Czy Dacia ma powody do obaw? Nowy Citroën C3 Aircross II generacji ma już swój polski cennik i francuska marka znów pozytywnie nas zaskoczyła. Miejski SUV kosztuje mniej niż poprzednik zbliżając się niebezpiecznie do poziomu nowego Dustera. Dostępne są dwie wersje wyposażenia You i Max, ale tym razem marka przewidziała również pośredni pakiet dodatków. Gama napędów składa się z trzech wariantów.
Nowy Citroën C3 Aircross kosztuje na polskim rynku 82.800 zł, co jest dobrą wiadomością biorąc pod uwagę, że za poprzednika francuska marka wołała już ponad 100 tys. zł. Podobnie jak w przypadku modelu C3 dostępna jest prosta oferta, która składa się z dwóch wersji wyposażenia You oraz Max. W podstawie otrzymamy samochód napędzany silnikiem benzynowym 1.2 Puretech o mocy 100 KM. Cena jest tylko nieznacznie wyższa od Dacii Duster, która startuje w polskich salonach od 79.900 zł. C3 Aircross z układem miękkiej hybrydy o mocy 136 KM kosztuje 112.300 zł. Za elektryczny model o mocy 113 KM i zasięgu 300 km zapłacimy 120.800 zł. Ceny są już dostępne na polskiej stronie marki.
Jakie wyposażenie znajdziemy w podstawie?
Najtańszy Citroën C3 Aircross posiada 16-calowe koła z kołpakami, LED-owe reflektory i światła do jazdy dziennej, 6 poduszek powietrznych i zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, które według producenta pokochają sympatycy komfortu porównywanego do latającego dywanu. Wyposażenie jest dosyć skromne, ale podobnie wygląda sytuacja w Dacii Duster.
W standardzie nie ma ekranu dotykowego, ale Citroën proponuje uchwyt na urządzenie mobilne, które posłuży jako centrum multimedialne samochodu. Nie zabrakło manualnej klimatyzacji, tylnych czujników parkowania, tempomatu oraz elektrycznych szyb z przodu. Za 10.500 zł otrzymamy pakiet dodatków Pack Plus, który jest stadium przejściowym pomiędzy wariantami You i Max i nie jest to duża dopłata biorąc pod uwagę to, co w sobie zawiera.
Nowy Citroën C3 Aircross – cena w Polsce, wyposażenie, dodatki
Pakiet został skierowany dla tych, którzy wolą mieć wbudowany ekran dotykowy w samochodzie. W zestawie znajdują się m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, relingi dachowe, kolorowe wstawki oraz wspomniany ekran dotykowy z nawigacją, który ma przekątną 10,25 cali. Do tego Citroën dokłada automatyczną klimatyzację, elektryczne lusterka boczne z funkcją odmrażania, fotele Advance Comfort, kamerę cofania, automatyczne wycieraczki i elektryczne tylne szyby. Wygląda to na całkiem przyzwoicie wyposażony samochód. Opcjonalnie zamówimy wersję 7-miejscową.
Peugeot, Citroën, Renault, DS Automobiles: Testy, opinie, pierwsze jazdy
Citroën C3 Aircross w wersji Max – wyposażenie
Pomiędzy wariantem You a Max różnica cenowa wynosi 36.900 zł. W porównaniu z pakietem Pack Plus otrzymujemy inny wzór felg, tylne światła LED, dwukolorowy dach, bezprzewodowe ładowanie smartfona, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, ciekawszy wzór tapicerki, która łączy materiał Matropolitan Grey z tworzywem TEP, a także system monitorowania martwego pola.
Citroën zmienił politykę swoich produktów i zamierza dotrzeć do klienta masowego kierując się krótką listą wersji wyposażenia oraz przystępną dla klienta ceną. Na prezentacji samochód zrobił na nas pozytywne wrażenie, zarówno pod względem praktyczności, jak i jakości wykończenia. Dacia może mieć powody do obaw, bo Citroën C3 Aircross oferuje porównywalne wyposażenie w standardzie a jest tylko nieznacznie droższy.
Najnowsze komentarze