Czy połączenie hatchbacka i SUV-a w wydaniu Citroëna to dobry pomysł? Zobaczcie co o nowym C4 sądzi magazyn AutoWereld, który odbył kompaktem pierwszą jazdę.
Belgijski portal motoryzacyjny testował Citroëna C4 w wersji Shine. Samochód był napędzany benzynowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM, który współpracował z automatyczną skrzynią EAT8. Wśród opcji znalazł się pakiet Park Asisst, pakiet Hi-Fi, przeszklony dach oraz podgrzewane fotele z funkcją masażu. Dziennikarze magazynu wzięli pod lupę obietnice Citroena mówiące o największej w klasie przestrzeni na nogi w drugim rzędzie siedzeń. Jak wypadł C4? Kolana i stopy faktycznie ułożymy wygodnie, ale swoboda dolnych partii ciała nie idzie w parze z miejscem nad głową. Stylistyka Citroëna C4 z opadającą linią dachu wymaga kompromisów i wysokie osoby nie będą miały z tyłu najwygodniej. Bagażnik również nie należy do największych. Przestrzeń pod tylną klapą ma pojemności 380 litrów lub przy złożonych fotelach 1250 litrów.
Citroën C4 i konkurencja
Ze względu na podwyższone zawieszenie i stylistykę, C4 zbliża się do segmentu SUV-ów dlatego Auto Wereld wśród konkurentów wymienia zarówno Volkswagena Golfa, Renault Mégane i Forda Focusa, jak i modele: Nissan Qashqai, Jeep Compass, czy Suzuki Vitara.
Dziennikarzy belgijskiego portalu bardzo ucieszyło wykorzystanie klasycznych przycisków do obsługi klimatyzacji. Pokrętła są łatwiejsze w obsłudze niż klikanie w strzałki na 10-calowym wyświetlaczu. Podejście jest inne niż w C5 Aircrossie, w którym regulacja temperatury odbywa się za pomocą ekranu. Francuzi zainwestowali w materiały o wyższej jakości i lepsze wykończenie co poprawia estetykę wnętrza. Ulepszenia sprawiają, że prawie nie zauważymy, że cyfrowy licznik skurczył się do 5,5 cala.
Według Auto Wereld wielbiciele hydropneumatycznego zawieszenia znów mogą kibicować Citroënowi. Nowy Citroën C4 podobnie jak C4 Cactus i C5 Aircross został wyposażony w progresywne poduszki hydrauliczne, które sprawiają, że pojazd łagodnie pokonuje nierówności wyboistej drogi. Pojazd jest komfortowy, ale brakuje mu dynamiki z powodu przechyłów nadwozia oraz dużego wspomagania kierowniczego.
Jaki werdykt?
Citroën nadal kroczy obraną przez siebie ścieżką komfortu, ale pływające prowadzenie i kanapowe fotele C4 nie każdemu przypadną do gustu. Marka jednak dobrze przemyślała swój wybór oferując coś innego niż konkurenci.
Ile kosztuje Citroen C4? Na polskim rynku możemy zamówić Citroëna C4 w cenie rozpoczynającej się od 73.300 zł. Za wersję Shine z silnikiem PureTech 130 bez dodatków zapłacimy minimum 104.600 zł. Pełny cennik znajdziecie tutaj.
Najnowsze komentarze