Dane rejestracyjne za rok 2021 dowodzą niezbicie, że produkowany wyłącznie w Madrycie nowy Citroën C4 jest w swoim segmencie liderem hiszpańskiego rynku. Segment kompaktowych aut, jeden z najważniejszych zarówno na rynku hiszpańskim, jak i europejskim, ma nowego króla w postaci nowego Citroëna C4, o czym świadczą 12.324 egzemplarze zarejestrowane w 2021 r. na rynku hiszpańskim.
Sprawdź, jak w 2021 roku Citroën sprzedawał się w Polsce
Nowy Citroën C4 z 12.324 egzemplarzami zarejestrowanymi w 2021 r. i 10,7-procentowym udziałem w rynku w swojej kategorii po raz kolejny ustanawia standardy w segmencie aut kompaktowych. Ponadto szósty miesiąc z rzędu ten model utrzymuje pozycję lidera w swoim segmencie, osiągając 1.976 sprzedanych egzemplarzy w grudniu i 16,4% udziału w rynku. To niewątpliwy sukces modelu produkowanego w Madrycie, który przełamuje schematy i etykiety, łącząc komfort i elegancję sedana z podwyższoną pozycją, przestronnością wnętrza i wszechstronnością, które ugruntowały sukces SUV-ów.
Nowa generacja Citroëna C4 staje się ambasadorem programu Citroën Advanced Comfort®, z fotelami wykorzystującymi najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ergonomii i materiałów, dużą przeszkloną powierzchnią zapewniającą optymalne oświetlenie oraz z wyposażeniem technologicznym zapewniającym bezpieczne i relaksujące wrażenia z jazdy. Posiada cyfrowy zestaw wskaźników i pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 25,4 cm (10”), 20 technologii wspomagania jazdy, takich jak Highway Driver Assist, wsparcie autonomicznej jazdy poziomu 2., a także sześć zaawansowanych technologii łączności.
Jednakże priorytetem jest bezpieczeństwo. Samochód jest wyposażony w takie elementy, jak rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, aktywny hamulec bezpieczeństwa, czujnik uwagi kierowcy zalecający odpoczynek czy system monitorowania martwego pola. To innowacje, które zapowiadają pojawienie się wkrótce pojazdów autonomicznych.
Zobacz nasz test Citroëna C4
Wierny historii marki, Nowy Citroën C4 został wyposażony w komfortowe zawieszenie o nazwie PHC™ (Progressive Hydraulic Cushions). Ten nowy rozdział w sadze Citroëna poświęconej wygodnym podróżom i jednocześnie dobrej przyczepności gwarantuje najwyższy poziom komfortu i wrażenie podróżowania jak na latającym dywanie. Rezultat: maksymalny komfort na pokładzie, wysoka dynamika i wielka przyjemność z jazdy.
Czy może więc dziwić znakomita pozycja Citroëna C4 w rankingu sprzedaży w Hiszpanii i pozycja lidera tamtejszego rynku w segmencie aut kompaktowych?
Skonfiguruj nowego Citroëna C4
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Citroën