Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Nowy Citroën C4 1.2 130 KM EAT8 oczami brytyjskich dziennikarzy: weź go na kilka dni i już nie oddasz! Komfort imponuje

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-01-03
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
894 37
A A
2

Warto przeczytać!

Nowe Renault Clio po face liftingu nadchodzi. Debiut już wiosną 2023

Citroën Oldtimer Club Polska zaprasza na „Spotkanie pod szewronami”. Zlot już w czerwcu 2023!

Dacia zdobyła trzy nagrody w What Car? Car of the Year Awards 2023

Stellantis będzie oferował konwersję samochodów dostawczych Citroën, Fiat, Opel i Peugeot na elektryki. Od kiedy?

Jeden z dziennikarzy brytyjskiego magazynu Eurekar miał okazję przetestować nowego Citroëna C4. Jego samochód testowy wyposażony był w silnik benzynowy o mocy 130 KM i automatyczną skrzynie biegów. Wysoki komfort jazdy i przytulne wnętrze zachwyciły nieskorego do chwalenia Francuzów Brytyjczyka. Poczytajcie.

„Mając okazję dłuższy czas jeździć nowym Citroënem C4, wpadłem na pomysł na skuteczniej sprzedawać te samochody potencjalnym klientom. To nie może być krótka jazda próbna. Każdy powinien mieć możliwość poznać zalety tego komfortowego samochodu przez co najmniej jeden dzień. Nie będą chcieli go oddać! A żeby w pełni doświadczyć najlepszej cechy tego samochodu – komfortu – trzeba z nim pobyć przez kilka dni.Dopiero wtedy zaczynasz doskonale rozumieć, jak płynna i komfortowa jest jazda. I nie jest to przypadek.

Zobacz: Nowy Citroën C4. Skonfiguruj swój model.

Citroën zawsze słynął z tego, że potrafił projektować komfortowe zawieszenia i nie inaczej jest w nowym C4. Zawdzięczam to progresywnym poduszkom hydraulicznym. Dzięki temu wszystkie nierówności, które próbują przedostać się do kabiny, są zmiękczane i w dużej części eliminowane. A to przecież nie koniec komfortu.

Zobacz: Citroën C4 – redaktor Ryszard Olszewski odbiera swój samochód

Wszystkie fotele w Citroënie mają wielowarstwową piankę, która jest miękka na zewnątrz a twardsza w środku. Przez to ma się wrażenie siedzenia na najwygodniejszych domowych meblach i nie trzeba robić przerw w podróży, by rozprostować zesztywniałe na czymś twardym ciało.

Zobacz: Citroën C4 1.5 HDi – test redakcyjny 

Przez kilka dni testowałem nowego C4 i jestem nim zachwycony. Citroën C4 skutecznie amortyzuje nierówności, połyka je, znikają gdzieś w czasie jazdy. Ta cecha powoduje, że auto pochyla się nieco w zakrętach, ale to nic, czego nie dałoby się łatwo kontrolować. Dobre wyciszenie i przyjemnie gładki silnik dodają uroku temu pięciomiejscowemu samochodowi rodzinnemu, który po prostu mruczy, chroniąc Cię przed światem zewnętrznym.

Zobacz: Ultrakomfortowy C4 już 81.300 zł. Sprawdź teraz.

W pewnym sensie płynność pracy silnika jest tym bardziej zaskakująca, że jest to tylko trzycylindrowa jednostka, ale przy lekkim przyspieszeniu pozostaje zaskakująco cichy. Dopiero mocniej korzystając z jego możliwości można usłyszeć jakieś odgłosy. W przypadku modelu, którym tutaj jeździliśmy, był to silnik benzynowy o mocy 130 KM i pojemności 1.2 litra. Połączony z bezproblemową, ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów daje wyraźnie odczuwalne przyspieszenie, które zawsze odbieram jako żwawsze niż jego oficjalny czas 0-100 km/h wynoszący 9,4 sekundy.

Do wyboru są trzy tryby jazdy, eco, comfort i sport, a łopatki za kierownicą pozwalają na ręczną zmianę biegów, co jest szczególnie przydatne, gdy jest to tryb sportowy. Lekko pracujący układ kierowniczy ułatwi manewrowanie i parkowanie. W modelu Shine Plus o najwyższej specyfikacji można poczuć się trochę jak w ekskluzywnym wnętrzu dzięki podgrzewanym skórzanym fotelom z kontrastującymi detalami oraz 10-calowemu ekranowi centralnemu, na którym wyświetlana jest nawigacja satelitarna i funkcje pokładowe.

Jedną z niezwykłych cech Citroëna C4 jest ukryta wysuwana szuflada w desce rozdzielczej bezpośrednio przed pasażerem, która pomieści iPada oraz wysuwany uchwyt do zamocowania go w samochodzie. Podoba mi się też fakt, że tradycyjna dźwignia zmiany biegów została zastąpiona małym chromowanym przełącznikiem” podsumowuje dziennikarz.

Cały test można więc podsumować tak: weź ten samochód na kilka dni, pojeździj, a już go nie oddasz.

źródło: Eurekar UK


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4Citroen
Udostepnij319Tweet200Udostepnij56
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.