Citroën C4 to duży i przestronny ultrakomfortowy kompakt o modnych kształtach crossovera. Staje w szranki z takimi samochodami jak Volkswagen Golf czy Toyota Corolla i z tego porównania wychodzi zwycięsko. Jest szerszy, ma większy rozstaw osi i duży bagażnik. Najważniejsza w nim jest przyjemność jazdy, rozumiana jako komfort. Z tego zadania Citroën wywiązuje się jak żaden inny samochód.
Zobacz: Nowy Citroën C4 1.5 HDi. Świeży powiew w segmencie kompaktów
Producent postawił w nim na komfort i trzeba obiektywnie przyznać, że jest to obecnie prawdopodobnie najbardziej komfortowe auto w swojej klasie. Nowej generacji zawieszenie i fotele doskonale tłumią nierówności a jazda Citroënem to prawdziwa przyjemność, co przyznają nawet osoby, które zwykle krytykują francuskie samochody.
Większość konkurencyjnych producentów nie przykłada dużego znaczenia do zawieszeń. Konstruują samochody, które często odbiera się jako twarde, mało przyjemne. Maskują te cechy używając takich sformułowań jak sportowe zawieszenie czy precyzja jazdy. Jednak jest wiele osób, które szukają samochodów u zupełnie innych cechach. Mają to być auta komfortowe a jednocześnie wygodne. I Citroën C4 właśnie taki jest: przyjemny, wygodny, wręcz przytulny a jednocześnie inny, bo jest to kompakt stylizowany na crossovera, z minimalistycznym wnętrzem.
Zobacz: nowy Citroën C4 oczami dziennikarzy. „Najwygodniejszy”
Warto się przekonać samemu jak komfortowo pracuje zawieszenie w nowym C4 umawiając się na jazdę próbną. Różnica jest ogromna! Najlepiej wybrać dobrze znaną drogę, która jest nieco dziurawa, raz przejechać się zwykłym samochodem a raz Citroënem. Wrażenie jest takie, jakby drogę… naprawiono. Sprawiają to progresywne ograniczniki hydrauliczne, zamontowane przy amortyzatorach. Łagodzą ruchy nadwozia, zmniejszają drgania. Dlatego o tym samochodzie mówi się, że jest ultrakomfortowy.
Zobacz: Nowy Citroën C4 w niezwykłym teście. Tysiąc kilometrów elektrykiem
Citroën C4 to również bardzo wygodne fotele i kanapa, zbudowane z pianek o różnej gęstości nowej generacji. To nie są takie zwykłe siedzenia, jakie można spotkać w wielu innych autach. Tutaj mamy miękką w dotyku powierzchnię, pod którą kryje się kolejna warstwa pianki, tym razem wyższej twardości. W efekcie jest komfortowo a jednocześnie sprężyście. Siedzenia nie męczą nawet na długich trasach a wrażenie jest takie, jakby siadało się w domowym, bardzo wygodnym fotelu.
Zobacz: nowy Citroën C4. Już od 75.900 zł na Citroën.pl
Citroën C4, w przeciwieństwie do konkurencji, oferuje również trzy rodzaje napędów: benzynowy, diesla oraz 100% elektryczny. Ten ostatni, dzięki rządowym dopłatom z programu Mój Elektryk można teraz kupić w bardzo korzystnej cenie.
Jak wygląda porównanie parametrów innych samochodów z Citroënem?
Nowy Citroën C4 |
Toyota Corolla hatchback |
Volkswagen Golf hatchback |
|
Podstawowe dane techniczne |
|||
Długość |
4.354 mm |
4.370 mm |
4.284 mm |
Szerokość |
1.800 mm |
1.790 mm |
1.789 mm |
Wysokość |
1.522 mm |
1.435 mm |
1.491 mm |
Rozstaw osi |
2.667 mm |
2.640 mm |
2.619 mm |
Bagażnik |
380 l |
361 l |
381l |
Komfortowe zawieszenie |
Tak |
Nie |
Nie |
Komfortowe fotele i kanapa |
Tak |
Nie |
Nie |
Dostępne napędy: |
|||
Wersja benzynowa |
Tak |
Tak |
Tak |
Wersja diesel |
Tak |
Nie |
Tak |
Wersja 100% elektryczna |
Tak |
Nie |
Nie |
Gdy porównamy dane Citroëna C4 z Toyotą Corolllą hatchback i Volkswagenem Golfem, zobaczymy że Citroën jest szerszy, ma duży bagażnik i większy rozstaw osi niż jego niemiecka i francuska konkurencja. Tylko w Citroënie znajdziemy komfortowe zawieszenie i fotele.
Warto wybrać się na jazdę próbną C4 i samodzielnie sprawdzić zalety nowego Citroëna. Ostrzegamy! To może się spodobać i zakończyć zamówieniem tego niezwykle udanego modelu.
https://www.youtube.com/watch?v=B_iTEDB4sw4
Najnowsze komentarze