego B-SUV-a, zwracaliśmy uwagę na zaspokojenie potrzeb klientów z tego kontynentu w zakresie solidności, designu i wszechstronności. Jesteśmy przekonani, że udało nam się to osiągnąć. Citroën będzie jedyną marką na rynku oferującą 7-miejscowy samochód w segmencie B-SUV – mówi Vanessa Castanho, zastępca szefa marki Citroën w Ameryce Południowej.
źródło: Citroën
Najnowsze komentarze