Nowy Citroen C4: najbardziej komfortowy kompakt na rynku nadjedzie już w tym roku

14 8 666

Citroen wraca do pełnoprawnych samochodów kompaktowych. Nowy Citroen C4 będzie miał 4,4 metra długości, trójbryłowe nadwozie oraz szereg rozwiązań, które mają spowodować, że stanie się najbardziej komfortowym kompaktem na rynku. I ma na to całkiem spore szanse. 

Zacznijmy jednak od tego, że koncern PSA, jeszcze zanim dokonał fuzji z Fiatem, dokonał wewnętrznego podziału swoich marek:

Citroen i Opel mają być markami masowymi. Citroen będzie stawiał na design i komfort, Opel będzie podkreślał swój charakter pewnego i dostępnego dla każdego auta. Peugeot to z kolei nieco wyższy segment, aspirujący w stronę klasy premium, będący główną bronią PSA przeciwko Volkswagenowi. DS Autonobiles to marka premium z mocnym punktem w postaci designu. Citroen stworzy dwie wersje C4. Jedna z nich będzie miała 4,4 metra długości a rozstaw osi wyniesie 2,66 metra. Auto trafi do Europy. Druga wersja, azjatycka, będzie miała 4,6 metra długo i zostanie skierowana głównie do Chin oraz Ameryki południowej. Wygląd nowego samochodu nawiązuje bezpośrednio do koncepcji CXperience z roku 2016.

Nowy Citroen C4 będzie budowany na płycie podłogowej CMP. Jest ona mniej kosztowna niż EMP2 i pozwala zbudować samochód kompaktowy ograniczając też jego wagę i czas produkcji. Wiadomo już, że nie będzie hybrydy, zamiast tego powstanie wersja 100% elektryczna z baterią 50 kWh i zasięgiem około 400 kilometrów wg. WLTP. W zakresie napędów na pewno pojawią się silniki z aktualnej gamy. Benzynowe od 82 do 130 KM oraz co najmniej jeden diesel o mocy 100 KM. Wersja elektryczna będzie miała 136 KM. Wszystkie warianty zostaną wyposażone w napęd na przód.

Wnętrze będzie rozwinięciem koncepcji z C5 Aircross. W szczególności spodziewamy się komfortowego zawieszenia i komfortowych foteli nowej generacji, systemów wspomagania jazdy autonomicznej oraz nowej aplikacji, pozwalającej na zarządzanie samochodem. Premiera już w tym roku, na targach w Paryżu.

źródło: Automobile Magazine FR

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
8 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
14 Autorzy komentarzy
KoloAutomobilistaVTSIreneuszNajkTaaa Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lk
Gość
Lk

„Opel będzie podkreślał swój charakter pewnego i dostępnego dla każdego auta…”. Do tego nie potrzeba samochodu, ale sensownego cennika.

winmaciek
Gość
winmaciek

Trochę przykro, że w tekście o Citroënie nie ma nawet jednej dierezy.

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

Auta jeszcze nie ma a slogan reklamowy już jest… Nie ma jak dobra promocja. „Najbardziej komfortowy kompakt na rynku”. Czekamy na rozwój wydarzeń i wiarygodne animacje bo ten odstaje od ideału designu.

ToJa
Gość
ToJa

C5 Aircoss jest podobno rewelacyjny jeśli chodzi o komfort. Zobacz testy, np.: Pertyna.

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

Jest wygodny, sam miałem okazję się przejechać… szkoda , że w moim DSie nie ma tego najnowszego systemu.

Sympatyk Citroenów
Gość
Sympatyk Citroenów

Akurat ta wizualizacja wg. mnie jest ładna. Dużo bardziej mi się podoba od plastików i ala wlotów kolorowych c5 aircross. Czekam na nowe citroeny bo musze już zmienic obecnego c4 picasso 1.

Kriss
Gość
Kriss

Podobny do innych kompaktów, których pełno na rynku. Nic nadzwyczajnego.

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

W sieci można znaleźć inne, ciekawsze wizualizacje. Ten design jest nijaki. Szczególnie zderzak. Jakiś jakby nie z tej bajki.

Andrzej
Gość
Andrzej

Czy hybrydy są nieopłacalne w mniejszych segmentach? PSA zdecydowanie wzbrania się przed tego typu rozwiązaniem w autach typu kompakt i niżej.

Ireneusz
Gość
Ireneusz

Jak ma się dobrze przygotowane układy hybrydowe to nie jest problemem zamontowanie ich w mniejszych autach. Popatrz sobie na corollę czy yarisa, tam układy hybrydowe sprawdzają się bardzo dobrze.

Taaa
Gość
Taaa

Powod jest prozaiczny.. to C4 bedzie w wersji elektrycznej, narazie EMP2 nie „uciagnie” tego. Swoja droga.. EMP2 – wachacz + McPherson … tez zenujace rozwiazanie jak dla segmentu D (vide 508.)

Najk
Gość
Najk

Trójbryłowy?

AutomobilistaVTS
Gość
AutomobilistaVTS

Moim skromnym zdaniem to wielka szkoda że nie będzie hybrydy :(

Kolo
Gość
Kolo

Zapowiedzi były piękne, nowa C4, nowa C5, niestety to byłoby zbyt piękne by mogło być prawdziwe. Niestety, Citroen chyba już nigdy nie będzie taki jak kiedyś. C4 bez hybrydy? Moce silników jak 20 lat temu! Tania płyta podwoziowa i założenia budżetowy Citroen. Dzięki, postoję. Nie przemawia do mnie budżetowy dacio-skodopodobny Citroen i Peugeot premium, który ma walczyć z Volkswagenem. Niby volkswagen kiedykolwiek był premium? Opel jest marką popularną, więc dlaczego Citroen ma też zaniżać loty? Nie wiem co to za polityka. Swoją drogą to obecnie Opel ma lepszą ofertę i robi droższe samochody, lepiej wyposażone i bardziej luksusowe samochody od… Czytaj więcej »