Nowy Citroen C4 jest większy, bardziej komfortowy i ma z tyłu więcej miejsca niż konkurencji. Producent zaprezentował dzisiaj nową generację modelu C4 i musimy przyznać, że wygląda świetnie. Kiedy pierwsze egzemplarze wyjadą na ulice?
Citroen C4 I generacji zadebiutował w roku 2004 prezentując znacznie atrakcyjniejszy względem konkurencji styl nadwozia. Ciekawe wnętrze oferowało wiele interesujących rozwiązań takich jak kierownica z nieruchomym centrum oraz wyświetlacz zlokalizowany pod przednią szybą, z naturalnym podświetleniem. Początkowo wydawało się, że II generacja, nieco bardziej konwencjonalna ale też elegancka, której produkcję zakończono w 2017 roku będzie tą ostatnią, ale po długim czasie oczekiwania zadebiutowało trzecie wcielenie C4. I jest to duża zmiana.
SUV czy crossover?
Choć tak naprawdę nie do końca spodziewałam się tego, co zobaczyłam, bo w głębi duszy liczyłam na prawdziwy kompakt a nie crossover, muszę przyznać, że francuski producent wykonał kawał dobrej roboty. Projektanci postawili na aerodynamikę niczym w CX i GS/GSA oraz sylwetkę łączącą kompakt, SUV-a i coupe w jednym nadwoziu.
Zastosowano nowe przednie reflektory, charakterystyczną listwę z przodu pojazdu, wyraźne rzeźbienia i kanciaste tylne światła, które nawiązują do właśnie do modelu GS/GSA. Marka pozostała też przy panelach AirBump, chroniących drzwi.
Prawdziwy kompakt z dużym wnętrzem
Nowy Citroen C4 mierzy 4,36 m długości i posiada rozstaw osi wynoszący 2670 mm. Bagażnik pomieści 380 litrów bagażu. Po złożeniu oparć uzyskamy płaską podłogę oraz przestrzeń 1250 litrów. W środku dynamicznie linie, podkreślające szerokość – wąska ramka nawiewów pośroku, wąski wyświetlacz centralny, z dynamicznymi kształtami – nowoczesność i spójny styl widać na każdym kroku.
Co ważne, projekt wnętrza łączy prostotę i funkcjonalność. Sterowanie multimediami odbywa się za pomocą nowego, ekranu dotykowego a klimatyzację obsłużymy manualnie. W zależności od wersji nowy Citroen C4 może posiadać m.in. wyświetlacz Head-up, półkę na smartfona z ładowarką a po stronie pasażera mamy otwierany przyciskiem schowek w formie szuflady oraz wysuwaną podstawkę na… tablet. Zwracają też uwagę ultrakomfortowe fotele nowej generacji, specjalnie opracowane dla nowego C4. Samochód oferuje rekordową ilość miejsca na nogi w klasie – według deklaracji producenta.
Komfort jazdy to także zawieszenie z C5 Aircrossa i nowy system wyciszenia kabiny. Ma być tu cicho, przytulnie i przyjemnie.
Citroen C4 w wersji elektrycznej – 350 km zasięgu
Dzięki wykorzystaniu platformy CMP, Citroen podobnie jak Peugeot może wykorzystać trzy rodzaje napędu: benzynowy, diesel i elektryczny. Ten ostatni oferuje 136 KM mocy, akumulator o pojemności 50 kWh oraz zasięg do 350 km według cyklu WLTP. Elektryczny model rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sekundy. We wszystkich trzech trybach jazdy (Eco, Normal, Sport) prędkość maksymalna wynosi 150 km/h.
W ofercie C4 znajdą się trzy jednostki benzynowe PureTech o mocy 100, 130 i 155 KM oraz dwa diesle o mocy 110 oraz 130 KM.
Citroen rozpocznie przyjmowanie zamówień na C4 pod koniec lata tego roku i obiecuje dostawy do końca roku 2020.
https://www.youtube.com/watch?v=cO6ehx3aVPk
Najnowsze komentarze