Trzy generacje Citroenów: legendarny DS z końcówki lat sześćdziesiątych, BX z początku lat dziewięćdziesiątych i dwa nowe Citroëny C4 uczestniczyły w porównaniu, które zorganizowaliśmy dzisiaj w Toruniu.
Chcieliśmy sprawdzić, jak nowej generacji komfortowe zawieszenie nowego Citroëna C4 radzi sobie na nierównych i dziurawych drogach a przy okazji porównać inne cechy samochodów, takie jak przestronność, wygoda siedzeń, jakość materiałów czy wyciszenie. Samochody miały też sesje zdjęciową.
Zobacz: Nowy ultrakomfortowy Citroën C4 od 73.300 zł. Promocja!
W porównaniu wzięły udział dwa nowe Citroëny C4 – jeden w wersji spalinowej, z silnikiem o mocy 130 KM oraz elektryczny, z napędem o mocy 136 KM. Chociaż zewnętrznie są do siebie bardzo podobnie, nieco różnią się jeśli chodzi o samą jazdę.
Legendarny Citroën DS przebija wszystkich jeśli chodzi o komfort siedzenia – kanapa na sprężynach i zawieszenie hydropneumatyczne są bezkonkurencyjne. Nowy Citroën C4 jest z kolei najlepiej wyciszony a w wersji elektrycznej dodatkowo nie ma sobie równych przy starcie. Połączenie napędu elektrycznego i komfortowego zawieszenia naszym testującym podobało się chyba najbardziej. Citroën BX 1.4 TGE (najprostsza wersja, jaka wychodziła w owym czasie) okazał się być komfortowo zawieszony a fotele z przodu wyjątkowo przyjemne. Citroën DS, przedstawiciel segmentu E, ma też największy rozstaw osi, co powoduje, że jest wyjątkowo przestronny w środku. Dużo miejsca jest też w nowym C4. Najmniej przestronny z tyłu jest BX.
Na pełen zapis wrażeń z porównania przyjdzie jeszcze czas – musimy spisać i opracować wszystkie notatki i przygotować zdjęcia, ale już teraz można powiedzieć powiedzieć, że wszystkie auta można zaliczyć do mistrzów komfortu, chociaż każde robi to inaczej.
Wymiary samochodów: Citroën C4, Citroën DS i Citroën BX
nowy Citroën C4 |
Citroën DS |
Citroën BX |
|
długość |
4354 mm |
4874 mm |
4237 mm |
szerokość |
1800 mm |
1803 mm |
1682 mm |
rozstaw osi |
2667 mm |
3125 mm |
2655 mm |
wysokość |
1522 mm |
1470 mm |
1360 mm |
Realizacje projektu wsparł salon Citroën Polmozbyt Toruń. Zabytkowe samochody do porównania dostarczyło stowarzyszenie Amicale Citroën Pologne.