Nowy Citroën C4 czwartej generacji nie będzie już produkowany w Europie. Nadchodzący model ma powstawać od 2027 roku w Maroku, w tych samych zakładach, w których wytwarza się kultowego już Citroëna AMI.
Citroën C4, komfortowy kompakt marki, produkowany był do tej pory w Hiszpanii. Do tej pory mówiło się, że oprócz C4 w Madrycie będzie powstawać także nowa Lancia Delta. Jednak decyzja Carlosa Tavaresa jest jednoznaczna. Decyzja o przeniesieniu produkcji nowego Citroëna C4 do Kenitry jest bowiem efektem wdrażania strategii Stellantis, polegającej na wykorzystywaniu zakładów o niższych kosztach produkcji.

Marokańska fabryka w Kenitrze, bardzo nowoczesna i efektywna, oferuje znacznie niższe koszty pracy, co czyni ją bardziej konkurencyjną w porównaniu z europejskimi zakładami. Fabryka Stellantis w Villaverde stoi teraz przed wyzwaniem znalezienia nowych projektów, które pozwolą na utrzymanie działalności i zabezpieczenie miejsc pracy. I na razie nie ma przed nią perspektyw.

Warto jednak zauważyć, że decyzja Stellantis o przeniesieniu produkcji do Maroka odzwierciedla globalny trend w przemyśle motoryzacyjnym, gdzie firmy coraz częściej wybierają tańsze lokalizacje produkcji, aby sprostać rosnącej presji kosztowej. Citroën, którego koncern pozycjonuje obecnie jako najtańszą markę, produkowany jest m.in. na Słowacji.
Nowy Citroën C4 2027 będzie jak lepsza Dacia Duster. Tani, komfortowy i bardzo nowoczesny SUV
Najnowsze komentarze