Citroën C4 pod koniec ubiegłego roku przeszedł face lifting i dosyć szybko został wprowadzony na rynek. Kto nie zamówił modelu w 2024 będzie musiał teraz wydać na kompakt więcej. Podstawowa cena wzrosła do 103.300 zł. Odnowionego C4 mieliśmy okazję oglądać podczas salonu samochodowego w Brukseli.
Publiczny debiut nowego Citroëna C4 miał miejsce w październiku 2024 roku podczas wystawy w Paryżu. Drugą dużą imprezą motoryzacyjną, na której zaprezentowano kompakt były targi w Brukseli, które przyciągnęły mnóstwo odwiedzających z całej Europy. Zaraz po premierze samochód dołączył do polskiego katalogu, ale Citroën szybko zweryfikował ceny.
Nowy Citroën C5 Aircross w 95% gotowy do produkcji. Stylowy, komfortowy SUV
Aktualnie musimy zapłacić za podstawowego C4 kwotę 103.300 zł (zobacz cennik), która jest o 3400 zł wyższa niż w momencie wprowadzenia modelu na rynek. Najtańszy C4 ma pod maską hybrydowy układ z instalacją o napięciu 48V, który generuje 100 KM. W gamie silnikowej znajdziemy również 136-konną wersję napędu wycenioną na 110.600 zł oraz jednostkę 1.2 PureTech 130, za którą zapłacimy 108.800 zł. Podwyżka dotyczy wyłącznie spalinowych wersji, elektryczny model e-C4, który wystawiono w Brukseli pozostał na tym samym poziomie cenowym 138.900 zł.
W porównaniu do poprzednika, Citroën C4 po face liftingu ma przede wszystkim nową twarz ze zmienionym symbolem producenta oraz liniami poziomych świateł, które przypominają przymrużone oczy. Wraz z przednim pasem, francuska marka zaktualizowała również tylną część samochodu, która korzysta z analogicznego schematu reflektorów układających się w poziome kreski. Zabieg face liftingu polegał głównie na dopasowaniu Citroëna C4 do najnowszej gamy modelowej producenta zainaugurowanej przez C3 i C3 Aircrossa.
Citroën wyszedł naprzeciw tym, którzy narzekali na zbyt mały wyświetlacz wskaźników. Odnowiony C4 otrzymał 7-calowy ekran za kierownicą, który znajdziemy w wyższych wersjach wyposażenia. W podstawowej wersji zastosowano panel o przekątnej 5,5 cala. Komfort podczas jazdy zapewnią nowe fotele Citroën Advanced Comfort i zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi. W standardzie marka oferuje m.in. LED-owe reflektory, klimatyzację dwustrefową, 10-calowy ekran dotykowy oraz 16-calowe obręcze stalowe.
Nowy Citroën Ami vs Fiat Topolino – czy ja się do tego pudełka zmieszczę?
Najnowsze komentarze