Nowy Citroën C4 zostanie wkrótce zaprezentowany polskim klientom. Pierwsze egzemplarze samochodu już jeżdżą po Warszawie, a my sprawdzamy, co piszą o nim zagraniczne media. Dzisiaj podsumowanie w formie siedmiu zalet i trzech wad C4, autorstwa dziennikarzy El Motor.
Najnowsza odsłona Citroëna C4 wyróżnia się wysokim komfortem oraz designem, który znajduje się w połowie drogi między hatchbackiem a SUVem. Citroën C4 jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli na rynku hiszpańskim. W nowej odsłonie zmienia się w wielu aspektach. Jest nastawiony na przyjemność, wygodę i komfort, a przy tym znacznie większy i bardziej wyrafinowany niż poprzednik, C4 Cactus.
Nowy Citroën C4 jest też przystępny cenowo. W Hiszpanii zaczyna się od 19.300 euro, a w polskim cenniku C4 od 73.300 zł. Jest oferowany także w wersji elektrycznej, która w naszym kraju kosztuje 125.500 zł.
Oto 10 cech nowego C4:
NAJLEPSZE
Oryginalny wygląd
Citroën mierzy 4,36 metra długości, podobnie jak wiele kompaktowych samochodów rodzinnych (Seat León, Opel Astra, Hyundai i30…), ale ma inny wygląd niż większość. Jest to model typu fusion, który łączy w sobie cechy samochodów osobowych i SUV-ów, i ma własną osobowość. Wnętrze również prezentuje prawdziwy, oryginalny styl. Całość wyróżnia się mocno na plus.
Komfort jazdy
Kolejna z jego zalet. Nowy Citroën C4 bardzo dobrze izoluje od drogi i jest wyjątkowo wygodny. Charakteryzuje się świetną izolacją akustyczną, a zawieszenie z hydraulicznymi ogranicznikami filtruje większość dziur z dużą delikatnością i nie powoduje w kabinie wstrząsów.
Przystępne ceny
Nowy samochód kosztuje mniej, niż spodziewał się rynek. W Polsce jego cena zaczyna się od 73.300 zł.
Przestrzeń i praktyczne szczegóły
Nowy C4 ma dużo miejsca w środku na tle konkurencji, zwłaszcza z tyłu na nogi, ma też spory bagażnik o pojemności 380 litrów. W kabinie jest mnóstwo kieszeni na przedmioty, są też oryginalne praktyczne detale, takie jak uchwyt na tablet przed pasażerem.
Wybór silników i zasięg elektryczny
Wydajne i oszczędne silniki benzynowe (100-155 KM) oraz diesla (110 i 130 KM) to duży plus Citroëna. Wersja elektryczna ma akumulator 50 kWh, który pozwala przejechać 350 km wg. normy WLTP.
Oszczędność
130-konny silnik benzynowy 1,2 spala 5,4 l, a 110-konny diesel tylko 4,6 l (WLTP). W czasie dynamicznych jazd testowych maksymalne spalanie sięgnęło 7,5 litra a samochód elektryczny zużywał 19,1 kWh/100 km, co oznaczało zasięg 265 km.
Wyprodukowane w Hiszpanii
Nowy C4 i jego elektryczna wersja ë-C4 są produkowane w wyłącznie Villaverde w Madrycie.
NAJMNIEJ DOBRE
Uproszczona deska rozdzielcza
Zegar przed kierowcą są uproszczone sprawiają wrażenie niedrogich. Ekran konsoli środkowej, choć bardziej rozbudowany, też nie jest przekonujący pod względem grafiki i nawigacji.
Miękkie zawieszenie (subiektywnie)
Jadąc szybko, zawieszenie wydaje się zbyt miękkie i powoduje pochylanie się nadwozia podczas skręcania i hamowania. Nie wpływa to na bezpieczeństwo, ale wpływa na przyjemność z jazdy i spokój pasażerów.
Czułość kierowania i widoczność do tyłu
Kierownica nie przenosi wrażeń z drogi (bardziej w elektrycznym C4 niż w wersji spalinowej), podczas gdy tylny spojler dzieli tylną szybę na dwie części i utrudnia widoczność podczas jazdy oraz parkowania. Tylna kamera częściowo rozwiązuje problem.
Tyle Hiszpanie a my nie możemy się doczekać już testów i przekazania Wam własnych wrażeń.
źródło: El Motor
Najnowsze komentarze