Nowy Citroën C4 jest oferowany zarówno z silnikiem benzynowym, elektrycznym, jak i z dieslem. Ostatnią z wymienionych wersji przetestował francuski magazyn Caradisiac. Jak radzi sobie C4 z silnikiem BlueHDi o mocy 110 KM?
Po dwóch latach nieobecności w segmencie C, Citroën powrócił z trzecią generacją C4. Francuska marka zrezygnowała z kompromisów i zaprojektowała model, który znajduje się w połowie drogi pomiędzy światem kompaktów i crossoverów. Przepis zdał egzamin na rynku francuskim. W ciągu pierwszych miesięcy sprzedaży Citroën zdobył ponad 11.000 zamówień na ten model. C4 stał się trzecim najpopularniejszym kompaktem we Francji po Renault Megane i Peugeot 308.
Magazyn Caradisiac, który przetestował wersję ze 110-konnym silnikiem Diesla zwraca uwagę na silną osobowość modelu. C4 wyróżniają szewrony rozciągające się na całą szerokość auta oraz dwupoziomowe reflektory. Citroën wyraźnie zaznaczył nadkola i zastosował koła o dużej średnicy. Z tyłu dostrzeżemy oryginalne lampy w kształcie litery V oraz spoiler przecinający tylną szybę. Ciekawym elementem jest opadający dach, który sprawia, że kompakt Citroena przypomina coupe.
Deskę rozdzielczą z niewielkimi 5-calowymi wskaźnikami nazwano nietypowym projektem. Auto wyposażono w 7-calowy wyświetlacz Head-up oraz 10-calowy ekran systemu multimedialnego.
Test: Nowy komfortowy Citroën ë-C4 – czy to idealny samochód do jazdy po Warszawie?
Szuflada i uchwyt na tablet
Na pokładzie C4 jest bardzo dużo schowków. Caradisiac naliczył ich piętnaście. Niektóre z nich są naprawdę nowatorskie. Półka po stronie pasażera składa się z klasycznego schowka oraz szuflady do przechowywania tabletu, jest też specjalny uchwyt na tablet. W dolnej części konsoli środkowej znajduje się dwupoziomowy schowek, nad którym Citroën umieścił ładowarkę indukcyjną. Francuski portal zwraca uwagę na mało zadowalającą przestrzeń bagażową (380 – 1250 litrów) oraz niewielką przestrzeń z tyłu.
Jednostka BlueHDi o mocy 110 KM, jest sprzężona wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Mocniejsza 130-konna wersja oferowana jest z automatem. Moment obrotowy 250 Nm nie sprawia, że Citroëna C4 porównamy do demona prędkości. Podczas wyprzedzania auto jest trochę słabe i nie należy wahać się przed redukcją biegu, aby ułatwić manewr.
Ile pali Citroën C4?
Nowy Citroën C4 ze słabszym dieslem jest przyjemny w prowadzeniu na co dzień. Silnik wydaje klasyczny dla diesla i niezbyt donośny dźwięk. Wyjątkiem są sytuacje, w których zmusza się auto do większego przyspieszenia. Obsługa skrzyni biegów składnia do krytyki, skok dźwigni jest stosunkowo długi, podobnie jak przełożenia, co zwiększa zużycie paliwa. Ogólny rezultat spalania jest dobry, ale nie nadzwyczajny. Podczas jazdy testowej Caradisiac zanotował średnie spalanie 5,7 l/100 km.
Zobacz także: Ile kosztuje nowy elektryczny Citroën C4 z dopłatą w programie Mój elektryk?
Citroën kładzie przede wszystkim nacisk na komfort podczas jazdy. Producent spod znaku szewronów zastosował fotele „Advanced Comfort”, a także zawieszenie z ogranicznikami hydraulicznymi. Dwie cechy, które pozwalają uzyskać doskonały poziom komfortu pasażerów i dobre prowadzenie pojazdu bez nadmiernych wychyleń nadwozia. Wraz ze wzrostem prędkości, odczuwalny staje się brak lepszego podparcia w fotelach. C4 nie jest tak dynamiczny jak niektórzy jego rywale, ale zadowala kompromisem między komfortem a dynamiką.
Czy warto kupić C4?
Najważniejszą mocną stroną Citroëna C4 zdaniem Caradisiac, jest komfort. Cecha ta doskonale współgra z silnikiem BlueHDI o mocy 110 KM, który pozwala na pokonywanie długich dystansów bez zbyt częstych wizyt przy dystrybutorze paliwa. Dzięki temu, samochód idealnie nadaje się dla rodziny, która często wyjeżdża na weekend. Nie przeszkadza w tym nawet nieco mniejszy niż u rywali bagażnik. Argumentem przemawiającym za C4 jest również nietypowy wygląd zewnętrzny.
Źródło: Caradisiac
Najnowsze komentarze