Nowy Citroën C3 Aircross przechodzi testy drogowe w Indiach. Samochód wyróżnia się wydłużoną sylwetką i według przecieków z fabryki będzie oferowany w wersji 7-miejscowej. Ma rywalizować między innymi z Renault Triber. Teraz ujawniono jak będzie wyglądać wnętrze.
Citroën C3 Aircross to nowy model, który producent będzie wytwarzał w swojej fabryce w Chennai. Zlokalizowane nad wybrzeżu zakłady mają nie tylko produkować auta na obiecujący rynek indyjski, ale także na eksport. Niewykluczone bowiem, że C3 Aircross oprócz Azji trafi również do Ameryki Południowej.
Citroën C3 Aircross będzie oferowany w Indiach w bardzo pożądanej tutaj wersji 7-miejscowej. Specyfika rynku jest bowiem taka, że dużą popularnością cieszą się niewielkie, możliwie tanie auta, które oferują duże możliwości przewozowe. Citroën ma zamiar konkurować m.in. z modelem Renault Triber, który zbudowano opierając się na podobnej koncepcji: nadwozie typu crossover, około 4 metrów długości ale w środku 7 miejsc.
Nowy C3 Aircross będzie miał około 4,1 m długości a zmodyfikowana konstrukcja tyłu pozwoliła „upchnąć” (bo trudno tu użyć innego słowa) dodatkowe siedzenia. Będzie je można oczywiście wyjąć, powiększając przestrzeń bagażową. Topowa 7- miejscowa wersja zostanie wyposażona w benzynowy silnik o mocy 110 KM, automatyczną klimatyzację i system multimedialny z 4 głośnikami.
Tymczasem do sieci wyciekła zdjęcia roboczej jeszcze mocno wersji wnętrza. Widzimy, że deska rozdzielcza jest tożsama z modelem C3, chociaż na potrzeby testów została zamaskowana i jest jeszcze we wczesnej fazie – znajduje tu się m.in. centralny wyłącznik. Z testowym silnikiem nieznanej mocy współpracuje 5-biegowa skrzynia manualna.
Auto powinno trafić do sprzedaży w Indiach jeszcze w tym roku. Citroën oferuje obecnie 3 modele w tym kraju:
- Citroën C3,
- Citroën eC3 (wersja elektryczna),
- Citroën C5 Aircross
Dwa pierwsze z nich są produkowane na miejscu, C5 Aircross, uważany tutaj za samochód klasy wyższej, jest importowany z Francji. Fabryka w Chennai bazuje na produkcji lokalnej, jednak kluczowe podzespoły są również importowane.
Citroën planuje dalszy rozwój zakładów. Po wprowadzeniu do sprzedaży eC3 rozważana jest produkcja wersji eksportowej na Europę, różniącej się wyglądem i wyposażeniem. Do produkcji może wejść też kolejny, nieco większy model, być może bazujący na C4 X.
źródło: AutocarIndia.com
Najnowsze komentarze