Nowy Citroën C3, jedyny w Brazylii w segmencie hatchback o charakterze SUV-a, odpowiada już za ponad 70% wolumenu sprzedaży francuskiej marki w tym kraju!
Citroën nadal świętuje osiągnięte doskonałe wyniki w Brazylii. W zakończonym przed kilkoma dniami miesiącu marka odnotowała wzrost sprzedaży praktycznie wszystkich swoich modeli sprzedawanych w tym południowoamerykańskim kraju, a nowy Citroën C3 sprzedał się w ponad 7.500 egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek.
Ten nowy model zamknął listopad z całkowitą liczbą 3.139 zarejestrowanych pojazdów, co stanowi wzrost o 22% w porównaniu z wynikiem październikowym. Te wskaźniki sprawiły, że Nowy C3 zwiększył swój udział w całkowitej brazylijskiej sprzedaży Citroëna do 73%. Już teraz jego udział w rynku wzrósł do 1,7%, a w segmencie do 6,9%.
Również w listopadzie, podczas gdy rynek lekkich pojazdów użytkowych (LCV) odnotował 1-procentowy spadek w stosunku do października, Citroën odnotował wzrost o 26%, a sam model Jumpy o aż 32% w porównaniu z poprzednim miesiącem. W ten sposób marka zakończyła listopad z udziałem w rynku na poziomie 3% w segmencie.
Wyniki skumulowane od stycznia do listopada
Przy spadku całego brazylijskiego rynku o 1% w ciągu roku, Citroën odnotował wzrost o 37%, jednocześnie notując wzrost udziału w rynku do poziomu 1,6%. Nie ma wątpliwości, że nowy Citroën C3 miał fundamentalny wpływ na wzrost tych wskaźników, notując solidne wyniki od czasu debiutu na rynku brazylijskim.
Podczas gdy segment kompaktowych SUV-ów odnotował od stycznia do listopada 2022 roku wzrost wolumenu o 1% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, sprzedaż Citroëna C4 Cactusa od początku roku wzrosła o 5% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając udział w segmencie na poziomie 4,2%.
oprac. Krzysztof Gregorczyk, zdjęcie: Citroën Brasil
Najnowsze komentarze