Z przeszło 160.000 sprzedanych egzemplarzy od chwili wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku i ponad 100.000 sztuk, jakie trafiły do klientów w roku bieżącym, Citroën C4 Picasso i Grand C4 Picasso jest w czołówce swojego segmentu na europejskim rynku. A tak naprawdę nawet temu segmentowi przewodzi. Nic dziwnego – to rzeczywiście bardzo dobry samochód!
Nowy Citroën C4 Picasso trafił na rynek w czerwcu 2013 roku. Trzy miesiące później pojawiła się siedmioosobowa wersja Grand C4 Picasso. Co ciekawe obie wersje nadwoziowe sprzedają się niemal równie dobrze – na odmianę krótszą przypada nieco ponad 49%, a na dłuższą prawie 51% zamówień. Dwie trzecie sprzedaży stanowią najwyższe specyfikacje wyposażeniowe.
We Francji Technospace jest czwartym najchętniej wybieranym samochodem flotowym i jednocześnie pierwszym flotowym wśród aut MPV.
Linda Jackson, szefowa marki Citroën, tak skomentowała te sukcesy: „Rok po premierze Nowy Citroën C4 Picasso buduje świetną dynamikę sprzedaży. Ten wynik odzwierciedla ciepłe przyjęcie przez klientów, ale warto też zauważyć, że samochód otrzymał wiele prasowych wyróżnień, w tym Złotą Kierownicę. Nowy Citroën C4 Picasso uosabia to, co najlepsze w projektowaniu MPV i najlepszą wiedzę marki w projektowaniu, komforcie, technologii, a wszystko to przy zachowaniu rozsądnego poziomu kosztów. Okazuje się to receptą na sukces, bo właśnie tego oczekują dziś klienci”.
Nowy Citroën C4 Picasso opiera się o wiele atutów, które pozwalają mu wyprzedzić konkurencję. To pokoleniowy skok w dziedzinie MPV wyrażający się poprzez filozofię, którą mógłbym określić mianem „więcej wszystkiego” – więcej stylu, więcej komfortu, więcej użytecznych technologii. To właśnie w tym samochodzie można mieć niesamowitą deskę rozdzielczą, panoramiczną przednią szybę, podnóżek przy fotelu pasażera, dotykowy interfejs grupujący sterowanie większością elementów wyposażenia, Park Assist, czy 360 Vision.
I tylko spalanie jest niższe, a i ceny niewysokie, jak na ten segment.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych jednostek napędowych i obniżeniu masy pojazdu (średnio o 140 kg względem poprzedniej wersji) udało się uzyskać najlepsze spalanie i najniższą emisję dwutlenku węgla w klasie – tylko 3,7 l/100 km i 96 g CO2/km (dla silnika BlueHDi 120 z manualną skrzynią sześciobiegową.
Nowy Citroën C4 Picasso kontynuuje znakomitą passę minivanów sygnowanych nazwiskiem słynnego kubisty, zapoczątkowaną przez Xsarę Picasso i rozwijaną przez C4 Picasso i C3 Picasso. Gama samochodów Picasso znalazła jak dotychczas przeszło 3,3 miliona nabywców, a Citroën jest uznawany za wiodącą markę w tym segmencie aut.
KG
Najnowsze komentarze