sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Nowy Citroen C4: jakich miał przodków od 1928 roku?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-07-01
w Różne
Czas czytania 5 minut
499 5
5
432
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Kierowcy w Polsce jeżdżą wolniej przez wysokie ceny paliw. O ile? Nowe wyniki badań

Jak kobiety wybierają samochód? Nowy czy używany, czerwony kontra praktyczny

Przy okazji prezentacji nowego C4, Citroen prezentuje historię kompaktowych hatchbacków marki sięgającą roku 1928, kiedy zadebiutował pierwszy samochód o tej nazwie. Przez 92 lata marka sprzedała 12,5 mln aut w segmencie a wśród nich takie modele jak: Ami 6 i Ami 8, GS i GSA, BX, ZX, czy Xsara.

Nowy Citroen C4 i elektryczny ë-C4 czerpią z długiego i bogatego doświadczenia Citroena w segmencie kompaktowych hatchbacków, których sprzedano prawie 12,5 mln sztuk w ciągu 92 lat. Od pierwszej generacji C4 (1928), przez Ami 6 i Ami 8, GS i GSA, BX, ZX, Xsarę, aż po C4 (generacje 2004 i 2010) i C4 Cactusa. Linia hatchbacków od początkowych lat zapewniała komfort, kompaktowe wymiary i przestronne wnętrze.

Nowy C4 jest przedstawiany przez Citroena jako 10. generacja kompaktowych hatchbacków marki, która przywraca do życia elementy nadające charakter samochodów spod znaku szewronów. Chodzi o pełnię ducha André Citroëna w C4 z 1928 roku, odważny design Ami 6 i Ami 8, legendarny komfort GS i GSA, nowoczesność BX, obsługa ZX, hojność Xsary, technologia i wszechstronność C4 (generacje 2004 i 2010) oraz asertywną naturę C4 Cactusa.

Citroen C4 (generacja 1928)

Adam Leszczyński

Zaprezentowana w 1928 roku pierwsza generacja modelu C4 była pierwszym samochodem kompaktowym marki. Komfortowy i elegancki samochód sprzedano w 243.000 sztuk.

Citroen Ami 6 i Ami 8

Zaprezentowany w 1961 roku Ami 6 wyróżnia się nietypowym designem z odwróconym szkłem tylnym i wyjątkowym komfortem w swoim segmencie. W 1969 roku zaprezentowano Ami 8 – zmodernizowaną wersję Ami 6 o bardziej płynnej linii dachu. Sprzedano 882 000 sztuk Ami 6 i Ami hatchback.

Citroen GS i GSA

Wprowadzony w 1970 roku i ogłoszony Europejskim Samochodem Roku w 1971 roku, GS został doceniony przez prasę za swój limuzynowy komfort, aerodynamiczny i elegancki design oraz elementy sterujące, które były rewolucyjne jak na swój czas, ergonomiczne i łatwo dostępne. W szczególności dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu zapewniającemu komfort latającego dywanu, natychmiast stał się najbardziej komfortowym samochodem w swojej kategorii. GSA była zmodernizowaną wersją GS, integrującą tylną klapę dla łatwiejszego załadunku. Sprzedano 1.994.000 sztuk GS i GSA w wersjach hatchback.

Citroen BX

Jednym z poprzedników nowego C4, był wprowadzony in 1982 roku BX. Model oferuje nowoczesny i oryginalny design, a także doskonały komfort dla wszystkich pasażerów. BX osiągnął duży sukces. Wersje hatchback sprzedały się w 2.150.000 sztuk.

Citroen ZXCitroen ZX

Wprowadzony na rynek w 1991 roku, ZX wyróżniał się na tle konkurencji pod względem prowadzenia, szczególnie dzięki samokierującej tylnej osi, która eliminuje bezwładność w tylnych zakrętach, komfortu zawieszenia i przestrzeni wewnątrz. Sprzedało się ponad 2.465.000 pojazdów w różnych kształtach nadwozia: 3-drzwiowy Coupé, 5-drzwiowy i 4-drzwiowy – międzynarodowy kształt nadwozia sprzedawany w Chinach.

Citroen XsaraCitroen

Zaprezentowana w 1997 roku Xsara zastępuje ZX, zapewniając jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort w eleganckim nadwoziu. Sprzedano 1.343.000 sztuk w wersji 5-drzwiowej i 3-drzwiowej Coupé.

Citroen C4 2004

C4 wprowadzony na rynek w 2004 roku uosabia śmiałość Citroena pod względem wzornictwa i technologii. Innowacyjny i nowoczesny, jest dostępny w wielu wersjach nadwozia: 5-drzwiowy, 4-drzwiowy i bardzo oryginalny kształt nadwozia Coupé z dwuczęściową tylną szybą zwieńczoną aerodynamicznym spojlerem. Oprócz futurystycznej deski rozdzielczej wyposażenie pojazdu obejmuje liczne innowacje w zakresie komfortu, takie jak kierownica z piastą stałą, kierunkowe reflektory ksenonowe i system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu.

Citroen C4 2020

Citroen C4 wprowadzony na rynek w 2010 roku był dostępny w wersjach 5-drzwiowych lub 4-drzwiowych a ta ostatnia jest nadal dostępna na rynkach międzynarodowych. Łączy komfort, nowoczesne wyposażenie i elegancki wygląd. Sprzedano ponad 2.941.000 sztuk dwóch generacji C4.

Citroen C4 CactusCitroen C4 Cactus

Citroen C4 Cactus, wprowadzony w 2014 roku to alternatywa dla standardowych kompaktowych samochodów typu hatchback. C4 Cactus oferuje zupełnie inną filozofię stylu ze zderzakami AirBump oraz dużą funkcjonalność. W roku 2018 wprowadzono odświeżony model, którego główną zaletą jest komfort. Z jednej strony zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi (Progressive Hydraulic Cushions), a z drugiej: fotele Advanced Comfort. Do tej pory sprzedano ponad 440.000 sztuk Cactusa. Model utorował drogę dla kolejnych kompaktowych samochodów Citroena i zapisał się w historii marki, jako model o wszystkich cechach, które czynią Citroena Citroenem.

Źródło: Citroen

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C4 Cactus
1 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: BXC4C4 CactusCitroenGSGSAXsaraZX
Udostepnij173Tweet108Udostepnij30
Poprzedni

Zamarznięty Peugeot 205 w Rio Grande. Przyczyną ekstremalna pogoda!

Następny

Czy to nowe Renault Megane? Zakamuflowany model przyłapany w Rumunii

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault Megane

Czy to nowe Renault Megane? Zakamuflowany model przyłapany w Rumunii

Nowe Renault Megane – pełna gama wersji łącznie z napędem hybrydowym już dostępna w Polsce

Nowe Renault Talisman i Talisman Grandtour - ceny i gama w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.