„Prawdziwy Citroën” z tytułu tego artykułu to taki, który nawiązuje do wspaniałej historii marki i legendarnego zawieszenia hydropneumatycznego. Rozwiązanie, które zadebiutowało w modelu DS w 1955 roku zapewniało komfort porównywany do latającego dywanu. Francuski magazyn Challenges.fr po pierwszej jeździe nowym kompaktem uznał, że C4 jest prawdziwy i może nosić logo szewronów z godnością.
Sylwetka pojazdu, choć nawiązuje do przeszłości jest według Challenges.fr dziwna i niejednomyślna, co w redakcji trudno nam zrozumieć. Citroën C4 bardzo nam się podoba i mamy nadzieję, że nie zawiedzie także pod względem komfortu. Zgodnie z pierwszymi opiniami w internecie, jest pod tym względem bardzo dobrze. Francuski portal docenił pojazd już od pierwszych kilku metrów spędzonych za kierownicą. Co więcej, uważa, że „Citroën C4 emanuje uczuciem, które jest hołdem dla tradycji marki”. Chodzi oczywiście o komfort.
Citroën C4 otrzymał zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, które zastosowano także w C4 Cactusie i C5 Aircrossie. Podczas pokonywania nierówności „występuje bardzo lekkie wrażenie unoszenia się”. Francuzi nawiązali do kojarzonego z DS-em efektu latającego dywanu. Małe nierówności, jak na przykład progi zwalniające są pokonywane z niesamowitą łatwością, średnie wybrzuszenia i dziury stają się nieco bardziej odczuwalne, ale występuje wyraźny kontrast w stosunku do innych samochodów. Challenges.fr uważa, że filtrowanie nierówności jest lepsze niż u większości kompaktów na rynku. Mało tego, wibracje na gorszych nawierzchniach są prawie nieodczuwalne a znakomite uszczelnienie drzwi sprawia, że poziom hałasu wydaje się wyjątkowo ograniczony.
Citroën C4 powstał na platformie CMP, która jest przeznaczona dla aut miejskich, takich jak Peugeot 208. Kompakt spod znaku szewronów jest najdłuższym modelem Grupy PSA opartym na CMP i dzięki rozstawowi osi 2,67 zapewnia najwięcej miejsca w kabinie. Francuski magazyn początkowo miał obawy przed wykorzystaniem platformy miejskich samochodów w nowym Citroenie, ale test rozwiał wątpliwości. Citroën C4 zdaniem francuskich dziennikarzy radzi sobie lepiej niż konkurencyjna Skoda Skala, która również powstała na platformie stworzonej dla segmentu B.
Najnowsze komentarze