Nowy Citroën C4 stanął w szranki ze Škodą Scalą, co MOTOR zapowiada już na swojej okładce, acz oczywiście na samym jej dole. Wynik tego starcia wydaje się być oczywisty. Wyżej pojawiła się wizualizacja Dacii Bigster, a jeszcze wyżej mała fotka Peugeota 4007. Czy to znaczy, że MOTOR jest w tym tygodniu pismem godnym uwagi miłośnika samochodów francuskich?
MOTOR nr 15 (3538) z 12.IV.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 2CV, Ami 6, C4, C5, C-Crosser, DS, 9 Crossback, 208 PSE, 4007, Arkana, Captur, Clio, Megane, 8, 12, 1100, 2300, 1310, 1325, 1410, Bigster, Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Nova, Sandero, Solenza, Spring, Grandland
Cały „wstępniak” na stronie 3. poświęcony został koncernowi Stellantis, w dużej mierze zaś marce Opel.
Na stronach 4-6 zamieszczono wizualizacje Dacii Bigster i trochę tekstu poświęconego temu planowanemu największemu modelowi Dacii. Będzie bazował na tej samej platformie, co najnowsze Logan i Sandero, co nie powinno dziwić w dobie modularnych płyt podłogowych. Nic więc dziwnego, że pojawić się ma także hybrydowa wersja – to dziś po prostu konieczność. W tekście wspomniano też inne modele producenta z Rumunii (Dokker, Duster, Lodgy, Logan, Sandero, Spring), a także trzy modele Renault (Arkana, Captur, Clio, 8, 12). Z kolei na stronie 6. w ramach niejako suplementu MOTOR przypomniał kilka Dacii z historii: 1100, 1410, Nova, 1325, 1300, 1310 oraz Solenza.
W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wspomniano m.in. nowego Citroëna C5, Peugeota 208 PSE, DS 9 Crossbacka oraz Opla Grandlanda.
Na tej samej stronie MOTOR zamieścił tabelkę z wynikami sprzedaży nowych aut w Polsce w pierwszym kwartale br. Z interesujących nas marek w Top 10 pojawiła się jedynie Dacia, właśnie na miejscu dziesiątym.
Zapowiadane na okładce starcie stylowego Citroëna C4 z w sumie nijaką Škodą Scalą znajdziecie na stronach 16-19. Zgodnie z przewidywaniami Citroën przegrał to porównanie. W szranki stanęły samochody napędzane silnikami benzynowymi o mocy rzędu 150-156 KM współpracującymi ze skrzyniami automatycznymi (w Škodzie jest przekładnia dwusprzęgłowa). Silnik samochodu francuskiego ma tylko trzy cylindry, w Škodzie pracuje czterocylindrowiec.
Scala okazała się ciut dynamiczniejsza, ma też minimalnie skuteczniejsze hamulce. Zużywa nieco mniej paliwa, bo jest lżejsza, za to oferuje większy bagażnik (to w zasadzie kombi). MOTOR uznał też, że jest lepiej wykończona, jej silnik pracuje kulturalniej, a skrzynia jest dość wyraźnie lepsza. Škoda podobno lepiej się trzyma drogi, a komfort oferuje niewiele gorszy od Citroëna. Czeskie auto ma też lepszy układ kierowniczy (to wszystko opinia Redaktora Sobolewskiego, nie moja), za to Citroën gra w innej lidze, jeśli chodzi o wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Cóż z tego, skoro 10-procentowa różnica w cenie znowu dała spora przewagę Škodzie. Do której (wersja Monte Carlo) trzeba zresztą i tak sporo dołożyć, żeby mogła zbliżyć się do poziomu wyposażenia Citroëna (wersja Shine). W ostatecznym rozrachunku Škoda Scala uzbierała 204 punkty, Citroënowi przyznano o pięć mniej. Pamiętajcie jednak Citroën jest duuużo przestronniejszy na szerokość!
Zdjęcie kawałka któregoś z Eurovanów II (może to być Citroën C8 lub Peugeot 807) pojawiło się na stronie 26., a na kolejnej widać któregoś z trojaczków z Kolina, najprawdopodobniej Citroëna C1. W dalszej części tego samego materiału, na stronie 29., pojawiła się wzmianka o Renault Megane.
Mała wzmianka o Renault pojawiła się w tekście zamieszczonym na stronie 35. W innej notatce na tej stronie wspomniano hybrydowe Peugeoty.
MOTOR próbuje wskazać na rynku wtórnym ciekawy samochód dla rodziny i szuka aut z co najmniej sześcioma miejscami i dużym bagażnikiem, które będzie doskonałe na trasy mało przy tym paląc (strony 36-41). Wśród dziewięciu propozycji jednak jest francuska, choć tak nie do końca. To Peugeot 4007 – klon Mitsubishi Outlandera. Zaprezentowano do bliżej na stronie 40. Przypomniano przy okazji trzeciego bliźniaka – Citroëna C-Crossera. Często spotykanym silnikiem pod maską obu francuskich modeli była świetna jednostka 2.2 HDi, która jednak sprawiała, że na rynku pierwotnym te auta były drogie. Stąd ich niewielka popularność w Polsce. Seryjny był napęd na cztery koła. Auto oceniono na cztery gwiazdki za nadwozie i silnik i na pięć za ceny na rynku wtórnym. Jak by nie patrzeć – to ciekawa propozycja!
W dziale MOTOR Retro na stronie 46. przypomniano Citroëna Ami 6, ale w tej notatce nie zabrakło wzmianek o innych modelach marki – 2CV i DS
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze