Po zmianach stylistycznych odświeżony Citroën C3 stara się być również konkurencyjny cenowo. Samochody z produkcji 2025 kosztują od niecałych 70 tys. do nieco ponad 84 tys. złotych. Co oferuje i ile kosztują poszczególne wersje C3 początkiem 2025?
Citroën C3 po metamorfozie nadal pozostawia pierwszeństwo do bardziej muskularnej sylwetki i większych przestrzeni C3 Aircross. Marka na chwilę obecną oferuje „zwykłą” C3-kę w trzech wariantach wyposażeniowych: YOU, PLUS i MAX.
Nie decydując się na elektryka mamy do wyboru jedną opcję: jednostkę benzynową 1.2 turbo o mocy 100 KM. Skrzynia biegów w takim wydaniu jest manualna. Spalanie w cyklu mieszanym producent określa na poziome 5,7- litra na setkę.
Zobacz: Citroën Aircross i Citroën C3 teraz jeszcze lepiej wyposażone
Citroën C3 – wersje wyposażeniowe
Bazowa wersja YOU kosztuje 69.900 zł. W wariancie YOU Citroën C3 ma w cenie: zawieszenie Citroën Advanced Comfort®, światła LED do jazdy dziennej, wyświetlacz Citroën Head-Up, system hamowania awaryjnego Active Safety Brake, aktywny system kontroli pasa ruchu, funkcję rozpoznawania znaków drogowych, a także tempomat i regulator prędkości. Brak ekranu dotykowego – jest stacja dokująca na smartfon. Cechami wersji bazowej są też 16-calowe stalowe felgi z kołpakami, ciemne, materiałowe pokrycie foteli, manualna klimatyzacja, czujniki parkowania z tyłu pojazdu, bez kamery cofania i regulacja elektryczna szyb jedynie z przodu. Bez dopłat marka oferuje C3 w nostalgicznym niebieskim kolorze Monte Carlo, który można określić również jako „Mgła w Warszawie”. Ale jest to określenie zupełnie nieromantyczne.
Citroën C3 PLUS kupimy za kwotę 77.550 zł. W tym wariancie pojawia się ekran dotykowy o przekątnej 10,25-cala, będący składową systemu My Citroën Play Plus zawierającego radio z DAB oraz możliwość bezprzewodowej synchronizacji telefonem – Apple CarPlay/Android Auto. Atrybuty premium, takie jak automatyczna klimatyzacja i ładowarka indukcyjna, mogą zaistnieć na pokładzie po wykupieniu dodatkowych pakietów. Od tej wersji C3 został doposażony w: czujniki deszczu, regulowane zagłówki, fotele Advanced Comfort, dzieloną, tylną kanapę oraz szereg innych, przydatnych rozwiązań we wnętrzu.
Wariant PULS oznacza także pewne zmiany stylistyczne, z których najbardziej widoczne to dwukolorowe nadwozie (z białym dachem w przypadku Monte Carlo) i relingi dachowe. Koła mają większe obręcze, ale nadal są one stalowe, z kołpakami. W tej odsłonie C3 zyskuje na uroku, ale najbardziej efektowny zestaw kolorów nadwozia – czerwień z czarnym dachem związane są z najwyższą dopłatą 3.800 zł, niezależnie od wersji.
W wersji MAX, czyli najwyższej, Citroën C3 kosztuje 85.650 zł. Na pokładzie posiada: automatyczną klimatyzację, ładowarkę indukcyjną, kamerę cofania oraz system My Citroën Drive z wbudowaną nawigacją. W tym wariacie (dopiero) przednie tylne szyby są regulowane elektrycznie. C3 MAX ma 17-calowe alufelgi oraz satynowe wykończenie wybranych elementów wnętrza. Czujników parkowania z przodu jest brak.
Zobacz: Test: Nowy Citroën C3 Max – najbardziej komfortowy samochód do miasta w swojej klasie. Zalety i wady
Wyposażenie zimowe, takie jak podgrzewane fotele z podgrzewaną przednią szybą i podgrzewaną kierownicą oraz przednimi światłami przeciwmgłowymi w zderzaku – to opcja dostępna w pakiecie dla wariantów PLUS oraz za dopłatą 2.250 zł w przypadku wersji MAX.
Na przykładzie Citroëna C3 widać jak producent stara się zapewnić model atrakcyjny cenowo, przy zachowaniu pewnych atrybutów marki. Proste to nie jest.
Zobacz: Poznaj bliżej Citroëna C3
Najnowsze komentarze