Ogłoszono wyniki plebiscytu CAR AWARDS BRASIL 2023. Najlepszym produkowanym na miejscu SUV-em został świeżutki Fiat Fastback, SUV typu coupe. Po nagrodę dla najlepszego krajowego samochodu osobowego sięgnął jednak Nowy Citroën C3.
Ale i Nowy Citroën C3 jest samochodem nowym na brazylijskim rynku. Auto niedawno otrzymało pewne cechy SUV-a, czy też crossovera i zostało gruntownie odnowione. Zadebiutowało na rynku raptem dwa miesiące temu i spotkało się z bardzo przychylnym przyjęciem ze strony klientów i mediów. Nic dziwnego, że we wtorek wieczorem (8. listopada) Nowy Citroën C3 otrzymał nagrodę Best National Car podczas gali CAR AWARDS BRASIL 2023. Kategoria ta jest uważana za najważniejszą z nagród promowanych przez Car Magazine od 2009 roku.
W trzynastej edycji CAR AWARDS BRASIL nagrodzono najlepsze motoryzacyjne premiery roku w ośmiu kategoriach. Jury składa się z dziennikarzy i ekspertów branżowych, a brane pod uwagę kryteria to głównie udział w rynku, innowacje technologiczne w stosunku do konkurencji i wzornictwo.
Kategorie edycji 2022 to: Best National Car, Best Pick-up, Best Imported SUV, Best National SUV, Best Premium SUV, Best Premium Sports, Best Electric oraz Best Premium Electric. Nowy Citroën C3 zdobył nagrodę Best National Car.
Trofeum odebrała wiceprezes Citroëna na Amerykę Południową, Vanessa Castanho, która podkreśliła bezprecedensowe uznanie zaledwie dwa miesiące po premierze modelu i stwierdziła, że Nowy Citroën C3 wyznacza początek nowej ery, zaspokajając potrzeby klientów.
Nowy Citroën C3
Nowy Citroën C3, pierwszy z rodziny trzech modeli opracowanych i wyprodukowanych w Ameryce Południowej, to nowoczesny hatchback, mocny i pełen osobowości, dzięki któremu marka wyraża całą swoją oryginalność. W ciągu nieco ponad dwóch miesięcy sprzedano ponad 4.000 sztuk.
Nowe C3 jest bardziej brazylijski, niż kiedykolwiek wcześniej. Cechuje się 70% lokalizacji, w tym nowoczesnymi silnikami 1.0 Firefly i 1.6 16V EC5 produkowanymi w fabrykach silników w Betim i Porto Real. Jego rozwój uwzględniał nowe realia światowego przemysłu oraz znaczenie racjonalności w całym cyklu życia samochodu. Dlatego też auto trafia na rynek z jednymi z najniższych kosztów obsługi serwisowej i napraw w swoim segmencie.
Opracowany przez wielokulturowy zespół na kilku kontynentach, korzysta z globalnej synergii Stellantis, ale i jest dostosowany do potrzeb i oczekiwań klientów z Ameryki Łacińskiej. Wszechstronność modelu zaczyna się od wariantu nowoczesnej modułowej platformy CMP, która po niemałych inwestycjach (220 milionów reali) debiutuje produkcyjnie w Porto Real Automotive Complex.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën
Najnowsze komentarze